Volg hier de openingstijdrit van de Ronde van het Baskenland 2021
maandag 5 april 2021 om 13:45 Volg in Google

Volg hier de openingstijdrit van de Ronde van het Baskenland 2021

Terwijl de klassiekerspecialisten bijkomen van de Ronde van Vlaanderen, gaan de ronderenners aan de Ronde van het Baskenland beginnen. Rond Bilbao, waar in 2023 ook de Tour de France van start gaat, staat op de eerste dag al gelijk een zware tijdrit op het programma.

De inleidende tijdrit van 13,9 kilometer in en rond Bilbao is er eentje voor mannen met behoorlijk wat explosiviteit, aangezien de renners van bij de start een klimmetje van 2,4 kilometer aan 7,3% krijgen voorgeschoteld. Er zitten in die klim pieken tot 11%.

Na een razendsnel middenstuk in dalende lijn krijgen de renners in Bilbao nog een loeisteile laatste kilometer voor hun kiezen. Die slotklim heeft stroken die oplopen tot 19%, dus er kan met secondes gesmeten worden in het centrum van de grootste stad van Baskenland.

Euskaltel-renner Mikel Bizkarra trapt om 14.03 uur de tijdrit af. Tadej Pogačar mag om 17.13 uur als laatste een snelle tijd proberen neer te zetten. De tijdrit is vanaf 15.30 uur rechtstreeks te zien op Eurosport 1. Ook is de koers via de Eurosport Player en GCN+ te volgen. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Starttijden openingstijdrit Ronde van het Baskenland 2021

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
233 Reacties
05-04-2021 16:48
Ide Schelling de beste Bora-man. Dat is toch wel enigszins verrassend.
05-04-2021 16:50
Pogacar gaat een half minuutje sneller zijn als hij zijn onverwachte tt kwaliteiten van tour nog steeds heeft!
05-04-2021 16:52
Bij Yates denk ik dat hij of een hele goede tijdrit rijdt of flink gaat tegenvallen.
    05-04-2021 16:54
    Of iets er tussenin kan ook nog
    05-04-2021 16:56
    Nou Wheely, jij durft!
    05-04-2021 16:57
    Ja je moet een beetje gokken he.
    05-04-2021 17:00
    Het valt tot dusver mee dus:)
    05-04-2021 17:09
    Had ik gelijk of niet? :)
05-04-2021 16:59
Goede tijd van Yates! Benieuwd naar zijn 2e stuk.
05-04-2021 17:01
60t voorblad bij EF. Pff.
05-04-2021 17:03
Het vertrek van Grohndal Jansen heeft hem geen goed gedaan. Het is dat ze hem nu benoemen op tv. Voor eigen kans willen rijden maar heb hem niet gezien dit voorjaar!
    05-04-2021 17:11
    En dan nog meteen van Vlaanderen naar het Baskenland moeten.
05-04-2021 17:04
Eens kijken of het toverdrankje bij Valverde al is uitgewerkt na de GP Indurain.
05-04-2021 17:04
Yates verliest toch veel in het middenstuk volgens mij als de tijden in vergelijking met Kelderman telkens kloppen.
    05-04-2021 17:04
    Yup, was ook wel te verwachten.
05-04-2021 17:05
Vansevenant met mooie tussentijd
05-04-2021 17:06
Ion moet toch ook top 5 kunnen rijden
05-04-2021 17:07
Yates veel verloren hoor
05-04-2021 17:09
Veel hoor 28 seconden al
    05-04-2021 17:10
    Ja het zijn veel secondes maar ik vind het een hele goede tijdrit voor zijn doen
05-04-2021 17:10
Als Poga sneller is dan 16:55 bij de voorlaatste bocht dan pakt ie hem.
05-04-2021 17:11
Carthy ook matig. Dan blijft alleen nog Pogacar over.
05-04-2021 17:14
Willem iets te veel nagedacht onderweg
05-04-2021 17:14
Pogi knalt iig wel van het startpodium af.
    05-04-2021 17:15
    Ik dacht te zien dat hij een extra zetje van de podiumduwer kreeg.
05-04-2021 17:15
Ik debk dat Pogi hem pakt maar Roglic krijgt morgen meteen een kans op revanche in dat geval.
05-04-2021 17:15
Oei Ion, matig begin
05-04-2021 17:19
Als ik die bocht daarboven goed inschat qua tijd heeft Pogi de snelste tijd dadelijk.
05-04-2021 17:19
Pogi vliegt weer
    05-04-2021 17:21
    Poeh wordt echt spannend.
05-04-2021 17:21
Ze hebben Pogacar in ieder geval mooier op z'n fiets gezet. Valt me ook op dat ie met hele korte cranks lijkt te rijden.
05-04-2021 17:21
Poga 2 sec sneller dan Roglic op het tussenpunt
05-04-2021 17:22
Ik zou het zo fijn vinde als we gewoon Pogacar en Roglic konde zegge ipv dat popi jopie middelbare school gedoe met Pogi en Rogla...
    05-04-2021 17:22
    Pogi en Rogi :).
    05-04-2021 17:23
    Ik zou het fijn vinde als je gewoon werkwoorde volledig ken spelle.
    05-04-2021 17:24
    Je was met net voor tendam
    05-04-2021 17:25
    Bau en Lau.
    05-04-2021 17:25
    Voorspelbaar, ene oor in, andere oor uit
05-04-2021 17:22
Denk toch dat roglic hem pakt
    05-04-2021 17:25
    Pogi lijkt mij. Parcours is ideaal voor hem.
05-04-2021 17:24
Gemist deze tijdrit spanning

Om te reageren moet je ingelogd zijn.