Volg hier de openingsrit van de Ronde van het Baskenland 2015
maandag 6 april 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de openingsrit van de Ronde van het Baskenland 2015

Met twaalf Nederlanders aan het vertrek gaat de Vuelta Ciclista al Pais Vasco op zoek naar een nieuwe eindwinnaar. De winnaar van vorig jaar, Alberto Contador, start namelijk niet. In deze openingsrit kan al de ronde nog niet gewonnen worden, maar wel verloren worden. In het tweede deel van de etappe moeten drie beklimmingen overwonnen worden. De top van de laatste klim (Alto del Vivero; 4,3 km aan 8,6%) ligt op dertien kilometer van de meet. Wie deelt de concurrentie een eerste tik uit? Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Om 13.15 uur worden de renners op gang geschoten in Bilbao, om daar tussen 17.12 en 17.36 uur weer te finishen. Eurosport zendt vanaf 15.30 uur de koers live uit.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie etappe 1
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie, Spaans)
Liveticker (Biciciclismo, Spaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
69 Reacties
06-04-2015 13:09
Ben benieuwd naar Mollema, Slagter en Dumoulin. Die zouden vandaag in staat moeten zijn om mee te doen!
06-04-2015 13:16
@ Javier

Dumoulin weet ik niet hoor, is dit niet te steil?

Ik ben benieuwd of Matthews hier overheen komt, Swift denk ik wel. Als Matthews dit ook kan is het voor mij een zekerheidje dat het een héle gevaarlijke wordt voor de Gold Race. Gallopin een gevaarlijke in een sprintje, Kwiatkowski ook.

Een [b]very[/b] dark horse van LyndaLid: Valerio Agnoli.
06-04-2015 13:21
Is dit niet hetzelfde parcours als dat van vorig jaar?
06-04-2015 13:31
Denk dat het te lastig is voor Dumoulin. Als de favorieten echt gaan rijden al(wat ik niet denk) maken Purito en Kwiat de grootste kans voor mij. Als ze rustiger gaan doen, denk ik dat Matthews hier overheen kan komen. Als hij dat doet, schat ik hem sneller dan Swift en Meersman.
06-04-2015 13:31
Ik vind Swift tot nu toe niet echt in goede doen. Denk dat het voor de klimmers gaat zijn!
06-04-2015 13:36
@ Sven

Het is absoluut een hele lastig slotklim, meer dan 2 kilometers zijn boven de 10% gemiddeld.. Als hier 1 favoriet aangaat denk ik dat alleen Swift eventueel kan volgen, en heel misschien Matthews.

@ Bazzz

Swift was in de Wielerweek absoluut de beste renner, dus die is echt wel goed.
06-04-2015 13:41
Settimana Coppi e Bartali gemist Bazzz? Hij zou dit klimmetje gewoon moeten kunnen overleven, behalve als er echt aangevallen gaat worden.
06-04-2015 13:44
Felline ook een gevaarlijke klant vandaag.
06-04-2015 13:50
Bulgac in kopgroep.
06-04-2015 13:52
@ colbrelli

True! Nog een gekke naam: Vuillermoz.
06-04-2015 14:24
Met de hoop dat het hard zal gaan op de laatste klim, zet ik in op: Albasini! :)
06-04-2015 14:26
Schiet mij maar lek, als Swift er niet bijzit aan het einde. Die gaat hier winnen.

@LL
Vuillermoz? Is die snel dan?
06-04-2015 14:33
Ik ga voor ll sanchez!
06-04-2015 14:33
Jammer,ben niet zo weg van Jose Been.
06-04-2015 14:52
Drie koplopers, waaronder dus Bulgac. De andere twee zijn Turgis (Cofidis) en Fraile (CajaRural). Voorsprong is na 44km 5:30.
06-04-2015 14:52
@oborobo
Doet toch niet mee? :p
06-04-2015 14:56
De vluchters zullen het vast niet redden, maar in ieder geval leuk dat Bulgac erbij zit. Van wachten tot de finale zal TLJ het niet moeten hebben.
06-04-2015 14:58
Dit bericht is verwijderd
06-04-2015 15:18
Movistar en Trek rijden op kop van het peloton. Zou Mollema zich goed voelen of wordt er voor Arredondo / Felline gereden?
06-04-2015 15:43
Goed dat Bulgac meezit, alleen jammer dat ze maar met 3 zijn. Bergtrui lijkt het hoogst haalbare.
06-04-2015 15:49
Offtopic: Marianne Vos wint MTB Paasbike. Kan ik al ergens inzetten op een medaille in Rio?
06-04-2015 15:51
Typisch Spanje weer Niemand weet waar de streep van de beklimming lag en ze sprintten maar zonder streep...
06-04-2015 15:53
Zouden ze het in Spanje gewoon expres chaotisch doen? Beetje cultuur in stand houden ofzo, is toch ongelofelijk dat zodra je een grens overgaat het opeens niet mogelijk meer is een duidelijke streep op een weg te leggen?
06-04-2015 15:54
Wat zijn ze nou aan het doen xD
06-04-2015 15:55
Gelukkig hebben we prima beelden. Wat overigens altijd het geval is in het Baskenland.

Die kleine niemendalletjes nemen we dan maar op de koop toe ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.