Volg hier de openingsrit van de Ronde van het Baskenland 2015
maandag 6 april 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de openingsrit van de Ronde van het Baskenland 2015

Met twaalf Nederlanders aan het vertrek gaat de Vuelta Ciclista al Pais Vasco op zoek naar een nieuwe eindwinnaar. De winnaar van vorig jaar, Alberto Contador, start namelijk niet. In deze openingsrit kan al de ronde nog niet gewonnen worden, maar wel verloren worden. In het tweede deel van de etappe moeten drie beklimmingen overwonnen worden. De top van de laatste klim (Alto del Vivero; 4,3 km aan 8,6%) ligt op dertien kilometer van de meet. Wie deelt de concurrentie een eerste tik uit? Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Om 13.15 uur worden de renners op gang geschoten in Bilbao, om daar tussen 17.12 en 17.36 uur weer te finishen. Eurosport zendt vanaf 15.30 uur de koers live uit.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie etappe 1
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie, Spaans)
Liveticker (Biciciclismo, Spaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
69 Reacties
06-04-2015 15:58
Koersdirecteur maakte iets van een gebaar naar de renners van "geen". Denk dus geen punten voor de eerste heuvel. Ben benieuwd hoe ze dan oplossen wie de bergtrui krijgt aangezien er nu 2 renners op een gelijk aantal punten komen die als eerste boven komen op de Vivero. Normaal gesproken degene die hoogst in het klassement komt, maar dat zou vrij ongepast zijn voor de vluchters die hierdoor de bergtrui mislopen..
06-04-2015 16:00
A kijk hier was de beklimming pas, valt nog mee dan, was een duidelijk spandoek. Jammer dat Bulgac geen kans had
06-04-2015 16:00
Laat maar haha, er ligt een streep ergens random na een afdaling op een knikje van 200 meter hahaha
06-04-2015 16:11
Valerio Agnoli FTW
06-04-2015 16:20
Wordt zo langzamerhand onmogelijk om nog voor TLJ te supporteren. Tot nu toe echt het slechtste team in de worldtour. Het is niet om aan te zien.
06-04-2015 16:22
Of jullie even kunnen kappen met domme vragen stellen aan Karsten Kroon, "sjongejonge zeg".
06-04-2015 16:23
Fraile als eerste boven op de eerste passage van de vivero en ook alleen door.
06-04-2015 16:24
@guushovd
Doe dat dan niet en ga niet anti-supporteren.
06-04-2015 16:24
@guush
Die discussie was gisteren al. Vandaag zat Bulgac mee in de kopgroep en dat was gewoon ok.
06-04-2015 16:24
Hahaha LL +1
06-04-2015 16:26
[i]edit redactie: niet doen[/i]
06-04-2015 16:34
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
06-04-2015 16:35
Bulgac terug in het peloton
06-04-2015 16:39
Ik anti supporter niet, ik wil juist supporteren en ik uit mijn frustratie. Ik denk, mooi, Bulgac in de kopgroep! Maar dan wordt hij meteen gelost aan de voet van een klim door twee pro-conti's. Ik kan het gewoon niet aanzien. Ik volg de ploeg al sinds ik wielrennen kijk en ben fan, maar weet niet hoe lang ik dat nog volhoud.
06-04-2015 16:40
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
06-04-2015 16:45
@ Guushovd

Klinkt een beetje als wat Rotterdammers de Ajacieden verwijten, supporteren als het goed gaat maar nu langzaam ophouden na één zeer slecht voorjaar..
06-04-2015 16:48
Rodriguez n.1 vandaag.
06-04-2015 16:50
Er liggen neem ik aan seconden bij de tussensprint?
06-04-2015 16:54
Hahahaha, ik ben Feyenoord fan. Het is gewoon lastig, de ploeg heeft altijd een groot net niet gehalte gehad, maar dat ben ik als Feyenoord fan wel gewend. Maar na 3 naamswisselingen en het kwaliteitsverlies het afgelopen jaar is het gewoon moeilijk. Ik blijf wel fan hoor, maar op het moment niet van harte.
06-04-2015 16:55
@ Contador, ik hou het op 1. Swift,2. Matthews 3. teunissen

Nog 1 minuut dus pakken hem voor de laatste beklimming
06-04-2015 17:01
Het gaat hard in het peloton, heel veel renners er nu al af. Denk niet dat veel "sprinters" overleven als het zo door gaat.
06-04-2015 17:03
Vuillermoz en Arredono zoals door sommige voorspeld haha
06-04-2015 17:04
Een 17 Km:
Omar Fraile is nuetralizado volledig hemelvaart naar de kwekerij.

Lang leve het automatisch vertalen van een Spaanse liveticker haha.

Ik denk vandaag ook dat Swift met de bloemen gaat lopen, simpelweg de beste op zulk terrein van dit peloton.
06-04-2015 17:04
Zie geen Jumbo renners..
06-04-2015 17:06
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.