Volg hier de openingsrit van de Ronde van het Baskenland 2015
maandag 6 april 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de openingsrit van de Ronde van het Baskenland 2015

Met twaalf Nederlanders aan het vertrek gaat de Vuelta Ciclista al Pais Vasco op zoek naar een nieuwe eindwinnaar. De winnaar van vorig jaar, Alberto Contador, start namelijk niet. In deze openingsrit kan al de ronde nog niet gewonnen worden, maar wel verloren worden. In het tweede deel van de etappe moeten drie beklimmingen overwonnen worden. De top van de laatste klim (Alto del Vivero; 4,3 km aan 8,6%) ligt op dertien kilometer van de meet. Wie deelt de concurrentie een eerste tik uit? Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Om 13.15 uur worden de renners op gang geschoten in Bilbao, om daar tussen 17.12 en 17.36 uur weer te finishen. Eurosport zendt vanaf 15.30 uur de koers live uit.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie etappe 1
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie, Spaans)
Liveticker (Biciciclismo, Spaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
69 Reacties
06-04-2015 17:07
Sky controleert voor Swift
06-04-2015 17:08
Wat een wiebelbeelden verschrikkelijk
06-04-2015 17:09
Het is echt wel een lastige heuvel hoor
06-04-2015 17:11
Ouch, Bennet is ook al weg.
06-04-2015 17:12
Jeetje, Bennett die gewoon een groep van 60 man niet kan volgen. Is er iets mis in de algemene begeleiding bij Jumbo?
06-04-2015 17:12
LottoNL is dan ook meer een PCT ploeg qua niveau, mss wel CT als ze Kelderman, Vanmarcke, Gesink, Hofland en Ten Dam niet hadden
06-04-2015 17:14
Ruben_, ja idd goed punt, Astana zonder Nibali, Boom en Aru ook en ga zo maar door
06-04-2015 17:14
Er lijkt geen einde aan te komen bij Lotto-Jumbo. Iedereen presteert ver onder hun niveau het hele jaar al. Lijkt mij dat er in de organisatie iets niet goed zit.
06-04-2015 17:17
En Frankie Schleck gaat rechtdoor :)
06-04-2015 17:18
Dit bericht is verwijderd
06-04-2015 17:19
Dacht al herrada spaans kampioen? Maar je gaat er toch maar van uit dat de Been het weet, toch niet dus.
06-04-2015 17:20
Als in 1 ploeg vrijwel iedereen onderpresteert in vergelijking met het jaar ervoor, dan is dat inderdaad verdacht/opvallend; de kans dat 1 renner onderpresteert is bijna 1, de kans dat vrijwel iedereen onderpresteert is nagenoeg nul (gegeven dat er niks bijzonders aan de hand is).

Gewoon een logische analyse.
06-04-2015 17:22
Matthews zit er toch.
06-04-2015 17:24
Matthews
06-04-2015 17:24
Met het tempo dat ze reden op de slotklim, lossen ze Matthews natuurlijk nooit. Congrats! Mooie zege.

Swift weer een lekkere plaatsing. Not
06-04-2015 17:24
Matthews wint, slagter gevallen als ik het goed zag
06-04-2015 17:24
En Matthews wint makkelijk hoor, goed dat hij er nog bij zat. Is echt heel sterk geworden deze winter. Swift niet gezien?
06-04-2015 17:25
Nog kleine valpartij met oa.giant renner volgens mij was het dumoulin
06-04-2015 17:27
Nou, als je net een weekje Sporza hebt gekeken is dit commentaar wel heel pover. Jammer, doet echt af aan de kijkbeleving

Om te reageren moet je ingelogd zijn.