Volg hier de openingsetappe van het Critérium du Dauphiné 2020
woensdag 12 augustus 2020 om 10:20 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van het Critérium du Dauphiné 2020

Vandaag gaat in Clermont-Ferrand het 72e Critérium du Dauphiné van start! Topfavorieten voor de eindwinst zijn Primož Roglič, Egan Bernal en Tadej Pogačar, die over tweeënhalve week ook willen schitteren in de Tour de France. Bespreek hier het koersverloop!

Wie de openingsrit van de Dauphiné naast de veertiende etappe van de Tour de France legt, ziet dat de routes 128 kilometer gelijk opgaan. Het peloton kan zo alvast kennismaken met de Côte du Château d’Aulteribe, de Col du Béal en de Côte du Courreau, die ook hier al ver voor de streep liggen. Maar waar de Tour bij Bellegarde-en-Forez rechtdoor gaat naar de finish in Lyon, buigt de Dauphinè af naar het zuiden.

Daar krijgen de renners eerst de Côte de Saint-Héand voor de wielen geschoven en vervolgens de Montée Andreï Kivilev, vernoemd naar de Kazachse renner die in 2003 overleed na een val in Parijs-Nice. Op 35 kilometer van de aankomst passeert de koers al een eerste keer de streep in Saint-Christo-en-Jarez, waarna nog een plaatselijke omloop wordt afgelegd. De finish ligt na een klimmetje van ruim drie kilometer.

Het startsein voor de openingsetappe wordt gegeven om 10.35 uur. De aankomst wordt verwacht tussen 16.07 en 16.40 uur. De koers is rechtstreeks te volgen via Eurosport (14.45 uur), Sporza (15.15 uur) en GCN. Ook de NOS zendt de Dauphiné uit, dagelijks op NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Tissot Timing)

https://twitter.com/bex_steven/status/1293478387915337728

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
1 2 3 5
12-08-2020 10:42
Ideale etappe voor Alaphilippe zou je zeggen
    12-08-2020 12:27
    Ja met stip op 1,of zou zijn plaaggeest Van Aert nog iets uit de hoge hoed toveren.
12-08-2020 10:42
Zullen de klimmers hier al wat gaan proberen? Ik denk eerder dat klassementsmannen hier rustig aan gaan doen en dat er een aanval gaat winnen.
12-08-2020 10:51
Alaphilippe tegen Roglic hier, denk ik. Thomas de Gendt vanuit de ontsnapping kan ook natuurlijk.
12-08-2020 10:51
Het zijn maar 5 etappes, iedereen wil de benen testen, en voor hetzelfde geldt gaat de tour alsnog niet door. Ik denk dat iedereen er met de mentaliteit staat van pakken wat er te pakken valt. Ik verwacht dus gewoon volle bak voor iedereen
12-08-2020 10:53
Benieuwd wat Higuita hier kan. Toch één van de weinige die met Alaphilippe kan concurreren als het om Punch gaat.
    12-08-2020 13:09
    Is dit de Speld?
12-08-2020 11:03
Cosnefroy ook in de gaten houden hier.
12-08-2020 11:07
Dit is er eentje voor de puncheurs. Denk dat de AK mannen zich vandaag nog rustig houden.
12-08-2020 11:14
Brent Van Moer (Lotto Soudal), Niccolò Bonifazio (Total Direct Energie), Michael Schär (CCC Team), Quinten Hermans (Circus-Wanty Gobert), Tom-Jelte Slagter (B&B Hotels-Vital Concept) have jumped away from the bunch after 10km of battle. The gap is already up to 55” after 11.5km.
12-08-2020 11:18
Kunnen de Nederlanders eindelijk weer eens naar een objectieve, kwaliteitsvolle zender als de NOS kijken. Scheelt weer in zure opmerkingen nadien over Sporza.
    12-08-2020 11:31
    Als ik dan naar Joris van den Berg moet luisteren, steek ik liever m'n trommelvliezen door met een ijspriem.
    12-08-2020 11:32
    Beste user, dit is nou precies de reden waarom mensen als Klootje en ikzelf de term "Calimero" gebruiken.
    Tip: laat het los en sta erboven.
    Het wordt anders zo intens triest.

    #Madeinstars helemaal eens, het is tenenkrommend wat Joris laat horen. Vindt zichzelf vooral grappig. Geef mij Karsten maar op Eurosport.
    12-08-2020 11:43
    Van Karsten Kroon kan ik inderdaad ook genieten, goede verhalen en goede analyses.
    12-08-2020 12:09
    Karsten is een genot ja, EN deskundig.

    Maar hij doet het vaak met die irritante Belg (Bellegen of zoiets). Wat een kl**th*mmel! Vorige week verried ie nog tijdens de wieleruitzending de prestatie van Remco in Polen... alle spanning meteen weg"

    En als je AGR 2019 terijgkijkt hoor je pas het verschil, deskundige Karsten en die idioot die al tijdens de uitzending de overwinning voor Alaphilipe telde... Karsten corrigeeerde die idioot nog 3 km voor de finish in de uitzending, prachtig.

    Mooiste is als Karsten tussen neus en lippen vertelt over een renner ‘o die was vorige week maandag nog bij mij op de koffie’

    Kroon, Tankink, Ten Dam, zelfs Clement, we hebben veel mooie vertellers uit die generatie wielrenners.
    12-08-2020 12:17
    Vind die belg wel leuk naast kroon. Kroon altijd iets met een knipoog zeggen waar hij dan altijd heel serieus op in gaat
    12-08-2020 12:24
    Ja heerlijk, Karsten is echt een held!

    Jammer vd reclame maar gelukkig is er ook nog Sporza.
    12-08-2020 12:29
    Karsten is idd een koning. Ik vind de chemie tussen Jeroen en Karsten op een of andere manier ook wel mooi. Wat denk jij, Karsten? Nou dat denk ik niet, Jeroen
    12-08-2020 12:34
    Ja of als hij echt niks kan met de vraag of opmerking van Jeroen dan reageert ie soms gewoon helemaal niet! :)
12-08-2020 12:10
Zijn er al beelden om 14:45? Of heeft Eurosport het wat ruim ingepland en begint de 'echte' uitzending om 15:15?
    12-08-2020 12:37
    Je zal wel een half uurtje beelden van een kroegensport en valpartijen bij het wielrennen te zien krijgen, leve Sporza
12-08-2020 12:24
Kroon en de babbelbelg zijn best wel een amusant duo, Het is die hockeyer en Traksel die ik totaal niet trek.
12-08-2020 12:29
Gaat het nou over de Dauphine of over commentatoren? Wat een discussie is waar nooit een eind aan komt..
    12-08-2020 12:56
    Het ging over welk commentaar je het liefst hoort als je de Dauphine kijkt ;)
    12-08-2020 13:01
    Ja en dan met name het commentaar tijdens de openingsrit. Morgen beginnen we weer opnieuw!
12-08-2020 12:30
Slagter gaat voor de rit!
12-08-2020 12:46
Sporza pas om 15.15uur? Dan is het maar amper een uurtje koers in beeld. Vreemd dat ze pas later dan Eurosport beginnen met de uitzending.
12-08-2020 12:49
marik

Je vergist je van vijand. Ik laat dan ook helemaal niets los, zolang hier een aantal volgers idiote opmerkingen blijven maken over renners, ploegleiders, tv-zenders en commentatoren. Maar uiteraard blijf je schieten op de boodschapper. Dat is zo intens triest, om je te parafraseren. En zegt vooral iets over jouzelf.
    12-08-2020 12:51
    Sneu.
    12-08-2020 12:56
    Ik kan ook echt niet begrijpen waarom al die negativiteit op elkaar nou zo nodig is hier. In principe houden we allemaal van de koers, daarin vinden we elkaar op deze site. Laten we dat dan vieren, in plaats van (passief)-aggresieve uitingen te doen. Dit forum is juist een vindplaats voor gelijken.
    12-08-2020 12:58
    Een hartje voor Moes! ❤️
    12-08-2020 13:28
    +1 Moessie!
    12-08-2020 13:32
    User, ook dit vraagt om een Wielerversje:

    Daar waar gesproken wordt over vijanden en schieten,
    daar wanen de meeste volgers van Wielerflits zich als (zwarte) Pieten
    Nu volgen wij graag de koers
    en dit klinkt misschien wat boers,
    maar laten we eens ophouden met al dat cheaten
12-08-2020 13:32
TJV gaat koers maken. Kijk maar naar Tour de L'Ain openingsetappe.
12-08-2020 13:34
Val gemeld!
12-08-2020 13:39
Val in de kopgroep blijkbaar. Hermans en Van Moer zijn er vooraan niet meer bij. Val moet dus gebeurd zijn in de afdaling. Mfff.
12-08-2020 13:43
Dus 3 van de 5 vluchters al opgegeven.
    12-08-2020 13:51
    Zijn ze alle 3 bij de zelfde val betrokken geweest of zo? Jan Hirt er ook al uit, dus al voor de helft van de eerste etappe liggen er 4 renners uit. Gaat hard op deze manier.
    12-08-2020 14:00
    En Bonifazio ook al afgestapt.
12-08-2020 13:44
Hermans gaat voor de bollen.
    12-08-2020 13:46
    Opgave Hermans
    12-08-2020 13:49
    Lol@dikkevrouw
12-08-2020 13:49
Jammer zeg, wordt wel een heel kort wegseizoen voor Hermans zo. Hij is met een armblessure naar het ziekenhuis gevoerd.
12-08-2020 13:55
Balen voor Hermans, de kansen voor de kopgroep nu ook bekeken. (als die er al waren)
12-08-2020 13:59
Is er niet wat vroeger beeld op l'équipe of zo ? Weet iemand dat?
    12-08-2020 14:01
    Niemand weet dat dikke.
12-08-2020 14:02
Het verhaal van deze kopgroep begint op een boek van Agatha Christie te lijken.
    12-08-2020 14:05
    En dan nog een boek waarvan je de titel niet meer mag uitspreken.
    12-08-2020 15:06
    Leuke whodunit inderdaad. Ik dacht dat het de Slagter wel zou zijn, blijft over het moordwapen Schäar :)
    12-08-2020 15:46
    Inderdaad, Schär heeft weer een medekompaan uitgeschakeld, duidelijke zaak.
    12-08-2020 16:29
    @Wheely Dat vind ik heel grappig!
12-08-2020 14:09
Off topic: Pascal eenkhoorn tekent voor 2 jaar bij. (Ad.nl)
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.