Volg hier de openingsetappe van het Critérium du Dauphiné 2020
woensdag 12 augustus 2020 om 10:20 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van het Critérium du Dauphiné 2020

Vandaag gaat in Clermont-Ferrand het 72e Critérium du Dauphiné van start! Topfavorieten voor de eindwinst zijn Primož Roglič, Egan Bernal en Tadej Pogačar, die over tweeënhalve week ook willen schitteren in de Tour de France. Bespreek hier het koersverloop!

Wie de openingsrit van de Dauphiné naast de veertiende etappe van de Tour de France legt, ziet dat de routes 128 kilometer gelijk opgaan. Het peloton kan zo alvast kennismaken met de Côte du Château d’Aulteribe, de Col du Béal en de Côte du Courreau, die ook hier al ver voor de streep liggen. Maar waar de Tour bij Bellegarde-en-Forez rechtdoor gaat naar de finish in Lyon, buigt de Dauphinè af naar het zuiden.

Daar krijgen de renners eerst de Côte de Saint-Héand voor de wielen geschoven en vervolgens de Montée Andreï Kivilev, vernoemd naar de Kazachse renner die in 2003 overleed na een val in Parijs-Nice. Op 35 kilometer van de aankomst passeert de koers al een eerste keer de streep in Saint-Christo-en-Jarez, waarna nog een plaatselijke omloop wordt afgelegd. De finish ligt na een klimmetje van ruim drie kilometer.

Het startsein voor de openingsetappe wordt gegeven om 10.35 uur. De aankomst wordt verwacht tussen 16.07 en 16.40 uur. De koers is rechtstreeks te volgen via Eurosport (14.45 uur), Sporza (15.15 uur) en GCN. Ook de NOS zendt de Dauphiné uit, dagelijks op NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Tissot Timing)

https://twitter.com/bex_steven/status/1293478387915337728

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
12-08-2020 14:21
Val Buchman in het peloton en Jan Hirt al uit koers
12-08-2020 14:24
Waarom staan die "Volg hier...." topics nooit in de app van WF?
    12-08-2020 14:32
    Dat heb ik ook nooit begrepen (of kunnen vinden).
    12-08-2020 14:44
    Snap ik ook niet.. het is 2020 en ik moet iedere keer weer een webbrowser openen. Kan een websitebeheerder hier misschien antwoord op geven?
    12-08-2020 15:02
    Volgens mij leeft dit breed, want ook ik zoek vaak tevergeefs in mijn app.
12-08-2020 14:25
Hopelijk zonder erg. Ben wel benieuwd of Buchmann zich dit jaar kan staande houden in het AK geweld.
12-08-2020 14:39
Vraagje over de fietsen.
Het valt me op dat de Ineos en Jumbo teams met velgremmen rijden, de meeste anderen met schijfremmen. Wat zou de reden zijn, minder gevoelig voor druk van de sponsor?
Ten tweede valt me op dat Jumbo in de Ain op de zwarte fietsen reed en nu weer op de 'oude' fietsen. Wat zou daar de reden van zijn?
    12-08-2020 15:09
    Ik gok gewicht. Waarom ze nu weer op Celeste rijden geen idee, de zwarte zouden lichter zijn.
    12-08-2020 16:05
    Vraag jaar of ooit gesteld aan een mechanieker van Jumbo Visma gesteld. Gaf als redenen, op basis gewicht en aërodynamica waardoor ze kozen voor velg remmen. Tot slot is het alternatief (velg remmen dus) prima, aldus de mechanieker
12-08-2020 14:42
Volledig mee eens, Marik. Ik pleit al zolang voor het feit dat het hier enkel zou gaan over de koers. En niet over de antipathie voor deze of gene. Tevergeefs tot nu toe. Hopelijk houd je je ook daaraan.
    12-08-2020 14:55
    Volgende keer even op beantwoorden klikken, nu staat je bericht ergens tussenin.
12-08-2020 14:55
Breukink cocommentator op Eurosport vandaag. Nog 56 km.
    12-08-2020 14:58
    Wie is de commentator?
    12-08-2020 15:14
    Misschien antwoord hij zo zelf wel want hij las zojuist alle nieuwsberichten die op deze site staan voor.
    12-08-2020 15:19
    Is Sporza er al? Erik-euh Breukink-euh kan ik niet goed aanhoren.
12-08-2020 14:56
Ik zou als TJV het kopwerk vandaag lekker aan QS over laten. De komende dagen worden al zwaar genoeg.
    12-08-2020 15:06
    Verantwoordelijkheid nemen, met Van Aert en Roglic hebben ze twee kanshebbers.
    12-08-2020 15:41
    Eens Franco, eerst het bordje leegeten van de tegenstander, zoals Ducrot zou zeggen. Ook in de Tour lekker INEOS laten doen wat ze graag willen doen. Ploeg oproken en het dan overnemen.
12-08-2020 15:01
Ik las ergens dat de Tour organisatie hier de Corona maatregelen wil testen voor de Tour. Het eerste beeld dat ik zie is de CCC ploegleider met een kapje onder zijn neus. Hopelijk hebben ze het genoteerd.
    12-08-2020 15:06
    Prachtig voorbeeld van schijnveiligheid.
12-08-2020 15:04
Wat is er aan de hand met Tom Jelte?
    12-08-2020 15:07
    Duidelijk een hongerklop.
    12-08-2020 15:15
    Ja goed blijven eten maar dat hoef je dikke vrouw niet te vertellen.
    12-08-2020 15:24
    Dikke dame was qua alliteratie wel mooier geweest.
    12-08-2020 15:28
    Slagter bakt er niks meer van.
    12-08-2020 15:31
    Begin nou niet over bakken
12-08-2020 15:15
Wat een tergend slecht commentaar zeg op eurosport. Toen er werd gesteld dat Froome 3x de tour won en Wiggins 2x, heb ik hem maar uitgezet. Gelukkig schakelt Sporza zo in.
12-08-2020 15:20
Pinot wat zit je daar?
12-08-2020 15:25
Dayer even aan het veldrijden, die jongen kan ook alles!
12-08-2020 15:29
Irritant geluidje bij die herhalingen.
    12-08-2020 15:35
    Ik heb het op de achtergrond op staan en vroeg mij al af wat dat gezoef was.
    12-08-2020 15:54
    Er zijn klaarblijkelijk meer klachten binnengekomen, want nu is het weg.
12-08-2020 15:32
Roglič gaat wel mee zullen doen in deze finale.
12-08-2020 15:34
Die ene kerel van Eurosport snapt niet dat Bahrein gaat rijden voor Dylan Teuns, hij denkt voor Landa
    12-08-2020 15:43
    Sporza zendt ook uit! Dus bespaar je die ellende en schakel over :-)
    12-08-2020 15:59
    Dylan Teuns gelost. Dus ze reden wel degelijk voor Landa.
12-08-2020 15:44
Oeii.... Schuiver
12-08-2020 15:45
Je kan Schär beter laten rijden. Iedereen die bij hem fietst gaat op zn plaat
    12-08-2020 15:48
    Cavagna en Kragh Andersen laten hem meteen weer lopen :)
12-08-2020 15:46
Overigens zie ik nog wel veel publiek langs de weg staan. Waarvan de helft geen mondkapje op heeft. Peloton fietst een op 30cm afstand langs. Als ze maar niet door een Corona kuchje fietsen :p
12-08-2020 15:53
Het geluid van José en Michel doet me weer goed!
    12-08-2020 15:56
    Eens, een soort nostalgisch gevoel naar het normaal
12-08-2020 15:53
Nog 5 van Jumbo-Visma. Wie missen we? Martin en...?
    12-08-2020 15:55
    Van Aert zat net in de buik van het peloton. Maar nu Kruijswijk niet bij trosje vooraan.
    12-08-2020 15:57
    Niet verwarren met Higuita. Die rijdt ook in het geel.
    12-08-2020 15:58
    Alleen Martin weg. Kruijswijk zat in de buik en komt nu naar voren.
12-08-2020 15:53
Van Baarle kan de Tour op zijn buik schrijven?
12-08-2020 15:54
Daar zijn de killer wasps
12-08-2020 15:57
Colbrelli draf
12-08-2020 15:58
Gesink met een mooie beurt bezig
12-08-2020 15:59
Ik vind het wel knap dat je elke renner eerst verkeerd benoemd. Heerlijk!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.