Volg hier de openingsetappe van de Tour of the Alps 2021
maandag 19 april 2021 om 11:35

Volg hier de openingsetappe van de Tour of the Alps 2021

In het Italiaanse Bressanone gaat vandaag de Tour of the Alps van start. Van daaruit gaat de koers via de Brennerpas naar Innsbruck, de WK-stad van 2018. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers!

De openingsetappe is direct de minst lastige. Op het menu staan twee beklimmingen: de Passo del Brennero (tweede categorie) en Axams (derde categorie). Axams wordt op twintig kilometer van de meet nog eens aangedaan. Voor vluchters een laatste kans om aan te vallen: daarna zijn er nog achttien overwegend vlakke of dalende kilometers naar de meet in Innsbruck.

Om 11.50 uur wordt het startsein gegeven. De finish wordt tussen 15.15 en 15.37 uur verwacht. De Tour of the Alps is vanaf 14.00 rechtstreeks op Eurosport 1 te zien. Ook is de wedstrijd via de Eurosport Player en GCN+ te volgen.

Links
Voorbeschouwing: Tour of the Alps 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #TouroftheAlps)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
52 Reacties
19-04-2021 11:54
En weer door!
19-04-2021 12:00
Eigenlijk valt het deelnemersveld me niet mee. Buchmann en Ciccone niet aan de start verschenen, die stonden er eerder nog bij.

Favorieten voor mij vandaag Vendrame, Van Rensburg, Felline
    19-04-2021 12:08
    Selig (lijkt me snelste, maar denk niet dat hij overleeft) en Moscon zet ik ook nog wel bij de favorieten
    19-04-2021 12:12
    Voor mij Vendrame, Felline, Sanchez, Riabushenko, Schultz, Battaglin deze mannen.
    19-04-2021 12:45
    Als je in een .Pro koers al niet blij kan worden van een deelnemersveld met Simon Yates, Vlasov, Sivakov, Martinez, Pinot, Bardet, Hindley, Carthy, Bilbao, D. Martin en Quintana dan ligt dat ook wel een beetje aan jezelf. :P
19-04-2021 13:06
Er gaat hier al iets gebeuren hoor, hoewel de laatste klim naar Axams (5km/6%) op 14 km van de finish piekt. Yates zou hier best kunnen aanvallen.
    19-04-2021 14:47
    Ze beklimmen deze2x. Maar slechts 1x telt als 3e categorie, bijzonder, is exact dezelfde klim.
19-04-2021 13:27
In ieder geval weinig teams die dit voor hun sprinter gaan controleren.
19-04-2021 14:32
Astana op kop van het peloton voor...?
    19-04-2021 14:34
    Felinne neem ik aan.
    19-04-2021 14:36
    Luis Leon.
19-04-2021 14:35
Nog 37km en De Marchi wil zeker zijn voor de bergpunten en springt weg van Dina. Engelthart al even eerder gelost.
19-04-2021 14:37
Ik geef De Marchi nog wel een kans hoor!
    19-04-2021 14:49
    Kan nog altijd.
19-04-2021 14:53
22km en 1.05 voor De Marchi.
    19-04-2021 14:55
    Vacek valt aan in het peloton.
    19-04-2021 14:56
    Carthy erop en erover. maar komt niet weg.
    19-04-2021 14:57
    Nog meer aanvallen
    19-04-2021 14:58
    Voorsprong van De Marchi zakt snel.
    19-04-2021 15:00
    S. Martin maakt de sprong naar De Marchi.
    19-04-2021 15:01
    Eentje van FDJ, Valter maakt ook de sprong, maar het peloton is ook niet ver.
19-04-2021 15:03
Nog 19km Valter trekt door, alleen De Marchi springt mee.
    19-04-2021 15:04
    Nog wat renners sluiten aan, maar het peloton sluit net na de top aan.
19-04-2021 15:05
Roche met een aanval.
    19-04-2021 15:05
    Maar komt niet weg. Meteen de volgende aanval.
    19-04-2021 15:08
    Viertal in de afdaling met kleine voorsprong, nog 13km.
    19-04-2021 15:11
    De vier hebben wat meer ruimte gepakt.
19-04-2021 15:11
De 18 jarige Umba van Androni vooraan!
    19-04-2021 15:13
    Skjelmose ook nog jong, 20 jaar. Verder Bilbao en Savina ook mee.
19-04-2021 15:13
Bilbao zojuist supertuck, vrees ik.
19-04-2021 15:14
18sec en 8km.
19-04-2021 15:14
ik denk dat ze gaan vliegen zijn. Geen enkel team neemt initiatief in het peloton.
19-04-2021 15:14
AG2R gaat rijden toch.
    19-04-2021 15:16
    En Ineos maakt ook tempo, 15sec.
19-04-2021 15:15
Moeten ze vaker doen, sprintetappes zonder sprinters, stuk spannender ;)
    19-04-2021 15:17
    Gheghe, ja en wij maar gokken welke ploeg voor wie rijdt... :-)
19-04-2021 15:18
Astana achter de kopgroep gecontroleerd voor één aanval van Sanchez?
19-04-2021 15:18
Nog 4.7km en 8sec
    19-04-2021 15:19
    Het laatste stukje omhoog nekt de vier koplopers lijkt het.
    19-04-2021 15:19
    En Moscon erop en erover.
    19-04-2021 15:21
    Thuisrijder ook... Had ook wel LL Sanschez verwacht hier.
19-04-2021 15:20
Tjonge die auto's
    19-04-2021 15:21
    Ja, die stonden beetje ongelukkig voor de koers. Het ging net goed.
    19-04-2021 15:29
    "Een beetje ongelukkig" is toch wel het understatement van de dag ;)
19-04-2021 15:22
Moscon vecht voor 4/5sec.
    19-04-2021 15:22
    Andersen met een tegenaanval.
    19-04-2021 15:23
    Sluit aan, en dat in laatste km.
19-04-2021 15:24
Moscon gaat de sprint aan, Andersen had geen antwoord en zo wint Moscon de etappe net voor het peloton.
    19-04-2021 15:27
    Andersen nog tweede voor Raboesjenka en Felline.
19-04-2021 15:26
Riabushenko 3e
19-04-2021 15:26
Mooie overwinning van Moscon, maar wat een schandalig parcours vandaag zeg. Zelfs zonder auto's was dit levensgevaarlijk geweest. Maar dat dit goed is gegaan is werkelijk een wonder

Om te reageren moet je ingelogd zijn.