Volg hier de openingsetappe van de Ronde van Polen 2019
zaterdag 3 augustus 2019 om 15:15 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van de Ronde van Polen 2019

De beste klassiekerrenners verzamelen zich in het Baskenland voor de Clásica San Sebastián, maar heel veel klassementsrenners kiezen voor de Ronde van Polen. Vandaag begint de 76e editie van de rittenkoers, zij het zonder titelverdediger Michał Kwiatkowski. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de openingsrit!

De Ronde van Polen start in de tweede stad van het land. Op het prachtige, majestueuze marktplein in het midden van de historische stad wordt het peloton losgelaten voor een tocht over 132,3 kilometer. In de openingsfase hobbelt het nog wat, maar niemand die eraan twijfelt dat het in een sprint zal eindigen.

In de kloksgewijze lus die de renners ten zuidwesten van de stad moeten afleggen liggen nog drie gecategoriseerde heuveltjes, maar deze hebben niet al te veel om het lijf. De rit wordt afgesloten met viermaal een plaatselijke omloop van een kilometer of vier. Welke topsprinter gaat er met de zege aan de haal?

Het startschot zal klinken om 15.30 uur, waardoor we (traditiegetrouw) een relatief late finish krijgen. De renners zullen tussen 18.22 en 18.34 uur aankomen in Krakau. Eurosport 1 is er live bij vanaf 17.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Polen 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
13 Reacties
03-08-2019 15:35
Ik ben benieuwd hoe Gaviria het zal doen.
03-08-2019 15:52
De eerste voor Jakobsen in de kampioenstrui? Ben ook benieuwd hoe die eruit ziet
03-08-2019 18:07
Polen lijkt me gezien de camerabeelden een mooi land. Goede wegen, veel groen, mooie huizen. Ik begrijp dat Polen hier voor een dubbel loon komen werken en ook dat ze daarna zo snel mogelijk weer terugwillen.
    03-08-2019 18:24
    Ben een aantal keer in Polen geweest, en het is absoluut een mooi land. Aardige mensen, goed (speciaal)bier, mooie steden en natuur, en voor ons Nederlanders nog relatief goedkoop ook! De jongeren spreken er erg goed Engels, alleen de generatie die in de USSR tijd is opgegroeid spreekt vanzelfsprekend weinig Engels.
03-08-2019 18:13
zijn die cofidis jongens neer geschoten oid? wat een beelden joh
    03-08-2019 18:14
    of poolse selectie jongens..
03-08-2019 18:29
Wat een pech voor Cavendish dit seizoen, weer gevallen.
03-08-2019 18:31
Ackermann, van Poppel 5e denk ik
03-08-2019 18:31
zo die ackermann!!! wat een lange, sterke sprint zeg
03-08-2019 18:31
Ackermann wint het voor Gaviria, Jackobsen kwam van heel erg ver nog opzetten maar veel te laat.
03-08-2019 18:35
Jakobsen 3e volgens mij

Die moest overigens flink in de remmen, zat ingesloten
    03-08-2019 18:36
    Inderdaad 3e, net voor Walcheid
03-08-2019 18:36
Ik dacht even Gaviria is back tot die sterke Ackermann er voorbij kwam haha.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.