Volg hier de ontknoping in Parijs-Nice 2017
zondag 12 maart 2017 om 13:40 Volg in Google

Volg hier de ontknoping in Parijs-Nice 2017

Met een korte en venijnige etappe van en naar Nice eindigt Parijs-Nice 2017. Onderweg liggen vijf beklimmingen, waarvan de laatste twee van eerste categorie zijn. De top van de Col d’Eze ligt op vijftien kilometer van de finish. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat Alberto Contador geen genoegen neemt met zijn huidige derde plaats. Gaat El Pistolero een coup plegen in de slotrit? Volg op WielerFlits het verloop van de etappe.

Om 13.55 uur vertrekken de renners voor 115 kilometer koers. Tussen 16.40 en 17.00 uur komt de winnaar over de streep in Nice. Sporza (één) komt met livebeelden in het sportprogramma van 14.00 uur. Eurosport komt vanaf 16.00 uur live op het eerste kanaal. De NOS komt vanaf 15.15 uur met een livestream op haar website.

Top 5 algemeen klassement voor etappe 8
1. flag-co Sergio Henao (Sky)
2. flag-ie Daniel Martin (Quick-Step Floors) op 30s
3. flag-es Alberto Contador (Trek-Segafredo) op 31s
4. flag-es Gorka Izagirre (Movistar) op 1m00s
5. flag-fr Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors) op 1m22s
Volledig klassement

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 7
Deelnemerslijst

Livestream (NOS.nl, vanaf 15.15)

Liveticker (website organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
85 Reacties
12-03-2017 13:49
Ik vind dit altijd een heerlijke rit, elk jaar boeiend.
12-03-2017 13:59
Vanaf 14.00 is er eerst veldlopen op Sporza!
12-03-2017 14:02
Geen binnenblad nodig vandaag, parcours voor de machtige mannen en niet voor Contador waarschijnlijk.
12-03-2017 14:17
Niet voor Contador? Ik zou de laatste rit van de vorige editie nog maar eens terugkijken. Dezelfde finale en Contador strandde uiteindelijk op vier seconden op Thomas in het AK.

Ik hoop dat Bert weer een showtje weg gaat geven vandaag.
12-03-2017 14:20
Contador heeft precies hier eens zo ontzettend hard verloren dat hij zal aanvallen tot hij er bij neervalt. Aangezien hij Henao er gisteren al wat af kreeg gaan we zeketr een traktatie krijgen.
12-03-2017 14:30
Hoop dat de schade mee valt voor hem want vallen is niet zijn specialiteit en misschien kan een superdaler het verschil maken al lijkt het met 4% weinig spektakel.
12-03-2017 14:53
Mooie kopgroep ondertussen: De Gendt, Calmejane, De la Cruz, Herrada en Jeannesson, Pauwels, Matthews, Frank, Chavanel, Soler, Ulissi, Edet, El Fares, Pacher, Woods, Sutherland, De Marchi, Colbrelli, Loetsenko, Mendes, Périchon, Domont en Slagter.
12-03-2017 14:54
Contador gaat aanvallen.. Maar hij zal geen 30 sec. terug winnen daar is dit parcours niet zwaar genoeg voor en S.Henao te sterk voor. Simpel als dat..
12-03-2017 14:56
Tuurlijk kan er 30+ sec gepakt worden maar je zal er chaos voor moeten stichten en niet simpelweg op de laatste klim wachten.
12-03-2017 15:12
Zelfs als je op 50 km van de streep begint blijft het lastig op dit parcours tegen S.Henao en zijn mannen. Het is wel mogelijk.. Daar ben ik het mee eens maar dan moet Contador wel het geluk aan zijn kant hebben. Zo niet dan heb je een kopie van 2016.... 10 seconden pakte hij toen ?!
12-03-2017 15:12
Yates ook alweer gelost.
12-03-2017 15:16
Ja, Zo'n tweeling voelt elkaar aan. Eerder in de Tirreno Adam ook al, waarna hij opgaf.
12-03-2017 15:37
Daar gaat ie!!!
12-03-2017 15:38
Op zn Contadors.
12-03-2017 15:41
Man, man, man!
12-03-2017 15:41
nO bErTJE nO pArTyy
12-03-2017 15:42
Lang leve Contador, dat hij ook in de tour die robotten te grzaen mag nemen.

Pantano trouwens echt bij de allerbesten terechtgekomen,
12-03-2017 15:42
Wat blijft deze man toch voor fantastisch wielrennen zorgen.
12-03-2017 15:45
Aan het vorige luchtbeeld te zien lijkt Bertje me al bijna virtueel in het geel te zitten. Nog 47km natuurlijk...

Edit: Nu virtueel geel :)
12-03-2017 15:48
Contador moet nu even de juiste man(nen) omkopen
12-03-2017 15:48
Heerlijke vent, die Contador!
12-03-2017 15:49
Matthews voorlopig de enige die mee wil rijden :p
12-03-2017 15:53
Vamos Alberto !
12-03-2017 15:53
Hoppaa, de mannen van Abu Dhabi nu ook vol mee op kop!
12-03-2017 15:55
De Abbiedabbies rijden nu en volgens mij wil Matthews de etappe veel meer dan dat ie ene moer om Barguil en Oomen geeft, en terecht.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.