Volg hier de ontknoping in Parijs-Nice 2016
zondag 13 maart 2016 om 11:10 Volg in Google

Volg hier de ontknoping in Parijs-Nice 2016

Geraint Thomas is de drager van het geel, daags voor de slotrit wist hij het tricot over te nemen van Michael Matthews. De Welshman moet nog wel die laatste etappe overleven. Zes beklimmingen krijgen de renners voor de kiezen in de 134 kilometer lange etappe, die start en finisht in Nice. Gaat de positie van Thomas nog in gevaar komen? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

De start is om 11.25 uur in Nice. Tussen 14.35 uur en 14.55 uur wordt de aankomst verwacht op de Promenade des Anglais. Onderweg gaat het peloton onder meer over de Côte de Peille (6,6 km a 6,8%) en de welbekende Col d’Eze (7,7 km a 5,7%) . Na die laatste klim is het nog vijftien kilometer tot aan de finish, die traditioneel zal plaatsvinden op de de Promenade des Anglais.

Eurosport zendt Parijs-Nice vanaf 14.00 uur uit op het tweede kanaal. Sporza is op de zender één vanaf 13.30 uur aanwezig. De NOS komt om 13.30 uur met een livestream op internet.

PROFIL

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2016 (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
165 Reacties
13-03-2016 14:08
Goed gereden Kelderman! Bennett rijdt beter volgens mij.
13-03-2016 14:09
Thomas kraakt.
13-03-2016 14:09
Alsof contador alles zou kunnen winnen zonfer ploegmaat.
13-03-2016 14:09
Ipv dat gezeik op SKY etc. kijk gewoon de koers.
13-03-2016 14:09
Bij Thomas gaat het toch ook niet van harte
13-03-2016 14:09
Wielrennen is toch een teamsport?
13-03-2016 14:09
Thomas gaat hem niet winnen denk ik
13-03-2016 14:10
Kelderman weer een hongerklop? Hij kan volgende keer beter gewoon eerlijk zijn, dat komt veel beter over.
13-03-2016 14:10
Yates zette Impey net nog op kop maar had dat veel zin? Lijkt het zwaar te hebben.
13-03-2016 14:12
Ben benieuwd wat dit keer het excuus van tlj is
13-03-2016 14:12
Nee, Kelderman zat te ver van achteren, maar is niet bij machte om Contador terug te halen, wat logisch is.
13-03-2016 14:12
Hup Wellens die zijn statement kracht bij zet, en hup uitdagers van saaie Thomas erachter.
13-03-2016 14:12
Kelderman is subtop geen top,, dit niveau is gewoon te hoog voor hem. Ook in TdF is tussen 10 en 20 zijn max
13-03-2016 14:13
@Pils

Natuurlijk kan Contador niet alles winnen zonder team. Maar als je dit ziet. Neem Henao weg en het is bye bye Thomas. Da's mijn stelling. Ik zei het daarnet. En hij bewijst het nu gewoon voor me.
13-03-2016 14:13
De Nederlanders hebben echt een slechte dag.
13-03-2016 14:13
Kelderman vast weer een hongerklop.
13-03-2016 14:13
Wellens pakt deze gewoon hoor, knap...
13-03-2016 14:13
De groep gele trui is 25 man sterk, daar had Kelderman toch wel bij mogen zitten.
13-03-2016 14:14
Zou Zakarin nog een poging willen wagen ? Die kan dalen, dat is ronduit schandalig zo wreed.
13-03-2016 14:14
Kelderman tever van achter, slag gemist. Niet goed gekoerst.
13-03-2016 14:14
En Dumoulin zit er ook niet.
13-03-2016 14:15
Wat een klasbak die Wellens.
13-03-2016 14:16
@jessevdalen Kelderman heeft er wel een handje van om de juiste slag te missen, de Tour is er een goed voorbeeld van.
13-03-2016 14:16
Voor de zoveelste keer:
Kelderman is niet goed genoeg. Verwachtingen bijstellen.
13-03-2016 14:16
Dumoulin en Kelderman tegenvallend niveau, die zou je toch in zo'n groep mogen verwachten.

Reacties zijn gesloten.