Volg hier de ontknoping in Parijs-Nice 2016
zondag 13 maart 2016 om 11:10 Volg in Google

Volg hier de ontknoping in Parijs-Nice 2016

Geraint Thomas is de drager van het geel, daags voor de slotrit wist hij het tricot over te nemen van Michael Matthews. De Welshman moet nog wel die laatste etappe overleven. Zes beklimmingen krijgen de renners voor de kiezen in de 134 kilometer lange etappe, die start en finisht in Nice. Gaat de positie van Thomas nog in gevaar komen? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

De start is om 11.25 uur in Nice. Tussen 14.35 uur en 14.55 uur wordt de aankomst verwacht op de Promenade des Anglais. Onderweg gaat het peloton onder meer over de Côte de Peille (6,6 km a 6,8%) en de welbekende Col d’Eze (7,7 km a 5,7%) . Na die laatste klim is het nog vijftien kilometer tot aan de finish, die traditioneel zal plaatsvinden op de de Promenade des Anglais.

Eurosport zendt Parijs-Nice vanaf 14.00 uur uit op het tweede kanaal. Sporza is op de zender één vanaf 13.30 uur aanwezig. De NOS komt om 13.30 uur met een livestream op internet.

PROFIL

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2016 (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
165 Reacties
13-03-2016 13:52
Heerlijk hoe Contador tegen z'n mannen schreeuwt!
13-03-2016 13:53
Heerlijke coureur die Contador! Misschien blijkt het straks voor niets te zijn, maar wat zal dat.

Ah.. Dumoulin met nog een knecht. Mooi!
13-03-2016 13:53
Voorsprong slinkt wel
13-03-2016 13:54
Bertje zeker niet in een Chasse Patatte, die laat zijn teamgenoten knechten en dan geeft hij er een klets op op de Col d'Eze.
13-03-2016 13:54
Die Tank ook hahah, wat een baas.
13-03-2016 13:57
Wat een heerlijk team heeft dat Sky toch. Ik mag dat wel.
13-03-2016 13:58
Jammer Alberto , je blijft een echte. De SKYBOTZ gaan weer rammelen zo direct.
13-03-2016 14:00
@AZH

Vind je dat? Mijns inziens maakt Sky het mooie man-tegen-man-koersen naar de vaantjes. Al een paar jaar trouwens. Los van Chris Froome - de enige echt goeie renner van die ploeg die het ook zonder zijn team kan.
13-03-2016 14:01
Froome de enige echte goeie renner. Ok.

:)
13-03-2016 14:03
@golfdinger weet je wel wat je zegt?
13-03-2016 14:03
@AZH

Mag ik jou wat Nederlandse taalregels bijschaven? Er staat geen komma voor die, dus dan moet je de hele zin als geheel beschouwen.

En dan zeg ik: Froome is de enige van die ploeg die het ook zonder één ploegmaat kan. De rest? Nee, niet. (Er zijn dus meer goeie renners, maar geen helden die het zonder team kunnen.)

Nu mee? :)
13-03-2016 14:04
Die Tinkoff-mannetjes fietsen zichzelf nog wel even helemaal de vernieling in voor Sky ze opslokt :)
13-03-2016 14:05
Haha froome de enige echt goeie renner. Dan moet je toch ff beter naar hun selectie kijken
13-03-2016 14:06
Kelderman en Dumoulin al gelost.
13-03-2016 14:06
Ik vind het nog steeds stom, die stijl van Sky. Ze kiezen ervoor om enkele Vlaamse koersen niet te fietsen omdat ze daar geen kans op een overwinning maken om vervolgens hier weer iedereen kapot te rijden. En het gemak waarmee ze die tinkoffs terughalen vind ik gewoon ronduit dubieus. In 5km reden ze simpel 30sec weg. Kom op....
13-03-2016 14:06
Je hoeft mij geen Nederlands te leren.
Je opmerking slaat alsnog nergens op
13-03-2016 14:06
Landa zou opzich ook wel iets kunnen zonder ploegmaat. En zo zijn er nog wel een paar anderen
13-03-2016 14:06
Kelderman zit er nog gewoon hoor
13-03-2016 14:06
Zucht. Lees de follow-up-post en begrijp het punt. Maar goed: je kan het ook niet willen begrijpen. Hoe dan ook klopt mijn stelling.
13-03-2016 14:07
Keldermannetje weer eens gelost.
13-03-2016 14:07
Kelderman en Dumoulin nu niet mee.
13-03-2016 14:07
Kelderman en Dumoulin gelost.
13-03-2016 14:07
Waar dan Jan?
13-03-2016 14:08
@Pils

Landa wil ik inderdaad nog het voordeel van de twijfel geven, maar moet zich natuurlijk nog echt bewijzen. De rest? Nee, hoor, echt niet. Deze Thomas al zeker niet. Zonder team? No way.
13-03-2016 14:08
Sky is gewoon een sterke ploeg.

Reacties zijn gesloten.