Volg hier de ontknoping in Parijs-Nice 2016
zondag 13 maart 2016 om 11:10 Volg in Google

Volg hier de ontknoping in Parijs-Nice 2016

Geraint Thomas is de drager van het geel, daags voor de slotrit wist hij het tricot over te nemen van Michael Matthews. De Welshman moet nog wel die laatste etappe overleven. Zes beklimmingen krijgen de renners voor de kiezen in de 134 kilometer lange etappe, die start en finisht in Nice. Gaat de positie van Thomas nog in gevaar komen? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

De start is om 11.25 uur in Nice. Tussen 14.35 uur en 14.55 uur wordt de aankomst verwacht op de Promenade des Anglais. Onderweg gaat het peloton onder meer over de Côte de Peille (6,6 km a 6,8%) en de welbekende Col d’Eze (7,7 km a 5,7%) . Na die laatste klim is het nog vijftien kilometer tot aan de finish, die traditioneel zal plaatsvinden op de de Promenade des Anglais.

Eurosport zendt Parijs-Nice vanaf 14.00 uur uit op het tweede kanaal. Sporza is op de zender één vanaf 13.30 uur aanwezig. De NOS komt om 13.30 uur met een livestream op internet.

PROFIL

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2016 (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
165 Reacties
13-03-2016 14:25
Thomas moet zich gwn focussen op de kasseiklassiekers
13-03-2016 14:26
Wellens mag 3 x de snelste zijn, hij heeft lang voorop gezeten en een 'a trois' is totaal andere koek.
13-03-2016 14:26
Henao was naar mijn mening gewoon de sterkste renner deze Parijs-Nice, en die ziet door een falende ploegleiding een zekere podiumplek wegvallen. Hij was gisteren al zeker net zo goed als Contador, en had denk ik kunnen winnen.

Zonde! Maargoed, blij dat Thomas niet wint, want die was gewoon niet de beste.
13-03-2016 14:28
@LyndaLid Achteraf is makkelijk praten natuurlijk.
13-03-2016 14:29
Gallopin man...
13-03-2016 14:29
Tja, achteraf.. Dat was gisteren al duidelijk natuurlijk.

Deze week overigens al vaker gezegd dat Henao voor zichzelf moest rijden, dan had je alleen maar de anderen meer onder druk kunnen zetten. Die had niets hoeven doen met Thomas erachter en zelf er dan een poef op kunnen geven.
13-03-2016 14:30
Gallopin doet niks verkeerd. Hij rijdt zelf ook voor een klassement
13-03-2016 14:30
Kelderman heeft heus talent en in de Giro heeft hij dat laten zien. Maar ik heb het gevoel dat hij niet eerlijk naar zichzelf toe is, net zoals Gesink dat jarenlang niet is geweest. Dumoulin is eerlijk naar zichzelf toe, altijd, ook als het slecht is. Dat wordt wel eens geduid met winnaarsmentaliteit, maar ik heb begrepen dat dat een vies woord is op deze site.
Laat ik het dan anders noemen, Wilco zit in de ontkenningsfase, net zoals Gesink daar jarenlang in heeft gezeten. Gisteren heeft hij een hongerklop, en dat heb ik wel eens eerder van hem gehoord. Er zijn net te vaak excuses voor slechte prestaties, tenminste, voor de slechte prestaties tov de verwachtingen. Het is echt geen schande als hij (nog) niet goed genoeg is, misschien dat dat die jongens duidelijk moet worden gemaakt. Maar laat ze eerst naar zichzelf kijken en elke beetje ontkenning dat er is er hardhandig uitwerken. Je kan alleen maar beter worden als je eerlijk naar jezelf toe bent.
13-03-2016 14:31
Mijn gunfactor voor Contador is zo enorm groot. Niet normaal met hoeveel passie hij altijd koers z'n hele ploeg!
Begrijp alleen wederom niet waarom andere renners eerst niks deden. Voornamelijk Zakarin had meer van hem verwacht.
13-03-2016 14:31
Hup Thomas doorknallen
13-03-2016 14:31
Is Gallopin gek geworden of zo ?
13-03-2016 14:31
Wtf doet Gallopin?! Voor zijn negende plek, echt?! Wellens rijdt nota bene zelf mee voor de overwinning!
13-03-2016 14:32
@pils
Dan moeten er afspraken gemaakt worden in de oortjes. Nu rijd je in 2 verschillende groepen op kop.
13-03-2016 14:32
Gat wordt kleiner
13-03-2016 14:33
Gallopin doet wel degelijk wat verkeerd
13-03-2016 14:33
Gadver, laat het aub vd aanvallers zijn, laat Contador deze PN pakken.
13-03-2016 14:33
Gallopin doet een Ardila'tje - andermaal Lotto. (Voor wie het niet weet: Savoldelli, Giro 2005)
13-03-2016 14:33
Wat doet Gallopin nou fout? Hij legt alleen wat druk op Contador zodat die door moet blijven trappen en kansloos is voor de sprint straks. Als ik Wellens was zou ik af en toe een beurt overslaan.

Gallopin is daarnaast gewoon de snelste van dat groepje, met eventuele uitzondering van Costa.
13-03-2016 14:33
oke, het is officieel. Gallopin rijdt volgend jaar voor Sky.
13-03-2016 14:33
Verdorie!!!
13-03-2016 14:33
Heerlijke koers en je hebt tijd om een essay te schrijven over de mentaliteit van Kelderman?

Hup Tim!
13-03-2016 14:33
nog maar 11 seconden
13-03-2016 14:34
En och ja, wie er wint, doet er uiteindelijk echt niet veel toe voor ons kijkers, hé. Het blijft hier een meesterwerk van anderhalf uur dat we gezien hebben. En dat is veel leuker dan 5 minuten koers met een leuke winnaar. Toch?
13-03-2016 14:34
Ik zou die Gallopin zijn nek eraf hakken en met vruchten vullen na de streep Wellens zijnde.
13-03-2016 14:34
Thomas gaat em winnen

Reacties zijn gesloten.