Volg hier de ontknoping in Parijs-Nice 2016
zondag 13 maart 2016 om 11:10 Volg in Google

Volg hier de ontknoping in Parijs-Nice 2016

Geraint Thomas is de drager van het geel, daags voor de slotrit wist hij het tricot over te nemen van Michael Matthews. De Welshman moet nog wel die laatste etappe overleven. Zes beklimmingen krijgen de renners voor de kiezen in de 134 kilometer lange etappe, die start en finisht in Nice. Gaat de positie van Thomas nog in gevaar komen? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

De start is om 11.25 uur in Nice. Tussen 14.35 uur en 14.55 uur wordt de aankomst verwacht op de Promenade des Anglais. Onderweg gaat het peloton onder meer over de Côte de Peille (6,6 km a 6,8%) en de welbekende Col d’Eze (7,7 km a 5,7%) . Na die laatste klim is het nog vijftien kilometer tot aan de finish, die traditioneel zal plaatsvinden op de de Promenade des Anglais.

Eurosport zendt Parijs-Nice vanaf 14.00 uur uit op het tweede kanaal. Sporza is op de zender één vanaf 13.30 uur aanwezig. De NOS komt om 13.30 uur met een livestream op internet.

PROFIL

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2016 (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
165 Reacties
1 2 3 7
13-03-2016 11:27
volgens mij was de ontknoping gisteren, maar goed. ik verwacht een groep van een man of 40 met daarin alle grote namen die gaan sprinten om de dagzege.
13-03-2016 11:34
Ik denk dat er op de Col d'Eze nog wel iets gaat gebeuren. En anders hoop ik op een aanvaller die hard kan dalen. Voor een sprinterskoers kijk ik wel naar de Tirreno ;)
13-03-2016 11:45
15 seconde Contador, met de extra secondes aan de streep. Kan me niet voorstellen dat thinkoff niet alles of niets gaat spelen
13-03-2016 11:49
Dit wordt zo'n dag voor Wellens.. En hij is mee!
13-03-2016 11:49
Hup chaos ! Thomas valt te zeker pakken wanneer het op 'echte' koers aankomt, deze etappe is al vaker een prima kans gebleken om de boel op de kop te draaien.
13-03-2016 11:53
Dit gaat chaos worden.
13-03-2016 12:06
Ik hoop dat andere ploegen Tinkoff gaan 'helpen'.
Dat gecontoleerde gedoe van Sky komt me de neus uit. Dat is toch geen reet aan.
Hoop dat ze gaan knallen!
13-03-2016 12:06
Tim Wellens, wat een karakter, gisteren nog de conclusie, waar hij het moeilijk leek mee te hebben, dat een klassement niks voor hem is en nu virtueel in het geel aan het rondrijden! Hij zal het uiteraard niet halen, maar wat een instelling!
13-03-2016 12:11
@Johnny7
Jij hebt liever renners die onnatuurlijk veel demarrages kunnen plaatsen?
Persoonlijk zie ik liever Thomas winnen dan een Contador of Zakarin.
13-03-2016 12:12
@ achtpuntzes: ? Hoe kom je tot die conclussie? Ik verwacht net veel aanvallen en zou wel eens kunnen dat de sky's ook niet op alles gaan reageren wat beweegt, waardoor plaats 5-10 nog wel eens een kansje kan hebben. De hele top 10 staat nog binnen de minuut en er zijn eveneens nog eens boni's te verdienen, volgens mij gaan er nog verschillende renners van plaats veranderen in die top 10. Daarnaast kan het zomaar zijn dat een renners die gisteren net niet goed genoeg was vandaag beter blijkt op deze klim. En ook een afdaling geeft nog mogelijkheden om tijd te winnen/verliezen.
13-03-2016 12:20
Duchesne doet ondertussen goede zaken voor de bollentrui. Als eerste boven, voor De Gendt.
Hij heeft nu 23 punten voorsprong, en er zijn nog 38 punten te verdienen. Dat gaat De Gendt normaal gesproken nooit meer goedmaken.
13-03-2016 12:23
@puffin87

Het enige wat onnatuurlijk is, is dat Geraint Thomas ineens de beste klimmers ter wereld kan verslaan en een ronderenner is geworden.
3 jaar geleden kwam hij nog geen heuveltje op.

Maar goed, dat de meest talentvolle klimmer van de laatste 15 jaar een aantal demarages plaatst en deze 'ronderenner' er niet af kan krijgen is dan onnatuurlijk.
13-03-2016 12:26
Wat een grote kopgroep! Al waait de helft daarvan wel vanzelf terug als het echt bergop gaat. Iig de sky's zullen wel rijden om de kopgroep niet teveel tijd te laten pakken, maar voor hen is het net prima dat de boni's weg zijn aan de streep!
13-03-2016 12:35
Lotto jumbo ook goed vertegenwoordigd met 2 man, vanmarcke doet 't heel Parijs nice al goed, denk dat hij klaar is voor de klassiekers
13-03-2016 12:37
Felline in de kopgroep. Als de kopgroep het redt maakt hij denk ik de grootste kans
13-03-2016 12:40
@Johnny 7, volledig akkoord, het is veel onnatuurlijker dat Thomas Contador bergop verslaat dan dat Contador 3/4 keer aanvalt... Ook akkoord met het saaie koersverloop dat de Sky's opleggen in de rondes waar ze de leider in hun rangen hebben. Het is hun sterkte en hun verdienste uiteraard maar daarom niet minder saai...
13-03-2016 12:42
Contador is meester in het scheppen van chaos, denk maar eens terug aan de Tour van 2011 in de rit naar Alpe d' Huez en de Vuelta rit in 2012 waar hij Rodriguez uit de trui reed. Ik kan me niet voorstellen dat Bertje niks gaat proberen vandaag.
13-03-2016 12:46
Dit is zeker wel een rit voor Wellens inderdaad. Zie hem wel weer solo aankomen.
13-03-2016 13:03
het regent niet, minder kans voor Wellens....
13-03-2016 13:07
[quote] Johnny7 - 13 maart 2016 om 12:23
Het enige wat onnatuurlijk is, is dat Geraint Thomas ineens de beste klimmers ter wereld kan verslaan en een ronderenner is geworden. [/quote]

Wanneer 'versloeg' hij die dan?

[quote] 3 jaar geleden kwam hij nog geen heuveltje op. [/quote]

eveneens onzin.
13-03-2016 13:13
Bardet of Westra
13-03-2016 13:18
@WimKruithof

1.Gisteren
2.Onmogelijk een discussie aan te gaan als je niet wilt toegeven dat Thomas 3 jaar geleden nog geen heuvel op kon rijden.

Die Sky ploeg glipt er overal mooi doorheen als mensen zoals Wim allemaal geloven wat daar gebeurd. Elke middelmatige renner word daar een rasklimmer, door het 'goede plannen' en berekenen van waarden etc....

Yeah right, net alsof de rest van de ploegen geen rekenmachine kan betalen.
13-03-2016 13:23
@Johnny7
3 jaar geleden werd Thomas 3e in de Tour Down Under en won een heuvelrit. Ook werd hij 15e in de Dauphiné. Hij kon dus zeker wel over een heuveltje.
13-03-2016 13:26
@ Johnny:
ik denk dat ze bij SKY meer verstand hebben van zaken dan jij. ze zien daar gewoon de potentie van renners die jij maar middelmatig vindt.
13-03-2016 13:28
Aanval Contador
1 2 3 7

Reacties zijn gesloten.