Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015
zaterdag 16 mei 2015 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015

Vandaag staat de koninginnenrit in de Tour of California op het programma. De etappe is met 128,7 kilometer vrij kort, maar de aankomst ligt bovenop de pittige Mount Baldy. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De slotklim is 7,6 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6 procent. Het is de derde keer dat de rittenkoers hier stop houdt. In 2011 won Levi Leipheimer en in 2012 was Robert Gesink de beste.

Het peloton gaat om 20:45 van start; de aankomst wordt rond 00:30 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 22:34 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

[poll id=”40″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
1 2 3 12
16-05-2015 20:38
Nou Robert, nog een par uurtjes en dan ben ik jarig. Zorg jij voor een mooi cadeau?
16-05-2015 20:38
super veel goeie klimmers zijn hier niet dus gesink verwacht ik zeker met de besten en
wie weet voor de leiders trui.
16-05-2015 20:40
het zou een werkelijk briljante zege zijn. Met Hofland, van Emden, Kruijswijk en Gesink zelf is de ploeg weer vooraan te zien.

Ze koerst momenteel naar haar kunnen en het zou een zalige zege zijn.
16-05-2015 20:41
Hopelijk grote verschillen en niet dat Gesink straks de leiderstrui misloopt met een handvol seconden.

Kijkend naar de eerdere edities dan moet dat er wel inzitten.
16-05-2015 20:46
Livestream al vanaf 22u30 vandaag. Een productief multitask-middagje zetten we vanavond gewoon voort, net als gisterenavond. Het nuttige met het aangename verenigd. Want hopelijk wordt het weer aangenaam, ook net als gisterenavond.
16-05-2015 20:47
@Wim Kruithof - +1
Nu het een stuk beter gaat worden die gele truien voorop ook steeds mooier
16-05-2015 20:47
Ik denk niet dat Gesink Henao hier kan kloppen. Hoogstens bijblijven, maar ik zag net het klassement en dat zou betekenen verlies met één seconde. Zijn er eigenlijk boni's?

Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon voor Henao zal zijn, en nog geen beetje ook. Gesink tweede, in het rit en het klassement dan maar. Wat goed is, in mijn ogen.
16-05-2015 21:13
Maar ik heb wel weer hoop op een goed resultaat. Zit er net zo positief in als bv.
Kruithof.
16-05-2015 21:19
Vraag: wanneer heeft Henao de meeste indruk gemaakt op een lange, zware slotklim?
16-05-2015 21:20
Kopgroepje van 5 iets los van het peloton op de eerste klim. Daarin Skujins en Oss, die in een onderlig gevecht verwikkeld zijn om de bergtrui.
16-05-2015 21:23
Sep is in de tegenaanval... rijdt richting de kopgroep
16-05-2015 21:26
@Andries

9 April?
16-05-2015 21:26
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 21:27
Kom op Sepp (5 sekondjes voor...)
16-05-2015 21:29
Op basis waarvan zou Henao hier winnen? Baskenland is toch totaal niet te vergelijken met dit werk?

Off: Oss rijdt het hele jaar al zo goed. Hopelijk pakt hij die bergtrui, want dat is het minste dat hij verdient.
16-05-2015 21:29
Ja, Henao was al een aantal keer in de rit naar Arrate in het Baskenland. Maar dat is toch niet echt te vergelijken met een HC-beklimming, meer een verlengde (en iets minder steile) Muur van Huy.

Ik heb gezocht naar een goede referentie qua Henao, maar niet echt iets kunnen vinden.
16-05-2015 21:33
@xistnc Ik kon ook niet echt iets vinden op PCS, maar hij mag natuurlijk niet vaak voor zichzelf rijden.
16-05-2015 21:34
Er zijn opeens 6 koplopers, en niet Vanmarcke maar ene Braico is de achtervolger (op 40 sec). Jammer.
on: typisch dat ze Skujins weg laten rijden, dat is de vorige keer toch niet zo goed afgelopen...
edit: ook geen Skujins dus, dat klinkt logischer.
16-05-2015 21:36
Organisatie maakt er wel een puinhoop van. Skuijns dus niet in de kopgroep en Vanmarcke niet in de achtervolging
16-05-2015 21:40
Iemand actuele koers info??
16-05-2015 21:42
Benieuwd wat hoe lang Sagan mee gaat kunnen gaan. Hoe langer ze gaan "pokeren", hoe langer hij kan aanklampen denk ik.
16-05-2015 21:43
Het is niet des Sky's om te pokeren. Die gaan gewoon wattages rijden.

Daniel Oss trekt de kopgroep uit elkaar. Er worden 5 namen voorop en 3 namen daarachter genoemd, met het peloton op 3 minuten. Misschien is het beter om even te wachten tot ze over de top zijn van de eerste klim voor een juiste samenstelling.
16-05-2015 21:43
@Rahimns.
Het zou een koers zijn voor Kelderman - die bestaat ook niet!
16-05-2015 21:43
Zo was ik dus ook aan het kijken naar de uitslagen van Henao. Hij lijkt het beste te presteren op de minder lange en niet al te slopende klimmen. De slotklim van 9 april was 7 km waarvan ongeveer de helft echt zwaar was (9-10%). Mount Baldy is een gelijkmatige klim van 7,6 km aan 8,6% met in het uur daarvoor al veel stijgende meters. Dat is toch andere koek.
16-05-2015 21:44
Ik hoop het zo voor Gesink op Mount Baldy! 2012 de wedstrijd op het puntje van mijn stoel gekeken, hopelijk doet hij het weer!
1 2 3 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.