Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016
vrijdag 8 april 2016 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016

Op de voorlaatste dag staat de koninginnenrit van deze Ronde van het Baskenland op het programma. Met opnieuw acht beklimmingen voor de boeg, is dit dé afspraak voor de klassementsmannen.

Maar liefst zes van de acht bergen zijn van de tweede categorie. De Alto del Usartza is bovendien van de eerste categorie. Die beklimming heeft haar top op twee kilometer van de streep in Arrate (Eibar). De steile Usartza (5,4 km lang aan 8,2% gemiddeld stijgingspercentage) belooft vuurwerk, waarbij de verschillen waarschijnlijk hoog oplopen. Worden de mannen hier van de jongens gescheiden?

Wilco Kelderman heeft in het algemeen klassement een voorsprong van vier tellen op Sergio Henao. Mikel Landa volgt op zeven tellen. Naast Kelderman staat er met Robert Gesink (negende op veertien seconden) nog een renner van LottoNL-Jumbo in de top tien. Kan Kelderman zijn leiderstrui behouden.

De start is om 13:00, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport start om 15:30 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 5

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
423 Reacties
08-04-2016 17:06
Toch rijdt Kelderman gewoon goed nu hoor. Landa zit er maar vlak voor.
08-04-2016 17:07
@vlek, jij bent verbaasd bedoel je? Ah je hebt geedit. Jaja bewijslast.. Tis zoals ik zeg, altijd wat. Erg zuur, vooral voor de fans.

Kijk, Gesink mag van mij in elke nietszeggende ronde van Schubbekutteveen overmeesterd worden door de kou. Maar in een voor hem, het team en vooral Kelderman zeer belangrijke rit, is het toch wel heel erg zuur. Ook het team had er op moeten letten. Zo extreem is dit weer niet. Graad of 10?
08-04-2016 17:07
Zie ik nu gesink daar in het peleton
08-04-2016 17:07
Brambila voor Contador (en Basso)?
08-04-2016 17:07
@Rik1994
:D haha. Echte renners geven niet op na zo'n kwak he!
08-04-2016 17:07
Vervaeke moet nog oppassen niet ge-cougar'd te worden door tante Jose
08-04-2016 17:08
Contador en Henao
08-04-2016 17:08
@tokstar hahaha nee klopt maar misschien ben ik dan geen echte renner haha
08-04-2016 17:08
Haha nasibal.

Bertje trekt door. Henao mee. De rest op afstand.
08-04-2016 17:08
haha, Henao neemt meteen over en kijkt Bertje even aan over zijn schouder
08-04-2016 17:08
Kelderman verliest nu wel veel.
08-04-2016 17:08
Henao en contador gaan er samen vandoor
08-04-2016 17:09
Iemand een livestream?
08-04-2016 17:09
@ Elrick ; lekker doen man! Als iets niet door de beugel kan, grijpt de redactie wel in. Ieder z'n eigen manier van supporteren!
08-04-2016 17:09
Gesink moet naar Tinkoff
08-04-2016 17:09
@Tokstar
Als volger kan je wel zo vaak aan de Kwak als je wilt, zonder op de calorieën te letten. Proost!
08-04-2016 17:10
kelderman is goed , maar niet de beste
08-04-2016 17:10
Kelderman in groepje van 4 met twee groepjes van twee nog tussen hun en Contador/Henao
08-04-2016 17:10
[quote] is het toch wel heel erg zuur. Ook het team had er op moeten letten. Zo extreem is dit weer niet. Graad of 10?[/quote]
Dat eerste is een feit. Dat tweede zal toch gewoon gebeuren? Hoe heb je vastgesteld dat ze dat niet hebben gedaan? Het aantal afstappers en het slachtveld lijken in ieder geval toch echt op 'extreem' weer te duiden. Dat al die afhakers niet op hebben gelet lijkt me sterk.
08-04-2016 17:10
stream: http://cricfree.tv/euro-sports-1-live-stream
08-04-2016 17:10
@123

Elrick zal wel vinden dat ik up moet growen, maar ik heb toch een heel ander idee bij kwak ;)
08-04-2016 17:11
Gadverdamme, als ik Vervaeke was zou ik uit de buurt van Been blijven. Wat een gore obsessie is dat zeg.
08-04-2016 17:11
@nasibal, haha, Vervaeke liever dan ik.
08-04-2016 17:11
@123poetertjes
Ja klopt, lekker biertje. Helaas al lang geleden want ik let wel degelijk op de calorieën ;)
08-04-2016 17:11
Alles d'r uit nu Keldie! KOMOP dan!

Reacties zijn gesloten.