Volg hier de klimkoers van de Hammer Series Limburg 2017
vrijdag 2 juni 2017 om 14:45 Volg in Google

Volg hier de klimkoers van de Hammer Series Limburg 2017

Een historisch moment waarbij ontzettend veel mensen nog met een groot vraagteken zitten: hoe gaat dit concept uitpakken? De Hammer Series trapt af in Limburg. Het idee waar Velon met meerdere WorldTour-ploegen hard aan hebben gewerkt zal voor het eerst in uitvoering gebracht worden rond Vaals. Begonnen wordt met een klimkoers. Wat gaan we allemaal zien? Volg hier op WielerFlits het verloop.

Voor een uitgebreide voorbeschouwing en uitleg van dit driedaagse evenement verwijzen we door naar onze voorbeschouwing. Wat is het plan voor vandaag? Een klimparcours van 7 kilometer rond de Vaalserberg in Vaals moet elf keer afgelegd worden. Bij elke aankomst winnen de eerste tien renners punten. Belangrijke toevoeging: bij rondes 3, 7 en 11 zijn dubbele punten te verdienen. Alle behaalde punten komen bij een ploegtotaal, dat van belang is voor de slotdag. De winnaar is immers een ploeg, niet een renner.

De wedstrijd duurt slechts twee uur (start om 15.00 uur, finish rond 17.00 uur) en is live te zien via regionale zender L1. Zij zijn vanaf 14.45 uur live. NOS komt met een livestream op de website. Daarnaast levert Hammer Series zelf ook beelden via sociale media. Op hun eigen Facebook-pagina komt een stream en ook via het YouTube-kanaal van GCN is de koers te volgen.

Links
Voorbeschouwing: Hammer Series Limburg 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Puntentelling (Velon, zie Race Data > Live)

Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (L1, vanaf 14.45 uur)
Livestream (NOS.nl, vanaf 14.55 uur)
Livestream (Facebook Hammer Series)
Livestream (YouTube GCN)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
02-06-2017 16:11
Heeft die Filosi ooit al iets gepresteerd?
02-06-2017 16:11
ja dat denk ik ook wel. leuke koers! qua koersverloop lijkt het een beetje op veldrijden
02-06-2017 16:12
GP Lugano, geen kattenpis
02-06-2017 16:13
Vreemde vogel Filosie maar wel goed.. ben toch benieuwd of die gediskwalificeerd wordt.
02-06-2017 16:17
Filosi was bijna Europees kampioen bij de beloften wat jaren geleden. Enkel geklopt door Kung toen. Lijkt dit jaar eindelijk ook bij de profs flinke progressie te boeken.
02-06-2017 16:17
wat heeft filosie gedaan dan?
02-06-2017 16:20
Maar het peloton hoeft niet te sprinten, scheelt enorm qua inspanning. Beetje tempo blijven rijden met 3-4 teams en je moet er toch wel bij komen. Zelfs die jongens van Movistar blijven er nog tussen hangen.
02-06-2017 16:22
Dat asfalt ligt er ook nog niet heel lang.
02-06-2017 16:23
Ik ben af en toe aan het kijken maar kom geen wijs uit wie waar nu zit? Wie zit er in de kopgroep, wie erachter, hoeveel voorsprong? Wie heeft de punten gescoord? Want uit die App krijg ik ook niks.
02-06-2017 16:23
Hee die Sky renner die valt die moet wel uitrijden toch? Anders is ie al zijn punten kwijt?
02-06-2017 16:25
@mich de koers wacht op niemand ;)
02-06-2017 16:26
@Natrix Klopt. Volgens mij moet je de laatste ronde halen
02-06-2017 16:28
@mich kopgroep van zeven (nu zes) pakt elke ronde meeste punten. Daar zit Dumoulin bij. Tweede groep pakt restjes. Peloton pakt niks. Movistar dik aan kop.
02-06-2017 16:28
@mich
Vooraan zitten nu 6 man. Dumoulin, Betancur, Kung, Brambila, Filosi en Durbridge. Hart van Sky is er letterlijk tussenuit gevallen. Daar achter zitten nog 2 jongens van Movistar, Kamna van Sunweb en een jongen TLJ. Ver achter zit het peloton, sommige teams hebben nog geen enkel punt maar lijken ook niet terug te willen komen.
02-06-2017 16:29
@mich
Kopgroep: Durbridge, Dumoulin, Betancur, Filosi, Kung, Geoghegan Hart en Brambilla. Hart is net gevallen.
02-06-2017 16:30
Carlos is BACK!!
02-06-2017 16:31
Dank voor de info! Dat jullie banden vol en benen onvermoeibaar zijn!
02-06-2017 16:32
Hoop dat Dumoulin een solootje gaat doen
02-06-2017 16:33
Campenaerts pakt niks in die tweede groep. TLJ gaat het morgen nog lastig krijgen bij beste 8 te komen... Staat nu tiende.
02-06-2017 16:34
@ronddraaien
Dat duurt wel lang...
02-06-2017 16:35
Leuk om te zien maar je mist toch de spanning.
02-06-2017 16:35
Filosi lijkt bezeten.....exorcist bij de controle na de finish ?
02-06-2017 16:37
Ik hoop dat Filosi hier wint. Hoewel het niet netjes was wat hij deed, moet de jury niet moeilijk gaan doen. Een kleine renner bij een kleine ploeg moet je de punten en aandacht niet misgunnen. Hij maakt tenminste koers.
02-06-2017 16:38
NDI22 >>> als je ziet hoe mannen als Wellens en Teuns voorin ontploften dan denk ik niet dat de knechtjes in het peloton nog veel over zullen hebben.
02-06-2017 16:39
@ChefSpijker
Ja, daarbij is er ook weinig reden terug te komen. Ze kunnen beter de top 50 punten geven.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.