Volg hier de klimkoers van de Hammer Series Limburg 2017
vrijdag 2 juni 2017 om 14:45 Volg in Google

Volg hier de klimkoers van de Hammer Series Limburg 2017

Een historisch moment waarbij ontzettend veel mensen nog met een groot vraagteken zitten: hoe gaat dit concept uitpakken? De Hammer Series trapt af in Limburg. Het idee waar Velon met meerdere WorldTour-ploegen hard aan hebben gewerkt zal voor het eerst in uitvoering gebracht worden rond Vaals. Begonnen wordt met een klimkoers. Wat gaan we allemaal zien? Volg hier op WielerFlits het verloop.

Voor een uitgebreide voorbeschouwing en uitleg van dit driedaagse evenement verwijzen we door naar onze voorbeschouwing. Wat is het plan voor vandaag? Een klimparcours van 7 kilometer rond de Vaalserberg in Vaals moet elf keer afgelegd worden. Bij elke aankomst winnen de eerste tien renners punten. Belangrijke toevoeging: bij rondes 3, 7 en 11 zijn dubbele punten te verdienen. Alle behaalde punten komen bij een ploegtotaal, dat van belang is voor de slotdag. De winnaar is immers een ploeg, niet een renner.

De wedstrijd duurt slechts twee uur (start om 15.00 uur, finish rond 17.00 uur) en is live te zien via regionale zender L1. Zij zijn vanaf 14.45 uur live. NOS komt met een livestream op de website. Daarnaast levert Hammer Series zelf ook beelden via sociale media. Op hun eigen Facebook-pagina komt een stream en ook via het YouTube-kanaal van GCN is de koers te volgen.

Links
Voorbeschouwing: Hammer Series Limburg 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Puntentelling (Velon, zie Race Data > Live)

Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (L1, vanaf 14.45 uur)
Livestream (NOS.nl, vanaf 14.55 uur)
Livestream (Facebook Hammer Series)
Livestream (YouTube GCN)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
02-06-2017 15:31
Dit is heerlijk. Nu nog even een betere weergave van de punten; wat mij betreft constant in het scherm de tussenstand weergeven.
02-06-2017 15:32
haha mooi man. Binnen een kwartier de eersten al geparkeerd! De sterksten gaan we straks pas zien.
02-06-2017 15:32
Absolute plus dat Tom voorin zit
02-06-2017 15:33
Volgend jaar de AGR ook maar zo doen? Rondje van max 20 km met een paar lekkere klimmetjes, twee of drie uur rijden. Knallen maar!
02-06-2017 15:33
Dumoulin nu erg goed van voren.
02-06-2017 15:34
dit is geweldig. je gaat volgend jaar zien dat het spel weer heel anders gespeelt gaat worden.
02-06-2017 15:34
Zo hee. De ronde renner (niet te verwarren met ronderenner) doet het goed!
02-06-2017 15:34
Betancur had gewoon de Giro gewonnen wat een machine, pure wielerporno.
02-06-2017 15:35
Betancur is terug van weggeweest! Dit doet weer denken aan de Carlos uit Parijs-Nice.
02-06-2017 15:35
Hier zie je toch wat voor een talent Betancur is, wat heeft die al veel mogelijke zeges weggegooid.
02-06-2017 15:35
Leuk concept dit. Volgend jaar alleen zorgen dat de doorkomsten en tussenstanden e.d. beter geregeld zijn.
02-06-2017 15:37
Ik had hier meer verwacht van Israel cycling academy
02-06-2017 15:37
dit is inderdaad erg tof :)
02-06-2017 15:38
Die Filosi verbaast ook, sterk van hem.
02-06-2017 15:38
Velon Live Cycling app
02-06-2017 15:39
"Betancur krijgt het op zijn heupen, en hij heeft nogal een heupen...."
haha
02-06-2017 15:40
Wie is er aan het winnen??? Quick Step ???
02-06-2017 15:41
Als ze nu nog effe live GoPro-beelden vanaf die fiets regelen is het helemaal kompleet. Prima concept. :)

EDIT: Oh wacht. Ik zie nu dat men dat ook heeft.
02-06-2017 15:42
na 4 rondes:

BMC 27,9
Sky 27,8
Movistar 26,4
02-06-2017 15:42
Campenaerts steeds met beste beurten op kop
02-06-2017 15:42
Tom is zijn vorm in ieder geval nog niet kwijt na alle huldigingen, BBQs en bakken bier.
02-06-2017 15:43
Campenaerts al 3 kwartier beulswerk, nu mag ie wel...
Zou het daten hem goed hebben gedaan?
02-06-2017 15:43
Movistar en Sunweb doen het goed
02-06-2017 15:43
Ik heb trouwens net de Velon app gedownload en die lijkt te laten zien dat er al renners meer dan een halve ronde achterstand hebben. Maar geen tussenstand zover ik zie.
02-06-2017 15:43
volgend jaar allemaal op de rollers ter voorbereiding om vanaf de start te kunnen knallen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.