Volg hier de klimkoers van de Hammer Series Limburg 2017
vrijdag 2 juni 2017 om 14:45 Volg in Google

Volg hier de klimkoers van de Hammer Series Limburg 2017

Een historisch moment waarbij ontzettend veel mensen nog met een groot vraagteken zitten: hoe gaat dit concept uitpakken? De Hammer Series trapt af in Limburg. Het idee waar Velon met meerdere WorldTour-ploegen hard aan hebben gewerkt zal voor het eerst in uitvoering gebracht worden rond Vaals. Begonnen wordt met een klimkoers. Wat gaan we allemaal zien? Volg hier op WielerFlits het verloop.

Voor een uitgebreide voorbeschouwing en uitleg van dit driedaagse evenement verwijzen we door naar onze voorbeschouwing. Wat is het plan voor vandaag? Een klimparcours van 7 kilometer rond de Vaalserberg in Vaals moet elf keer afgelegd worden. Bij elke aankomst winnen de eerste tien renners punten. Belangrijke toevoeging: bij rondes 3, 7 en 11 zijn dubbele punten te verdienen. Alle behaalde punten komen bij een ploegtotaal, dat van belang is voor de slotdag. De winnaar is immers een ploeg, niet een renner.

De wedstrijd duurt slechts twee uur (start om 15.00 uur, finish rond 17.00 uur) en is live te zien via regionale zender L1. Zij zijn vanaf 14.45 uur live. NOS komt met een livestream op de website. Daarnaast levert Hammer Series zelf ook beelden via sociale media. Op hun eigen Facebook-pagina komt een stream en ook via het YouTube-kanaal van GCN is de koers te volgen.

Links
Voorbeschouwing: Hammer Series Limburg 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Puntentelling (Velon, zie Race Data > Live)

Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (L1, vanaf 14.45 uur)
Livestream (NOS.nl, vanaf 14.55 uur)
Livestream (Facebook Hammer Series)
Livestream (YouTube GCN)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
02-06-2017 15:45
Hoe vind je de scores op die app? Ik kan daar echt niets vinden. Super concept trouwens!
02-06-2017 15:46
veel koppies tussen schouders
02-06-2017 15:47
Die gasten vooraan gaan echt dood halverwege.
02-06-2017 15:48
Ben benieuwd hoeveel renners gaan finishen. Het gros lijkt al helemaal kapot te zijn. Ook Tom lijkt er langzaam doorheen te zitten.
02-06-2017 15:48
Wat zijn de regels over rondjes voorsprong?
02-06-2017 15:48
@ RemyM,

Als men het heeft over de Vaalserberg fietsen, dan heeft men het in principe over deze kant van de berg, vanuit België naar Nederland dus.
02-06-2017 15:49
@RaketVuist, dan hebben ze de helft van de punten binnen ;)
02-06-2017 15:51
hierna wordt niet meer gelachen om de Limburgse pukkeltjes
02-06-2017 15:52
Ik kijk via GCN, dat is leuk met dat commentaar.
Jammer dat ik het begin heb gemist
02-06-2017 15:54
Ik had wel meer van Juan Lobato verwacht
02-06-2017 15:54
Link toegevoegd waar je de puntentelling/stand kan vinden, zie de VH hierboven!
02-06-2017 15:55
Quick Step maakt zich ronduit belachelijk. Als een gek massaal aanvallen vanaf de start en nu nog één renner vooraan die meer tussen zijn kader hangt dan wat anders. Gilbert hadden ze even goed thuis kunnen laten...
02-06-2017 15:55
Ronde achterstaand is exit en punten kwijt, martini.
02-06-2017 15:56
wat kunnen 42 km nog lang zijn :-)
02-06-2017 15:57
die Betancur, 3 x de volle buit op rij
02-06-2017 15:58
@ikbenprocycling: ja, vraag maar aan marathonlopers.
02-06-2017 16:00
Wie heeft er vandaag geld op Betancur ingezet? Dan had je flink kunnen verdienen nu.
02-06-2017 16:00
Gaat de renner die straks als eerste de laatste ronde afmaakt nou ook juichen? :P
02-06-2017 16:00
Haha... lijkt wel een mountainbikerace. Je start met 150 man en na twee minuten zie je de rest van de race nog maar 5 man op kop / in beeld.
02-06-2017 16:01
Het peloton heeft geen zin ofzo? Dit moeten ze toch makkelijk dicht kunnen knallen.
02-06-2017 16:02
@tvm Thanks! Volgende week via die kant dan.
02-06-2017 16:02
@dupouey
Peloton komt wel nog terug hoor.
02-06-2017 16:04
ik zie de meerwaarde van de volgwagens niet zo. beter wat mecaniciens op motoren zetten
02-06-2017 16:05
Die gasten die in het peloton zitten, zitten daar niet uit luxe. Die konden gewoon niet mee. Lijkt me sterk dat ze dan nog terugkomen.
02-06-2017 16:09
Damn die Filosi gaat gediskwalificeerd worden

Om te reageren moet je ingelogd zijn.