Volg hier de GP de Montréal 2019
zondag 15 september 2019 om 16:00 Volg in Google

Volg hier de GP de Montréal 2019

Canada is vandaag opnieuw het decor van een WorldTour-wedstrijd. Twee dagen na Québec wordt driehonderd kilometer verderop namelijk de GP de Montréal gehouden. Voor het tienjarig bestaan legt het peloton het selectieve circuit tweemaal extra af, goed voor meer dan 4700 meter hoogteverschil.

Ter ere van het tienjarig bestaan is de koers uitgebreid met twee ronden, waarmee de totale afstand uitkomt op 219,6 kilometer. In totaal rijdt het peloton achttien ronden over een 12,2 kilometer lang circuit met de start aan de voet van het monument voor Sir George-Étienne Cartier, een van de grondleggers van het huidige Canada.

In totaal rijdt het peloton achttien ronden over een 12,2 kilometer lang circuit met de start aan de voet van het monument voor Sir George-Étienne Cartier, een van de grondleggers van het huidige Canada. Als de omloop 5,7 kilometer onderweg is, moet er op de Côte de Polytechnique (780 m aan 6%) opnieuw worden geklommen.

In de snelle afdaling is het vervolgens oppassen geblazen op het hobbelige wegdek. Na 8,4 kilometer wacht de derde klim op de route, namelijk de Boulevard du Mont-Royal (800 m aan 4%). Uiteindelijk draaien de renners na bijna elf kilometer de Avenue du Parc weer op, waar ook werd gestart. De aankomst (560 m aan 4%) loopt bergop.

Het peloton begint om 16.15 uur Nederlands-Belgische tijd aan de GP de Montréal. De aankomst wordt verwacht tussen 22.15 en 22.30 uur. De GP de Montréal is vanaf 20.30 uur live te zien op Eurosport 1 en via de Eurosport Player. Ook wordt de koers rechtstreeks uitgezonden via de site van de organisatie.

Links
Voorbeschouwing: GP de Montréal 2019

Website organisatie
Deelnemers (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
68 Reacties
15-09-2019 20:25
Guy Sagiv twee op n rij goed bezig
15-09-2019 20:36
Goh een volgtopic. Wat gezellig!

Paar mannetjes voorop met minuut of zes:
Guy Sagiv - @yallaACADEMY
Ryan Anderson - @RallyUHCcycling
Matteo Dal-Cin - @RallyUHCcycling
Charles-Étienne Chrétien - Canada National Team
Nick Zukowsky - Canada National Team
15-09-2019 20:40
Hoera. Nog geen wielrennen gezien vandaag.
15-09-2019 20:42
Hopelijk geven ze het niet weer cadeau aan Matthews... Benieuwd of Remco er weer doorzakt vandaag. Zou het al gedaan zijn met de topvorm?

Als Belg hoop ik van niet natuurlijk, maar ik ben van nature pessimistisch ingesteld.
    15-09-2019 23:57
    Hij komt net terug van hoogtestage. Wat verwacht je eigenlijk?
15-09-2019 20:42
volgende koers
15-09-2019 20:48
Deze is toch wat lastiger. Ben benieuwd.
15-09-2019 21:00
Zet m op Remco!
15-09-2019 21:00
De finale lijkt al begonnen met Dan Martin die eraan begint.
15-09-2019 21:00
Wat een verschrikkelijke regie. Hou gewoon die fucking camera bij de kop van het peloton. Wie er achterin het peloton zit kan me echt niet schelen.
    15-09-2019 21:03
    Het is in Montreal, dan moet je in het Frans schrijven...
15-09-2019 21:01
Remco is begonnen met vliegen
15-09-2019 21:02
Oh nee, daar gaat die weer...
    15-09-2019 21:06
    Echt he. Dit is toch niet leuk meer....

    Ik snap als vlaming dat het leuk is, maar dit alsof je playstation speelt..
    Ja ik heb bewondering voor die jongen., maar dit is niet leuk meer.
    15-09-2019 21:08
    De wedstrijd is verre van over hoor. Nu gaat er ten minste hard gekoerst worden!
    15-09-2019 21:11
    Ze hebben er zin in.
15-09-2019 21:14
Hij is alweer gegrepen. Parcours in die Canadese koersen is gewoon niet zwaar genoeg. Teams kunnen alles met twee vingers in de neus controleren.
    15-09-2019 21:15
    Of zou hij misschien niet goed genoeg zijn?
15-09-2019 21:16
Eurosport heeft duidelijk niet rekening gehouden met de kans dat de wedstrijd al vroeg zou ontploffen, aan de hoeveelheid reclameblokken te zien.
    15-09-2019 21:21
    Of juist wel ;)
15-09-2019 21:26
Ze verliezen tijd op een renner van continentaal niveau... Waarom naar Canada trekken als geen van die mannen wilt rijden.
15-09-2019 21:29
Het is niet de beste commentator die Jan op eurosport. Praat constant in cliches en monotoon...
    15-09-2019 21:38
    Hij krijgt een co commentator van zijn niveau ;)
    15-09-2019 21:43
    Wie is de co-commentator?
    15-09-2019 21:45
    Ik vind Nick Stöpler prima. Een beetje sober.
    15-09-2019 21:51
    Zijn suggestie dat de renners voor de uitzending allicht naar de huldiging in Spanje hebben gekeken, vond ik wel grappig. Zou hij zelf doorhebben hoe stom hij regelmatig overkomt?
    15-09-2019 21:52
    Zaten ze toen al op de fiets?
    15-09-2019 21:54
    Ik vind hem echt verschrikkelijk. Hele zijige stem, heel erg stellig in zijn commentaar. Mis een beetje nuance en zelfspot.

    Ik wil mee worden genomen in een verhaal vertelt door de renners. Met passie, beleving en enthousiasme. Bij Nick is het echt 13 in een dozijn, radio commentaar op televisie.
    15-09-2019 22:08
    Behoorlijk accent ook bij Nick. Mag wel wat neutraler.
15-09-2019 21:31
Zukowsky rijdt volgend jaar bij Rally.
15-09-2019 21:39
Vraag voor de volgers? Is dit exact hetzelfde parcours waar R. Gesink de 1e editie won?
    15-09-2019 21:49
    Ja, al hebben ze er wellicht één of twee extra haakse bochten ingelegd aan de voet van de Polytechnique.
    15-09-2019 21:51
    Thnx!! Ik kan mij die editie nog goed herrineren. Met die mooie solo.
    15-09-2019 21:54
    Ik ben geen specialist, maar volgens mij is het parcours door de jaren heen wel eens verlegd over de verschillende straten.
15-09-2019 21:45
Breukje in t peloton en o.a. Alaphilippe in het tweede deel.
15-09-2019 21:52
Best aardig om te kijken; lome commentatoren en veel volk langs de weg!
15-09-2019 21:58
Ploegen beperken tot 5 renners per ploeg voor eendagswedstrijden aub.
    15-09-2019 22:06
    En dan? Kan twee kanten op. Of een opener koers of de kopgroep wordt nog strakker gehouden en alles wordt kort gehouden tot de finale.
15-09-2019 22:07
best wel aardig eigenlijk deze editie. Iig de laatste 3 rondes die ik zie.
    15-09-2019 22:12
    Wat vind je precies aardig aan deze optocht tot de laatste ronde dan?
15-09-2019 22:09
Sagan op het gemakje
15-09-2019 22:12
Cosneftoy?
15-09-2019 22:14
Blijft genieten onze Mollema te zien stoempen.
    15-09-2019 22:26
    Hij is er toch maar weer bij
15-09-2019 22:18
Waar is wonder boy gebleven?
    16-09-2019 00:01
    Die reed lek vlak voor de finale losbrak, kwam dan nog even aansluiten aan het staartje maar het tempo ging voor hem te vroeg terug omhoog (of zijn lekke band kwam te laat, het is maar hoe je't bekijkt).

    Maar dat is misschien niet het antwoord dat je wil horen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.