Volg hier de Giro dell’Emilia 2021
zaterdag 2 oktober 2021 om 11:15

Volg hier de Giro dell’Emilia 2021

In Italië zijn de herfstklassiekers volop aan de gang. Met de Ronde van Lombardije aan de horizon is vanmiddag de Giro dell’Emilia aan de beurt. Remco Evenepoel, Primož Roglič en Tadej Pogačar zijn slechts enkele van de grote namen aan de start. Volg hier op WielerFlits het koersverloop!

Het parcours gaat over 195,3 kilometer van Casalecchio di Reno naar Bologna, waar de finish op de klim van San Luca ligt. Onderweg liggen al twee beklimmingen met de Passo Brasa en Valico di Monte Luminasio, maar de beslissing zal waarschijnlijk vallen op de lokale ronde net buiten het drukke centrum van Bologna. Daarin moet vijf keer de San Luca omhoog worden gereden. Na de laatste keer is de finish bovenop.

Om 11.30 uur wordt het startsein gegeven voor de Giro dell’Emilia. De finish wordt tussen 16.09 en 16.38 uur verwacht. De wedstrijd is in Nederland en België niet te zien. De Italiaanse RAI is de enige zendgemachtigde.

Tegelijk met de mannenkoers komen ook de vrouwen in actie tijdens de Giro dell’Emilia. Alé BTC Ljubljana is het enige WorldTeam aan de start. Gestart wordt om 12.00 uur. De finish is tussen 14.11 en 14.25 uur.

Links
Voorbeschouwing: Giro dell’Emilia 2021

Website organisatie

Deelnemers (mannen)
Technische gids (mannen)

Deelnemers (vrouwen)
Technische gids (vrouwen)

Liveticker (SpazioCiclismo)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
86 Reacties
02-10-2021 11:40
Serieus nergens livestream??
02-10-2021 11:49
Vast wel via TizCycling , heb alleen het idee dat dat helemaal tot de nok vol virussen zit.
    02-10-2021 11:51
    Nee geen virussen maar Tiz heeft geen stream.
    02-10-2021 12:00
    Zolang je niks download en installeert zit je wel goed. Vooral heel veel reclame met doorstuur links en zo, om nog meer geld te innen.
    02-10-2021 12:38
    Bevestigd, geen stream via Tiz.
    02-10-2021 16:02
    Dat valt mee Romans. Ik heb er ten minste nooit last van gehad. Maar Tiz wil geen stream laden bij mij.
02-10-2021 11:58
Bizar dat deze fantastische koers alleen op de Rai te zien is.
02-10-2021 12:00
Hadden we dit op tijd geweten zaten we nu last minute in Italië.
02-10-2021 12:00
Kopgroep met: Hernaiz (Eolo-Kometa), Davide Bais (Eolo-Kometa), Schneiter (Vini Zabù), Mattia Bais (Androni Giocattoli), Doubey (Totalenergies), e Angulo (Euskaltel-Euskadi). Klein minuutje op het pact.
02-10-2021 12:25
Lekkr hoor: vijf keer de Muur van Hoei+ op in 40 kilometers. Ik ga toch eens kijken op TIZ...

Van mij mag dit het zevende monument worden, dan kunnen we tenminste altijd kijken :)
    02-10-2021 14:36
    Emilia is inderdaad prachtig. En de koers heb ik de afgelopen 5 jaar voor mijn gevoel elke keer goed kunnen volgen en zien op tv. Sowieso mag er van het Italiaanse najaar wel wat meer wt, en dan kan dat prima ten koste gaan van de overdaad aan wt koersen in het Belgische voorjaar.
02-10-2021 12:25
Rai 1 zou om 14.45uur beginnen, de vrouwenwedstrijd alleen in samenvatting na de mannenwedstrijd te zien.
    02-10-2021 13:59
    mijn decoder geeft op RAI 1
    14u-15u10 Lineablu

    15u10-15u55 Techetechetè

    15u55-16u30 A sua immagine

    ???
    02-10-2021 14:33
    Inderdaad Harrogate, ik zie het ook niet op de programmering staan.
    02-10-2021 15:14
    zoals ik dacht, op de RAI Sport zender, en die heb ik niet geloof ik. Staat iig niet dichtbij RAI 1,2,3
02-10-2021 12:27
Jammer inderdaad dat dit niet op tv te zien is. Het is een mooie koers, zoals zo veel van de Italiaanse najaarskoersen. Een paar toevoegen aan de worldtour zou zeker niet misstaan.
02-10-2021 12:32
Geweldig deelnemersveld ook voor een niet world tour koers. Misschien wel het beste van het jaar in die categorie?
    02-10-2021 12:41
    Italië heeft veel te weinig WT-koersen.
    02-10-2021 13:20
    België heeft er veel te veel vooral.
02-10-2021 12:36
Cycling.today heeft straks een stream. Van de zomer dat kreng opgereden, en die is zwaarder dan de Muur van Hoei hoor. :-)
    02-10-2021 12:40
    En daarop reden ze in de Giro van 2019 dus een openingstijdrit.
    02-10-2021 12:52
    Indeed! Wel een prachtige klim overigens.
    02-10-2021 13:16
    Lucas kan je even de link posten dan dank u!!
02-10-2021 13:39
https://www.youtube.com/watch?v=si0SQjpzSPo

Nog 50 minuten geduld !
    02-10-2021 13:43
    Dit gaat werken ja? Hoe werkt dit sowieso, een fan die zijn tablet op een standaard voor de rai zet?
    02-10-2021 13:54
    Youtube lives werken bijna nooit. Anti climax ;)
    02-10-2021 13:58
    @RV
    Rai zul je ook wel op je laptop kunnen kijken en via bepaalde software kun je vervolgens heel makkelijk je beeldscherm broadcasten. Zo doet Tiz t ook.
    02-10-2021 14:43
    Silverlake, never mind.
02-10-2021 13:56
Of gewoon hier: https://mailocal2.xyz/Ch/Native/Rai1.php :-)
    02-10-2021 13:58
    Die werkt wel iig.
    02-10-2021 13:59
    Lekkah Dolfy!
    02-10-2021 15:02
    Ik zie alleen maar reclame en andere shit, maar geen wielrennen??
    02-10-2021 15:23
    Ligt aan de Rai, niet ieder kanaal zendt het uit, dus zie de links beneden... :-)
02-10-2021 14:07
Ik heb ze alle drie vandaag op 1 pagina https://cyclingstream.com/live-stream/ ook de CRO Stage 5 » Rabac/Labin – Opatija
02-10-2021 14:14
15km voor de eerste keien alles nog samen
    02-10-2021 14:19
    Hebben ze hier nu ook al keien op het menu?
    02-10-2021 14:37
    Ooh verkeerde pagina
02-10-2021 14:16
Voor wie Italiaans verstaat: live-verslag

https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1493114107721079
    02-10-2021 14:20
    spaans bedoel je

    colombiaans spaans, maar das beter te verstaan dan een ratelaar van Madrid.
    02-10-2021 14:36
    Latijns Amerikaans Spaans +100 tov van alle soorten SpaansSpaans. Die hebben de taal echt mooier gemaakt overzees.
    02-10-2021 14:44
    Wist ik wel hoor. Even checken of jullie wel opletten.
    02-10-2021 14:59
    Romans Vainsteins
    Vind ik ook, van de Colombiaan(se) die ik gergeld hoor spreken merk ik vooral de extreem doorrollende R en een wat meer blazerige manier van spreken.

    Op de sportcommentatoren na is het aangenaam ivm de opgejaagde Madridleen. Waar spreekt men eigenlijk spaans spaans? Catalaans is een beetje een dieventaal, plakken (net als de Letten) overal een s aan, dat Baskisch is helemaal geen touw aan vast te knopen en dan heb je nog Gallego.

    Hoe meer naar het zuiden toe hoe trager zou je zeggen. In Andalusië doen ze nog op het gemak maar dan heb je weer onze Murciaan Sanchez die tegen * 3 praat.
02-10-2021 14:51
Tiz is er ook aan begonnen: https://tiz-cycling-live.io/live.php
02-10-2021 15:05
https://cycling.today/2021-giro-dellemilia-live-stream/

deze gaat prima
    02-10-2021 15:07
    Idd topbeeld
    Edit: 1x verkeerd klikken en je zit wel op allemaal obscure pornosites :S
    02-10-2021 15:42
    Bij mij loopt deze vast.
    02-10-2021 15:56
    ben al een half uur op tiz overgeschakeld, een van die streams werkt perfect
02-10-2021 15:29
Hoe lang nog te rijden?
    02-10-2021 15:33
    Nog 29 kilometer.
02-10-2021 15:38
Evenepoel op kop voor Almeida! Wereldknecht!
    02-10-2021 15:39
    Aanval Almeida, Remco stopt af! Wereldknecht!
02-10-2021 15:53
Uae is nergens.
02-10-2021 15:54
Evenepoel mist de bidon.
02-10-2021 15:55
Evenepoel die op 300 meter van de streep demarreert, t blijft toch een aparte! Nog 6 man vooraan, met twee rondjes.
    02-10-2021 15:57
    Listige aanval uit de diepte maar Roglic verstandig achteraan de groep, kon er meteen achtereen.
02-10-2021 15:57
Roglic counterde wel heel makkelijk trouwens.
    02-10-2021 16:05
    Met deze versnelling in de benen moet hij straks eigenlijk altijd winnen.
02-10-2021 15:58
Kruijswijk toch ook in goede vorm weer
02-10-2021 15:59
Perfect parcours voor Roglic, natuurlijk. Toch licht zorgelijk dat Pogacar maar z'n goede benen niet meer terug vindt.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.