Volg hier de Giro dell’Emilia 2021
In Italië zijn de herfstklassiekers volop aan de gang. Met de Ronde van Lombardije aan de horizon is vanmiddag de Giro dell’Emilia aan de beurt. Remco Evenepoel, Primož Roglič en Tadej Pogačar zijn slechts enkele van de grote namen aan de start. Volg hier op WielerFlits het koersverloop!
Het parcours gaat over 195,3 kilometer van Casalecchio di Reno naar Bologna, waar de finish op de klim van San Luca ligt. Onderweg liggen al twee beklimmingen met de Passo Brasa en Valico di Monte Luminasio, maar de beslissing zal waarschijnlijk vallen op de lokale ronde net buiten het drukke centrum van Bologna. Daarin moet vijf keer de San Luca omhoog worden gereden. Na de laatste keer is de finish bovenop.
Om 11.30 uur wordt het startsein gegeven voor de Giro dell’Emilia. De finish wordt tussen 16.09 en 16.38 uur verwacht. De wedstrijd is in Nederland en België niet te zien. De Italiaanse RAI is de enige zendgemachtigde.

Tegelijk met de mannenkoers komen ook de vrouwen in actie tijdens de Giro dell’Emilia. Alé BTC Ljubljana is het enige WorldTeam aan de start. Gestart wordt om 12.00 uur. De finish is tussen 14.11 en 14.25 uur.
Links
Voorbeschouwing: Giro dell’Emilia 2021
Deelnemers (mannen)
Technische gids (mannen)
Deelnemers (vrouwen)
Technische gids (vrouwen)
Liveticker (SpazioCiclismo)
Liveticker (Twitter organisatie)
Van mij mag dit het zevende monument worden, dan kunnen we tenminste altijd kijken :)
14u-15u10 Lineablu
15u10-15u55 Techetechetè
15u55-16u30 A sua immagine
???
Nog 50 minuten geduld !
Rai zul je ook wel op je laptop kunnen kijken en via bepaalde software kun je vervolgens heel makkelijk je beeldscherm broadcasten. Zo doet Tiz t ook.
https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1493114107721079
colombiaans spaans, maar das beter te verstaan dan een ratelaar van Madrid.
Vind ik ook, van de Colombiaan(se) die ik gergeld hoor spreken merk ik vooral de extreem doorrollende R en een wat meer blazerige manier van spreken.
Op de sportcommentatoren na is het aangenaam ivm de opgejaagde Madridleen. Waar spreekt men eigenlijk spaans spaans? Catalaans is een beetje een dieventaal, plakken (net als de Letten) overal een s aan, dat Baskisch is helemaal geen touw aan vast te knopen en dan heb je nog Gallego.
Hoe meer naar het zuiden toe hoe trager zou je zeggen. In Andalusië doen ze nog op het gemak maar dan heb je weer onze Murciaan Sanchez die tegen * 3 praat.
deze gaat prima
Edit: 1x verkeerd klikken en je zit wel op allemaal obscure pornosites :S