Volg hier de Ethias Cross Bredene 2020
woensdag 30 december 2020 om 13:25

Volg hier de Ethias Cross Bredene 2020

We zijn aan de zesde Ethias Cross toe. In Bredene nemen diverse crossers afscheid, terwijl Mathieu van der Poel er op jacht gaat naar zijn laatste overwinning van het jaar. Bij de dames toppen Sanne Cant en Clara Honsinger de startlijst. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Het parcours van om en bij de 2,5 kilometer biedt een mix van technische passages en – zeker in de huidige weersomstandigheden – enkele modderstroken. Een paar kleine heuveltjes maken het nog iets pittiger.

De vrouwen (zonder Alvarado, Brand, Betsema en Cant) beginnen om 13.45 uur aan hun cross, de mannen worden om 15.00 uur het veld ingestuurd. Zowel de dames- als de herenwedstrijd wordt uitgezonden door VTM (vanaf 13u35 met commentaar van Merijn Castelijn en Rob Peeters) en HLN.be in België én op Eurosport in Nederland.

Links
Voorbeschouwing: Ethias Cross Bredene (via WielerFlits.be)

Website Ethias Cross
Deelnemerslijst Dames
Deelnemerslijst Heren

Veldritkalender

Liveticker (Organisatie)

Liveticker (Twitter)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
87 Reacties
30-12-2020 14:50
Alles is aanwezig voor Mathieu om zijn spelvreugde terug te vinden. Hopen dat iemand hem toch enkele ronden kan volgen.
30-12-2020 15:01
Hup Curtis!
30-12-2020 15:01
White op kop, die in het groen rijdt.. Wel een witte helm..
    30-12-2020 15:03
    Stijlvolle combi
    30-12-2020 15:04
    Ziet er strak uit inderdaad!
30-12-2020 15:05
Nu Toon Aerts op kop, voor Van der Poel en Vermeersch.
    30-12-2020 15:07
    En nu Van der Poel, Vanthourenhout op komst naar de drie.
    30-12-2020 15:10
    De vier samen. Merlier op kop van de groep erachter.
    30-12-2020 15:11
    Vanthourenhout gevallen en ketting eraf en meteen ingelopen door die groep.
30-12-2020 15:11
Vermeersch draait goed mee
30-12-2020 15:12
Rijdt Kamp niet mee? Zie hem niet meteen?
    30-12-2020 15:13
    Ik heb hem ook nog niet gezien, stond wel op de startlijst.
30-12-2020 15:14
Elke keer weer dat verhaal van het gunnen van de winst. Dat is toch nog nooit gebeurd? Zeker niet bij Van der Poel, maar kan eigenlijk ook amper andere voorbeelden noemen.
    30-12-2020 15:19
    Hij heeft het een keer geprobeerd met Tom Meeusen, maar die haakte toen af, net als Vermeersch nu
    30-12-2020 15:21
    Hij heeft toen Meeusen heel lang meegenomen, maar daar was na een paar ronden al duidelijk dat die niet zou kunnen volgen. En Van der Poel zat toen ook nog met zijn tijdsklassement, dus die heeft toen niet ingehouden. Dat Vermeersch nu anderhalve ronde erbij heeft gezeten, zegt me verder ook niet veel over de bijbedoelingen van Van der Poel.
30-12-2020 15:19
D. Sweeck kan Merlier en Vanthourenhout niet volgen in de achtervolging.
    30-12-2020 15:20
    De ploegmaat van D. Sweeck, Vermeersch is nu ook gelost bij Aerts en Van der Poel.
30-12-2020 15:20
Loris Rouillier lijkt ook niet echt door te groeien bij de beloften. Was toch indrukwekkend bij de junioren.
    30-12-2020 15:22
    Volgens mij moet of gaat hij daarom ook weg bij Alpecin. Hij staat niet op de UCI lijst voor 2021
30-12-2020 15:23
Halfweg en Aerts en Van der Poel nog samen. Vermeersch op 14sec , Vanthourenhout op 18sec en na een val Merlier op 29sec.
    30-12-2020 15:27
    Vanthourenhout op en over Vermeersch. Van der Poel neemt over van Aerts.
    30-12-2020 15:29
    Vermeersch toch mee met Vanthourenhout nog. Netjes wel. Van der Poel lijkt weg te rijden van Toon Aerts.
    30-12-2020 15:30
    Sean De Bie ondertussen afgestapt.
30-12-2020 15:30
Het is gedaan.
30-12-2020 15:32
Toon Aerts stond lek, ik had al zo een vermoeden.
30-12-2020 15:33
Toon Aerts was lekgereden, ik denk zelf net na de versnelling van Van der Poel, misschien wel door het forceren om proberen te volgen.
30-12-2020 15:35
Zelfs op dit parcours zijn de verschillen groot. Het krachtsverschil tussen de toppers is ook hier weer groot
30-12-2020 15:36
Het is toch niet veel leuker om te kijken dan de cross van Dendermonde. Wellicht de derde plaats nog, maar verder gebeurt er niet veel spannends.
    30-12-2020 15:56
    Het is inderdaad een saaie etappe. Ik had gehoopt dat de renners van U23 zich hier zouden tonen. Het lijkt erop dat ze hier niet rijden dan wel niet in beeld komen
30-12-2020 15:37
Ingaan van de zesde ronde en Van der Poel heeft 16sec op Toon Aerts. Bij de balken was het nog 12sec.
    30-12-2020 15:39
    Vermeersch en Vanthourenhout op 59sec.
    30-12-2020 15:39
    Daarachter Merlier, bijgehaald door onder meer Cleppe, Meeusen en D. Sweeck.
    30-12-2020 15:43
    In het zand 14sec verschil tussen Van der Poel en Toon Aerts. Vanthourenhout weggereden van Vermeersch.
    30-12-2020 15:45
    Ingaan van de zevende ronde en het verschil is 16sec, ondanks dat Van der Poel bijna even stilstond in de dubbele bocht.
    30-12-2020 15:48
    White nu buiten de top 10 gevallen en heeft het koud.
30-12-2020 15:52
Ingaan van de slotronde en Van der Poel heeft 34sec op Toon Aerts.
    30-12-2020 15:59
    Van der Poel wint solo deze modderpoelwedstrijd.
    30-12-2020 16:00
    2e Toon Aerts op 1min, 3e Vanthourenhout op 1.42, 4e Vermeersch, 5e Meeusen, 6e D. Sweeck, 7e Cleppe, 8e Merlier, 9e Bekaert, 10e Ferdinande en 11e White.
30-12-2020 16:02
wel mooi dat mathieu ook nog eens iets wint
    30-12-2020 16:21
    IDD, het was al een hele cross geleden. Ik heb er de volledige 3 nachten niet van geslapen.
31-12-2020 00:08
Dank Eurosport voor het uitzenden, maar stop met het "eurosportvrouwenveldritcommentatorenkleuterklasje" van Bobby en Sanne. Alsof ze een stel kleuters toespreken.De een met een gebrek aan taalvaardigheid en de ander al kirrend bij elke beweging van Vas.
"Dan moet iedereen zich nog wel een beetje nerveus gaan worden" Bobby
"het kleine stukje gras waar ze het tempo door kunnen houden" ook Bobby
"kleine slootjes waar je doorheen moet springen" Sanne
Bobby over Anne Kay: "is Dendermonde dan een druppel de verkeerde kant op"??
Sanne over Vas: 10x "technische skills" 8x ze is pas 19 jaar ...........19 jaar!
Na deze aaneenschakeling van onzin het geluid maar afgezet.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.