Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Zwitserland 2021
maandag 7 juni 2021 om 12:50

Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Zwitserland 2021

Aan Stefan Küng de schone taak om zijn leiderstrui van de Ronde van Zwitserland te verdedigen. Slaagt hij in deze missie of kan er iemand anders na een venijnige rit lachen in Lachen? Volg en bespreek de koers op WielerFlits!

De eerste rit-in-lijn kent meteen de nodige hoogtemeters, namelijk 2.375. Na de start in Neuhausen am Rheinfall, ter hoogte van een van de grootste watervallen van Europa (150 meter breed en 23 meter hoog), valt de zwaarte in de eerste helft van de etappe nog redelijk mee. In de tweede helft liggen drie beklimmingen. Na de Ghöch (8,3 km aan 4,7%) volgt nog de beklimming naar Oberricken (7,8 km aan 5,1 km).

De top van die klim ligt op een kleine veertig kilometer van de meet in Lachen. In volle finale liggen, aan de zuidzijde van het Meer van Zürich, nog twee heuveltjes. Alleen op de laatste, de Litschstrasse (2,4 km aan 8,3%) zijn punten voor de bergtrui te verdienen. Vanaf de top is het nog maar vijf kilometer tot de finish. Krijgen we een late uitval of gaat een uitgedund peloton na 173 kilometer sprinten om de zege?

Om 13.05 klinkt het startschot voor de eerste rit-in-lijn. De coureurs worden tussen 17.05 en 17.35 uur aan de meet verwacht. De Ronde van Zwitserland is dagelijks te zien bij Eurosport en GCN. De uitzending begint vandaag om 15.40 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
100 Reacties
07-06-2021 12:57
En we razen gewoon door met mooie wielerwedstrijden. Wat een weelde.
    07-06-2021 13:05
    Niet op tv helaas
    07-06-2021 13:14
    Jij kan het gewoon volgen via tiz cycling.
    07-06-2021 13:17
    Giro en dauphiné vond ik persoonlijk wat slappe kost... maar ok
    07-06-2021 13:17
    Pas vanaf 15:40 beeld, erg laat helaas
    07-06-2021 13:50
    Om 15.40 pik je nog alle beklimmingen mee hoor.
07-06-2021 13:08
Het is toch gewoon de 2e etappe?
    07-06-2021 13:16
    Jup 2e etappe, titel is fout.
    07-06-2021 15:11
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Proloog_(wielrennen)

    "Als een rittenkoers begint met een proloog, telt deze meestal niet mee in de nummering van de etappes: de etappe ná de proloog heet dan 'eerste etappe'."
    07-06-2021 15:14
    gisteren was toch geen proloog?
    07-06-2021 15:18
    1e etappe was een tijdrit :
    Een proloog is een term die gebruikt wordt in sommige takken van sport, zoals bij het wielrennen. Het gaat daarbij om een zeer korte individuele tijdrit over maximaal 8 kilometer als eerste rit van een rittenwedstrijd (etappekoers) bij de mannenelite
    07-06-2021 16:02
    Jullie hebben helemaal gelijk, het was officieel geen proloog. My bad.

    Ze zullen eerste rit-in-lijn wel verward hebben met eerste etappe.
07-06-2021 13:12
Aardige hellingen. Benieuwd wie gaat rijden naast Groupama.
    07-06-2021 13:42
    Alpecin zal ook wel een mannetje mee laten draaien als dat nodig is, net als DQS.
07-06-2021 13:23
Hopelijk een mooi duel tussen Alaphilippe en MvdP vandaag.
    07-06-2021 13:44
    Matje altijd goed in rit 1.
    07-06-2021 13:55
    Extra jammer dan dat dit rit 2 is. Hij heeft overigens wel de witte broek aan!
    07-06-2021 14:10
    Matje is ook altijd goed in rit 2.
    07-06-2021 14:33
    Haha
    (te korte reactie, hahaha)
07-06-2021 14:17
Een Canadees-Zwiterse alliantie vandaag in de kopgroep:
Tom Bohli (ZWI)
Claudio Imhof (ZWI)
Nick Zukowsky (CAN)
Matteo Dal-Cin (CAN
07-06-2021 14:59
Lachen!!!!
07-06-2021 15:22
15:40 op Eurosport 1, wordt de uitzending van het tennis onderbroken dan?
    07-06-2021 15:28
    Volgens mij niet, gekeken op de tv gids.
    07-06-2021 15:28
    lijkt er op dat het enkel op de player wordt
    07-06-2021 15:29
    Natuurlijk niet...
    07-06-2021 15:39
    Het is immers de 'home of tennis'.
    07-06-2021 15:48
    In de tv gids staat 19:25 uur, dat zal dan een samenvatting zijn.
    07-06-2021 16:07
    @redactie Check svp je informatie voordat je mensen blij maakt met een dooie mus.
07-06-2021 15:47
Alleen op de player dus?
07-06-2021 15:51
Ook te zien op l'Equipe.
07-06-2021 15:52
Alpecin en QuickStep mogen stilan een mannetje bijzetten
    07-06-2021 15:58
    ok de tractor heeft zich op de kop gezet
    07-06-2021 15:58
    Tim de Clercq gaat die 5,5 minuut niet dichtrijden.
    07-06-2021 16:04
    Otto nu bijgezet door de Roodhoofts
07-06-2021 15:58
Zo'n giro en zwitserland combineren... toch zwaar hoor
07-06-2021 16:00
Ala is in superform heeft hij gisteren getoond, dé dagfavo wat mij betreft
07-06-2021 16:02
Regen !!
07-06-2021 16:06
Mag ik die nieuwe Oakleys echt spuuglelijk vinden?
    07-06-2021 16:07
    Ja wat een verschrikking! Sutro of Jawbreaker is zoveel mooier.
    07-06-2021 16:09
    Die Briko's uit de jaren negentig, die vond ik mooi (Bartoli, VDB).
07-06-2021 16:07
Die livebeelden vanaf de fiets zijn echt top trouwens! En bizar dat verschil qua weer haha
07-06-2021 16:19
waar kijken jullie dit dan? Bij mij is tennis op eurosport. is het op eurosport 2?
    07-06-2021 16:21
    https://cycling.today/2021-tour-de-suisse-live-stream/
    07-06-2021 16:22
    Eurosport player
    07-06-2021 16:32
    Player, bij mij ineens met Frans commentaar trouwens.
07-06-2021 16:35
https://tiz-cycling-live.io/live.php
    07-06-2021 17:33
    Thanks, heerlijke finale gezien.
07-06-2021 16:44
Breukjes in het peloton.
    07-06-2021 16:48
    Volgens berichten zit Alaphilippe niet in de voorste groep.
    07-06-2021 16:57
    Alaphilippe zit gewoon in de 1e groep
07-06-2021 16:49
Zeg maar breuken. Geen overzicht wie waar.
Veel JV in tweede groep.
    07-06-2021 16:50
    Oomen vooraan, ik meen met Teunissen.
    07-06-2021 16:54
    En veel Ineos in groep 2. Carapaz in groep 1 zat er niet tussen, dus in groep 1.
07-06-2021 16:59
Onder de gelosten: Pozzovivo, Dumoulin, Tolhoek, Dennis
07-06-2021 16:59
TJV moet meteen Imhof contracteren. Wat een power en ondertussen lekker stilzitten op het zadel. Samen met Affini een geweldig koppel als opvolgers voor Tony (tzt).
    07-06-2021 17:01
    Auto JV ernaast en tekenen bedoel je?
07-06-2021 17:03
Hoe is die breuk tot stand gekomen? Mensen zitten slapen in de afdaling? Wie zit waar?
    07-06-2021 17:03
    MvdP zette het grut in de afdaling onder druk.
    07-06-2021 17:05
    Thx ridder, heb ik net even gemist toen ik met de vaatwasser bezig was!
07-06-2021 17:06
Lekker weertje daar
    07-06-2021 17:07
    En dat met de witte broek van MvdP: dat wordt wassen !!!
07-06-2021 17:11
Lijkt wel een finale van een klassieker, als je ziet wie er allemaal voorin zitten.
07-06-2021 17:14
vdp zat hier beetje ver toen alaphilip ging
    07-06-2021 20:17
    achteraf gezien viel het wel mee : Holland #juichcape !

Om te reageren moet je ingelogd zijn.