Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Zwitserland 2021
maandag 7 juni 2021 om 12:50

Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Zwitserland 2021

Aan Stefan Küng de schone taak om zijn leiderstrui van de Ronde van Zwitserland te verdedigen. Slaagt hij in deze missie of kan er iemand anders na een venijnige rit lachen in Lachen? Volg en bespreek de koers op WielerFlits!

De eerste rit-in-lijn kent meteen de nodige hoogtemeters, namelijk 2.375. Na de start in Neuhausen am Rheinfall, ter hoogte van een van de grootste watervallen van Europa (150 meter breed en 23 meter hoog), valt de zwaarte in de eerste helft van de etappe nog redelijk mee. In de tweede helft liggen drie beklimmingen. Na de Ghöch (8,3 km aan 4,7%) volgt nog de beklimming naar Oberricken (7,8 km aan 5,1 km).

De top van die klim ligt op een kleine veertig kilometer van de meet in Lachen. In volle finale liggen, aan de zuidzijde van het Meer van Zürich, nog twee heuveltjes. Alleen op de laatste, de Litschstrasse (2,4 km aan 8,3%) zijn punten voor de bergtrui te verdienen. Vanaf de top is het nog maar vijf kilometer tot de finish. Krijgen we een late uitval of gaat een uitgedund peloton na 173 kilometer sprinten om de zege?

Om 13.05 klinkt het startschot voor de eerste rit-in-lijn. De coureurs worden tussen 17.05 en 17.35 uur aan de meet verwacht. De Ronde van Zwitserland is dagelijks te zien bij Eurosport en GCN. De uitzending begint vandaag om 15.40 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
100 Reacties
07-06-2021 17:14
Lijkt me wat te steil voor MvdP nu, maar we zijn er nog niet
07-06-2021 17:14
Oomen is echt niet goed hoor..
    07-06-2021 17:16
    Absoluut geen klim voor Oomen dit.
07-06-2021 17:14
Dat wordt n makkie voor Matje ;)
07-06-2021 17:17
Oomen prima in de 2e groep.
07-06-2021 17:17
Gino Mäder!
    07-06-2021 17:20
    Lijkt mij Poels
07-06-2021 17:20
Matje solo, held!
07-06-2021 17:20
Matje iedereen uit het wiel gereden
07-06-2021 17:22
zo heerlijk dit!
07-06-2021 17:22
Lekkere finale
    07-06-2021 17:24
    Om niet te zeggen: spetterend!
07-06-2021 17:23
Matje ijzersterk. Eitje.
07-06-2021 17:23
Man man man. Als hij gaat doe je helemaal niks. Wat een baas.
07-06-2021 17:24
Uitermate fraai van Mathieu. Lekker hoor.
07-06-2021 17:24
Bammmm, wat een held is het toch!...Tis Gene Gewone Wa
07-06-2021 17:24
wie heeft er gewonnen ? ;)
07-06-2021 17:24
Leuk talentje die MvdP.
07-06-2021 17:24
Matje is ook goed in rit 3.
07-06-2021 17:25
Straf staaltje!
07-06-2021 17:25
Wat doet die Schachman toch, heel knullig. En dan komt de sluwe Mathieu er lekker uit
    07-06-2021 17:28
    Haha, ja, zo kun je het ook bekijken. Ik denk dat Schachman huilend om zijn moeder in de teambus zit. Maar dan vanwege pijn in zijn benen en onmacht in zijn hoofd.
    07-06-2021 17:42
    Zure rondo’s bestaan kennelijk ook.
07-06-2021 17:26
Alaphilippe had alleen maar oog voor Van der Poel.
    07-06-2021 17:35
    Hij is nu nog achterom aan kijken.
    07-06-2021 17:36
    Hij had niet door dat Van der Poel voor hem reed
07-06-2021 17:39
Een koers met Matje en Ala is gelijk een stuk leuker om te kijken...
07-06-2021 17:42
Wat een ongekend fenomeen die VdP....
07-06-2021 17:44
Waar was TJV eigenlijk? Vrijwel collectief de slag gemist. Of pech voor een kopman?
    07-06-2021 19:24
    De hele ploeg is zich aan het sparen voor de laatste tijdrit in de Tour.
    07-06-2021 21:09
    Die is leuk gevonden @edbrus.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.