Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
zondag 14 juni 2015 om 13:35 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

Met Tom Dumoulin in het leiderstricot zal de Ronde van Zwitserland vandaag beginnen aan haar eerste rit in lijn. Net als gisteren is Risch-Rotkreuz het middelpunt van de belangstelling, aangezien daar de start- en finishlijn gelegen is. Het parcours voert de renners langs het betoverende merenlandschap rond de Zugersee en Ägerisee. Een korte omloop die aan het eind van de rit tweemaal verreden moet worden, bevat een venijnig klimmetje naar Michaelskreuz. Het ‘pukkeltje’ is vier kilometer lang en stijgt aan gemiddeld 9%, met pieken tot net boven de 10%. Een kolfje naar de hand van de punchers. Kan Tom Dumoulin bijblijven? Volg het hier op WielerFlits.

Om 13.50 uur klinkt het startschot, om tussen 17.39 en 18.02 uur aan te komen in Risch-Rotkreuz. Eurosport komt live na afloop van de Dauphiné, dat zal zijn rond de klok van 17.00 uur.

Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2015 (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
138 Reacties
14-06-2015 17:19
Dumoulin is goed hoor.
14-06-2015 17:19
Miguel Angel Lopez zit er ook nog bij! Knap zeg.

Dumoulin beest!
14-06-2015 17:19
Ou etre Barguille ???
14-06-2015 17:19
Vind het typisch hoor altijd excuses... GEEN GESINK KLIM?? komop man... Ben Hermans en Tom Dumoulin rijden minstens 30 tot 40 seconde harder dit bergje op... waardeloos weer. Hij had gewoon bij Dumoulin moeten zitten. Die bereid zich ook voor op de tour
14-06-2015 17:19
Dit bericht is verwijderd
14-06-2015 17:20
Dumoulin dus voorin? Hoe groot is die groep??
14-06-2015 17:20
@hengacity

De piek van dumoulin ligt iets eerder dan die van gesink (proloog)
14-06-2015 17:22
90 km per uur wow.
14-06-2015 17:22
We kunnen langzamerhand toch gaan hopen op de 2e etappe zege van Dumoulin.
14-06-2015 17:22
@bart12
9 man totaal
14-06-2015 17:23
Dan alsnog...het is toch een klimmer?? Dit is DE kopman voor de tour... Ten Dam slecht, Gesink matig, Kelderman niet in te schatten... lekker vooruitzicht
14-06-2015 17:23
Mooi hoor ze zijn er weer bij.
14-06-2015 17:23
gaat dumoulin een eventuele sprint winnen? hij is toch wel snel.
14-06-2015 17:23
Dit bericht is verwijderd
14-06-2015 17:23
9 man op kop, groepje van 12 erachter.
14-06-2015 17:23
motoren, jammer.
14-06-2015 17:24
@Hengacity so what :/
14-06-2015 17:24
@Henga

Loop niet te huilen, de tour is nog ver. Het verleden heeft vaak genoeg bewezen dat de Rabo jongens veel te vroeg pieken. Zoals het er nu voorstaat is het prima.
14-06-2015 17:24
Dit was een heuvel @hengacity
14-06-2015 17:24
Dit bericht is verwijderd
14-06-2015 17:24
het is niet lutsenko word nu gezegd
14-06-2015 17:24
T is lopez
14-06-2015 17:25
Helaas, toch geen Lutsenko in de groep.
14-06-2015 17:25
@javier
Ja dat zal best maar als je er op zo'n klim er alweer zo wordt afgereden dan is dat gewoon weer niet goed. Ik gun Gesink alles maar echt hoopvol ziet het er toch ook weer niet uit.
14-06-2015 17:25
groep gesink/sagan op 30 seconden

Om te reageren moet je ingelogd zijn.