Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
zondag 14 juni 2015 om 13:35 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

Met Tom Dumoulin in het leiderstricot zal de Ronde van Zwitserland vandaag beginnen aan haar eerste rit in lijn. Net als gisteren is Risch-Rotkreuz het middelpunt van de belangstelling, aangezien daar de start- en finishlijn gelegen is. Het parcours voert de renners langs het betoverende merenlandschap rond de Zugersee en Ägerisee. Een korte omloop die aan het eind van de rit tweemaal verreden moet worden, bevat een venijnig klimmetje naar Michaelskreuz. Het ‘pukkeltje’ is vier kilometer lang en stijgt aan gemiddeld 9%, met pieken tot net boven de 10%. Een kolfje naar de hand van de punchers. Kan Tom Dumoulin bijblijven? Volg het hier op WielerFlits.

Om 13.50 uur klinkt het startschot, om tussen 17.39 en 18.02 uur aan te komen in Risch-Rotkreuz. Eurosport komt live na afloop van de Dauphiné, dat zal zijn rond de klok van 17.00 uur.

Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2015 (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
138 Reacties
14-06-2015 17:25
Hopelijk gaat Tom inzien dat ie ook nog hard kan rijden, what a leader!
14-06-2015 17:25
Sagan had ik hier wel eerder verwacht dan Dumoulin, maar niks is minder waar.
14-06-2015 17:26
Izagirre is ook rap verdwenen.
14-06-2015 17:26
Groep met Sagan komt nog wel terug denk ik.
14-06-2015 17:27
Haha als ze met deze gaan sprinten acht ik Tom niet kansloos.
14-06-2015 17:27
draait niet lekker in de voorste groep.
14-06-2015 17:27
Moreno doorgaans de rapste man hier, maar Dumoulin en Thomas zijn op de macht ook niet langzaam.
14-06-2015 17:28
Dumoulin waant zich weer in de Eneco Tour van vorig jaar xD
14-06-2015 17:28
@123p Moreno is op het vlakke niet zo snel als op een heuvel.
14-06-2015 17:28
Wat een winnaarstype die Dumoulin.
14-06-2015 17:28
Mooie ontknoping zo, Dumoulin voor zijn tweede?
14-06-2015 17:28
Vlak Spilak niet uit. Die kan ook wel een sprintje rijden.
14-06-2015 17:29
Spaar je krachten Tom.
14-06-2015 17:29
@sven
Moreno rijdt in rondjes als Baskenland vaak vrij kort in sprints. Geen topper, maar dat is niemand hier.
14-06-2015 17:29
Dumoulin sterk hoor pfoe
14-06-2015 17:29
dumoulin lijkt er haast doorheen te zitten, hoop dat hij nog kan sprinten
14-06-2015 17:30
2e groep rap dichterbij.
14-06-2015 17:30
Durasek wint
14-06-2015 17:30
Durasek pakt m
14-06-2015 17:30
Durasek wint
14-06-2015 17:30
Durasek pakt hem, slim hoor.
14-06-2015 17:30
Lol. Wie had dat gedacht. Astana en Katusha rijden elkaar in de poep.
14-06-2015 17:31
Dom van Katusha..
14-06-2015 17:31
Hij zag opeens dat hij 10 meter voorsprong had haha.
14-06-2015 17:31
Gesink op 15/16 seconden van Durasek en 9/10 seconden van de rest. Schade dus beperkt.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.