Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
zondag 14 juni 2015 om 13:35 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

Met Tom Dumoulin in het leiderstricot zal de Ronde van Zwitserland vandaag beginnen aan haar eerste rit in lijn. Net als gisteren is Risch-Rotkreuz het middelpunt van de belangstelling, aangezien daar de start- en finishlijn gelegen is. Het parcours voert de renners langs het betoverende merenlandschap rond de Zugersee en Ägerisee. Een korte omloop die aan het eind van de rit tweemaal verreden moet worden, bevat een venijnig klimmetje naar Michaelskreuz. Het ‘pukkeltje’ is vier kilometer lang en stijgt aan gemiddeld 9%, met pieken tot net boven de 10%. Een kolfje naar de hand van de punchers. Kan Tom Dumoulin bijblijven? Volg het hier op WielerFlits.

Om 13.50 uur klinkt het startschot, om tussen 17.39 en 18.02 uur aan te komen in Risch-Rotkreuz. Eurosport komt live na afloop van de Dauphiné, dat zal zijn rond de klok van 17.00 uur.

Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2015 (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
138 Reacties
14-06-2015 17:12
Dumoulin en Hesink bij Pinot. Ltd niet eens zo ver.
14-06-2015 17:12
Gesink niet beter dan dumoulin op deze klim
14-06-2015 17:12
Gesink gaat niet meteen kapot, die kan heel lang aan het elastiek blijven.
14-06-2015 17:12
Wat is er met Kwiatkowski aan de hand? Transferbeslommeringen??
14-06-2015 17:12
Sluiten wel weer aan hoor.
14-06-2015 17:12
Gilbert laat zien dat hij naar de Tour moet.
14-06-2015 17:13
Fuglsang erg sterk. Wordt echt een mooi duel Astana-Sky.
14-06-2015 17:13
Ik had dumoulin verder van achter verwacht, doet het goed. Kan straks misschien helemaal terug komen in de afdaling en het vlakke.

Edit: alweer terug, diet het goed!!!
14-06-2015 17:14
Gesink rijdt gewoon eigen tempo naar boven. Hij rijdt zichzelf elke keer terug.
14-06-2015 17:14
Dumoulin en Gesink komen na de klim wel weer terug hoor.
14-06-2015 17:14
Van den Broeck er helemaal af.
14-06-2015 17:15
Dit bericht is verwijderd
14-06-2015 17:15
Dit bericht is verwijderd
14-06-2015 17:15
Gesink zal niet veel verliezen hier maar in Tour zal het lastiger worden om steeds weer aan te sluiten.
14-06-2015 17:15
Thomas, Fuglsang en Spilak zijn weg.
14-06-2015 17:15
Dit is ook niet echt een gesink-klim he
14-06-2015 17:16
Heerlijk klimmetje hoor, ik mis een Slagter.
14-06-2015 17:17
Dumounlin rijdt gewoon Gesink los
14-06-2015 17:17
Gesink heeft geknecht voor Dumoulin.
14-06-2015 17:17
Dumoulin lost Gesink hier, niet te geloven
14-06-2015 17:17
Dit bericht is verwijderd
14-06-2015 17:17
dumoulin in de achtervolging
14-06-2015 17:18
Die motoren..
14-06-2015 17:18
hij kan misschien nog terugkeren op het vlakke...

edit: zijn al terug, rijdt een hele goede etappe hoor!
14-06-2015 17:18
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.