Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
zondag 14 juni 2015 om 13:35 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

Met Tom Dumoulin in het leiderstricot zal de Ronde van Zwitserland vandaag beginnen aan haar eerste rit in lijn. Net als gisteren is Risch-Rotkreuz het middelpunt van de belangstelling, aangezien daar de start- en finishlijn gelegen is. Het parcours voert de renners langs het betoverende merenlandschap rond de Zugersee en Ägerisee. Een korte omloop die aan het eind van de rit tweemaal verreden moet worden, bevat een venijnig klimmetje naar Michaelskreuz. Het ‘pukkeltje’ is vier kilometer lang en stijgt aan gemiddeld 9%, met pieken tot net boven de 10%. Een kolfje naar de hand van de punchers. Kan Tom Dumoulin bijblijven? Volg het hier op WielerFlits.

Om 13.50 uur klinkt het startschot, om tussen 17.39 en 18.02 uur aan te komen in Risch-Rotkreuz. Eurosport komt live na afloop van de Dauphiné, dat zal zijn rond de klok van 17.00 uur.

Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2015 (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
138 Reacties
1 2 3 6
14-06-2015 13:46
Grappig, 4 km tegen bijna 10% is toch geen pukkeltje voor punchers?
14-06-2015 13:54
Sagan.
14-06-2015 13:58
Heerlijke etappe wordt dit! Denk dat klassementsmannen oorlog gaan voeren en de eendagsrenners mee strijden.

Ik zou het heel knap vinden van Sagan als ie dit wint, die klim is echt zwaar. Komt 3,4 kilometer lang bijna niet onder de 10% procent.

Weet iemand trouwens waarom Kwiatkowski zo slecht reed gisteren? Ik zou hem noemen vandaag, maar zijn uitslag van gisteren was ver onder de maat. Heb het niet gezien, dus misschien was er iets?
14-06-2015 13:59
@LL
Geen idee, mss een weerslag van z'n hoogtestage?
14-06-2015 14:02
Ik ben erg benieuwd of Dumoulin hier zijn trui gaat behouden.
14-06-2015 14:04
Volgens Verhoeven zijn Gesink en Ten Dam twee van de beste klimmers in de ronde zijn en vindt dat ze van voren moeten eindigen. Legt ze flink wat druk op. Ben benieuwd...
14-06-2015 14:07
Helemaal eens met LL, Kwiat waarschijnlijk terugval van hoogtestage, had hem gister ook minstens in de top 10 verwacht, het wordt afwachten hoe de AK-mannen ervoor staan.
14-06-2015 14:08
Gilbert om de frustraties te uiten? Van Avermaet die meeglipt? :D
14-06-2015 14:09
Javi Moreno (Movistar) is niet gestart.
14-06-2015 14:10
Het ligt eraan of de renners zich sparen voor de echte bergritten. Mocht het tempo aan het begin van de klim al hoog liggen, dan gaan ze met niet veel meer dan tien man vooraan bovenkomen. Daarnaast kunnen de renners het klimmetje al een keer verkennen, en zal daar eventueel al een bommetje gegooid worden bij wijze van test.
Ik zou het heel knap vinden als Dumoulin dit overleeft, ik verwacht eerder Morabito of Izagirre in de leiderstrui na vandaag.
14-06-2015 14:10
Vandaag verwacht ik Jungels, De Gendt en eventueel Rast in de ontsnapping.
14-06-2015 14:14
Devolder en Dillier op avontuur.
14-06-2015 14:15
@ 123

De klassementsmannen moeten dit haast wel aangrijpen om renners als Dumoulin onder druk te zetten. Daarom denk ik ook dat ie zijn trui kwijt raakt, al hoop ik natuurlijk van niet. Hoewel, het lijkt me prima als Dumoulin geen klassement rijdt en zich gewoon focust op de tijdritten, hoeft ie zich ook naar Rettenbach niet overhoop te rijden.
14-06-2015 14:15
Aan de ene kant denk je aan gerenomeerde klimmers. Maar aan de andere kant zijn er niet zoveel hier aanwezig. Pinot, Majka, Spilak, Gesink, Henao en Fuglsang. Dan houdt het wel op zo'n beetje. Pozzovivo zou nog kunnen maar is een vraagteken en Kwiatkowski is nou ook weer niet de klimmer die hier Sagan bijvoorbeeld naar huis rijdt. En na de klim is er ook nog zo'n kleine 15 km waarvan de laatste 3 á 4 redelijk vlak zijn. wie het weet mag het zeggen. Moeilijk te voorspellen met in mijn ogen een lichte voorkeur voor renners als Sagan, Albasini en Rojas die lang mee kunnen gaan bergop.
14-06-2015 14:16
Ik gok op een Albasini vandaag...
14-06-2015 14:21
Ik gok op Majka, Spilak en Pinot.
14-06-2015 14:23
[i]Edit redactie: Daar hebben wij een ander Volg Hier-topic voor[/i]
14-06-2015 14:27
Spilak for the win! Met Gesink in zijn wiel
14-06-2015 14:30
Het kan in ieder geval genoeg kanten op... Of de punchers (Sagan, Matthews,Van Avermaet, Gilbert) of de springveren (D. Moreno, Chaves, Arredondo) of de echte klimmers (Henao, Majka, Pinot). Heel erg afhankelijk van of een SKY of Movistar hier flink willen doortrekken.
14-06-2015 14:31
Weet iemand hoeveel km het nog is vanaf de top van het laatste klimmetje?
14-06-2015 14:32
We rijden in Zwitserland, dus Albasini zal er heel dicht bij zijn.
14-06-2015 14:33
@ Hunneman180, volgens het profiel nog 12,7 kilometer
14-06-2015 14:37
Voor woensdag reken ik op een goede Gesink en Ten Dam. Vandaag verwacht ik ze minder sterk.
14-06-2015 15:01
Roelandts, Pibernik, Meyer & Agnoli hebben 2:55 op het peloton. King en Anontini op 1:08.
14-06-2015 15:40
Kopgroep 3.08. bij begin 2e klim Allenwinden. King en Antonioni terug in peloton
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.