Volg hier de derde rit van de Ronde van Catalonië 2019
woensdag 27 maart 2019 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de derde rit van de Ronde van Catalonië 2019

In de derde rit van de Volta Ciclista a Catalunya gaat het klassement stevig op de schop. Sprinters die nog hoog staan in het klassement zullen daaruit wegvallen in de zware proef met aankomst in skioord Vallter 2000, dat vorig jaar nog werd geschrapt door het slechte weer.

Na drie dagen al doemt de zwaarste etappe op in het routeschema. Met liefst 4126 hoogtemeters spant deze rit de kroon en ook de aankomst mag er zijn; skioord Vallter 2000 doet zijn naam eer aan, want het is op een hoogte gelegen van 2150 meter. Vanuit de start in Sant Feliu de Guîxols valt het klimwerk aanvankelijk mee.

Half koers beginnen de wegen wel al op te lopen, maar pas na 120 kilometer breekt de hel los met eerst de Port d’Oix van eerste categorie – vrijwel direct gevolgd door de Port de Rocabruna. Het hoofdmaal moet dan nog komen als de renners na 167,5 kilometer de voet bereiken van de klim naar Vallter 2000 van buitencategorie, waar de stijgingspercentages oplopen tot wel 18%.

Het startsein voor de derde etappe naar Vallter 2000 wordt gegeven om 12.00 uur. De finish wordt verwacht tussen 16.42 en 17.15 uur. De rit is vanaf 15.45 uur rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player en op Eurosport 1. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Links
Voorbeschouwing: Volta Ciclista a Catalunya 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
65 Reacties
27-03-2019 16:50
Klein groepje nog over. Des te knapper wat Pietertje laat zien!
27-03-2019 16:51
Valverde eraf?
    27-03-2019 16:52
    Ja, en Kelderman ook
27-03-2019 16:52
Mas de meest verwachte naam die mist in het elitegroepje?
27-03-2019 16:53
Colombia boven!
27-03-2019 16:54
Bernal met Quintana
27-03-2019 16:55
Het is maar goed dat Valverde die boni's heeft gepakt de afgelopen dagen ;)
27-03-2019 16:55
Bernal is wel goed
27-03-2019 16:56
Kruijswijk op eigen tempo in de achtergrond. Voor Woods, Pinot en Bardet o.a.
27-03-2019 16:56
Kruijswijk wel plek of 5 opgeschoven
27-03-2019 16:58
Viva CULOmbia
27-03-2019 16:58
Quintana doet letterlijk nooit kopwerk. Echt de nieuwe Evans.
27-03-2019 16:59
Van Quintana zal ik nooit fan worden. Bijna altijd wieltjeplakken.
27-03-2019 16:59
Wat een zielige renner die Quintana, waarom neemt hij niet gewoon over.
27-03-2019 17:00
Ik ben nu wel benieuwd of Kruijswijk voor of achter het groepje Woods zit.

Edit: Hij zit er dus voor.
27-03-2019 17:00
Kruijswijk op eigen tempo naar martin en lopez toe.
27-03-2019 17:02
Quintana rijdt het karretje van de anderen in de poep, nu komen die twee erbij. Misschien Kruijswijk ook nog wel.
27-03-2019 17:06
Ze zijn Kruijswijk wel vergeten in de regie.
27-03-2019 17:07
Iemand nieuws over De Gendt?
27-03-2019 17:08
heel gek beeld, midden over zo'n parkeerplaats haha.
27-03-2019 17:10
Kruijswijk wel goed
27-03-2019 17:10
Bernal is toch echt de man hiero, sowieso rijdt hij al finales alsof ie niks anders doet.
27-03-2019 17:10
Als kruijswijk niet gelijk lost had die er misschien nog bij kunnen blijven, maar hij wordt elk jaar beter in rondjes van 1 week
27-03-2019 17:11
Kruijs zials verwacht. Vroeg ‘eraf’ en dan eigen tempo. Best knappe klim
27-03-2019 17:11
Chapeau De Gendt!
27-03-2019 17:12
LtD slechts 15 sec achter de wereldkampioen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.