Volg hier de derde rit van de Ronde van Catalonië 2019
woensdag 27 maart 2019 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de derde rit van de Ronde van Catalonië 2019

In de derde rit van de Volta Ciclista a Catalunya gaat het klassement stevig op de schop. Sprinters die nog hoog staan in het klassement zullen daaruit wegvallen in de zware proef met aankomst in skioord Vallter 2000, dat vorig jaar nog werd geschrapt door het slechte weer.

Na drie dagen al doemt de zwaarste etappe op in het routeschema. Met liefst 4126 hoogtemeters spant deze rit de kroon en ook de aankomst mag er zijn; skioord Vallter 2000 doet zijn naam eer aan, want het is op een hoogte gelegen van 2150 meter. Vanuit de start in Sant Feliu de Guîxols valt het klimwerk aanvankelijk mee.

Half koers beginnen de wegen wel al op te lopen, maar pas na 120 kilometer breekt de hel los met eerst de Port d’Oix van eerste categorie – vrijwel direct gevolgd door de Port de Rocabruna. Het hoofdmaal moet dan nog komen als de renners na 167,5 kilometer de voet bereiken van de klim naar Vallter 2000 van buitencategorie, waar de stijgingspercentages oplopen tot wel 18%.

Het startsein voor de derde etappe naar Vallter 2000 wordt gegeven om 12.00 uur. De finish wordt verwacht tussen 16.42 en 17.15 uur. De rit is vanaf 15.45 uur rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player en op Eurosport 1. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Links
Voorbeschouwing: Volta Ciclista a Catalunya 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
65 Reacties
27-03-2019 11:54
Hier hebben we zin in.
27-03-2019 11:54
SKY versus Movistar versus Mitchelton.

Hopelijk kunnen Kruijswijk en Kelderman een beetje meekomen.
27-03-2019 12:06
Hopelijk fietsen ze een beetje traag hier en snel in de 3-in-1 daagse
27-03-2019 12:39
Weening, Lammertink en Lindeman in de vlucht van de dag.
27-03-2019 12:47
Bart De Clercq (Wanty-Gobert), Dries Devenyns (Deceuninck-Quick Step), Lennard Kämna (Sunweb), Pieter Weening en Maurits Lammertink (Roompot-Charles), Bert-Jan Lindeman (Jumbo-Visma), François Bidard (AG2R), Alvaro Cuadros (Caja Rural), Anthony Delaplace (Arkéa), Jorge Cabedo (Burgos) en Sergio Samitier (Euskadi).

Goed om ook weer Kämna en de Clercq te zien. Beide hebben een waardeloos 2018 gehad.
    27-03-2019 12:57
    Clercq hebt nieuwe heup dacht ik
    27-03-2019 13:08
    *dagt
    27-03-2019 13:46
    ?
    27-03-2019 13:54
    Hebt is fout Nederlands, dacht is goed. Daar probeert xistnc je subtiel op te wijzen.
    27-03-2019 14:22
    @xistnc LOL
    27-03-2019 14:39
    ja ja...
    27-03-2019 15:14
    Nee, ‘ja ja’ betekent juist net iets anders dan ‘ja’ ;)
    Maar inhoudelijk heb je gelijk: nieuwe heup, zware revalidatie. Een wonder dat ie nog fietst.
    27-03-2019 16:16
    Heppiennieuweheup ?
27-03-2019 13:12
Hopelijk wordt het tempo al vanaf het begin hoog gehouden (waarschijnlijk wel, door Sky), en rijdt als Bernal demareert of iemand anders, Kruijswijk in zijn eigen tempo verder. Denk dat ie dan het verst komt.

Kelderman verwacht ik niet veel van, maar laat me graag verrassen.

Hoeveel Nederlanders komen binnen de eerste tien van de grote groep aan? Nul, een, twee? Ik hoop 2 (Kruis & Kel), maar verwacht 1 (Kruis, tussen 5 en 10).
Maar Weening wint natuurllijk de etappe! :-)
27-03-2019 13:17
Bernal zal dit normaal gesproken wel winnen
27-03-2019 13:32
Weening mogelijk de sterkste vd kopgroep, hopelijk blijven ze vooruit
    27-03-2019 13:36
    Het peloton lijkt het rond de vijf minuten te willen houden, dus dan zal het niet voor de kopgroep zijn vandaag.
27-03-2019 16:17
Que si of que no ?

Dat is de vraag hier.
27-03-2019 16:23
go Pieter go
27-03-2019 16:33
2.30 bij de voet van de klim voor de koplopers. Gaat erom spannen of de vluchters het halen.
27-03-2019 16:38
Wat de fok gebeurde daar nou met Lindeman?
    27-03-2019 16:39
    Raakte achterwiel van die QS-gast lijkt me. Die kijkt ook om van kijk uit je doppen joh.

    Verder lijkt hij me fijn in orde die Burt Jen Lindemen
    27-03-2019 16:39
    Hij deed een horizontale wheely.
    27-03-2019 16:44
    Haha
27-03-2019 16:38
Lijkt me niet dat die vluchters het gaan halen, klimmers moeten hier toch primair de minuten op de Gendt goed maken ?
27-03-2019 16:40
Nog 4 man van TJV in het peloton en Lindeman stoempt ook lekker door vooraan.
27-03-2019 16:41
Weening rijdt weg toch ?
27-03-2019 16:41
Kansloze zaak voor de vluchters.
27-03-2019 16:42
Dit is de Weening die we willen zien!
27-03-2019 16:43
Tolhoek er af. Toch veel last vd val
27-03-2019 16:43
Peloton zit veel te dicht, zonde...
27-03-2019 16:43
Weening met een De Gendtje
27-03-2019 16:44
Hup Pieter!
27-03-2019 16:47
De Gendt gaat die drie minuten dus vandaag waarschijnlijk al verliezen.
27-03-2019 16:47
Pieter.Held.
27-03-2019 16:48
Helaas redt ie het niet, maar goed om Pieter zo te zien.
27-03-2019 16:49
Bernal nog maar 2 man, hopelijk valt t zo even stil.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.