Volg hier de derde rit in de Ronde van Catalonië 2016
woensdag 23 maart 2016 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de derde rit in de Ronde van Catalonië 2016

In de Volta Ciclista a Cataluyna moeten de klassementsrenners vandaag voor het eerst op de afspraak zijn. In de finale moeten de renners La Molina twee keer overleven, die voorafgegaan wordt door de Alt des Toses. Wie verteert deze beklimmingen van de eerste categorie als beste?

Girona is vandaag de startplaats, waar Robert Gesink inmiddels woont. Kan hij in deze ’thuisrit’ vandaag verrassen, of gaan de usual suspects als Chris Froome, Nairo Quintana en Alberto Contador direct zorgen voor spektakel?

De koers is woensdagmiddag live te volgen via Eurosport, die de uitzending om 15.30 zal aanvatten. De finish verwacht men tussen 16.44 en 17.15 Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Catalonië 2016
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
94 Reacties
23-03-2016 12:36
Kom op Purito! Eerste examen van het wielerjaar 2016! Make me proud! :)

Contador en Froome in een sprint om de ritzege, met Contador dit keer als winnaar. Quintana zal tijd verliezen.
23-03-2016 12:38
En [URL=http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/wfticker-volta-ciclista-a-catalunya-etappe-3#post-149900]hier[/url] vind u de WFticker!
23-03-2016 12:39
@ TiesW:
ok, als je maar niet om de tien reacties reclame gaat maken voor je live-ticker.
23-03-2016 12:41
Hier gaat het om,
verwacht een zegen van Contador, verwacht afwachten van Quintana en Froome.
Aru.. geen idee wat hij kan met fitte toppers.
Gesink etc.. geen idee we gaan het zien.

Jammet dat ze met zo'n etappen niet een half uurtje eerder beginnen.
23-03-2016 12:44
Laten we eens optimistisch zijn Robert Gesink gaat vandaag vlammen!!
23-03-2016 12:46
@achtpuntzes, ik was eigenlijk van plan het hier bij te houden maar nu je het zo zegt... ;)
23-03-2016 12:52
Ik ben heel benieuwd naar Roglic.
23-03-2016 12:53
een beetje meer optimisme, Geesink gaat winnen
23-03-2016 12:54
Sterk groepje vooruit. Top van LottoNL om ook iemand daar tussen te zetten.
23-03-2016 12:55
top 10 voor gesink hier zou prima zijn, winnen no way.
23-03-2016 12:58
@walkowiak
Is Anton uit zijn graf opgestaan?
23-03-2016 12:59
@TiesW: thanks, ziet er goed uit! Mooi dat Bouwman in de kopgroep zit, benieuwd hoe lang hij het kan volhouden
23-03-2016 13:01
Ik gok op een strijd tussen Contador, Froome en Anton vandaag. Met Kudus solide in de top 10.
23-03-2016 13:04
Ik hoop dat het vuurwerk zich niet beperkt tot morgen en er vandaag al leuk gekoerst gaat worden. De klim naar La Molina is niet steil en dat biedt kansen aan een klimmer die wat meer tijdritbenen heeft gekregen... (of een tijdrijder die meer klimbenen heeft gekregen maar die moet wel fit zijn).
23-03-2016 13:04
Sowieso ga ik DDV voorrang geven want ik vind de eendaagse koersen leuker maar hoe ver liggen de finishtijden uit elkaar ? ON - is dit wel iets waar Aru op het buitenblad voor ritwinst kan gaan.
23-03-2016 13:05
En uiteraard hoop ik Gesink in goede, groeiende vorm te zien en met enige overtuiging bij de beste tien.
23-03-2016 13:09
@RV: DDV finisht 'gemiddeld' zo'n 10 minuten eerder.

DDV: tussen 16.37 en 17.05
Catalunya: tussen 16.44 en 17.15
23-03-2016 13:10
Ik hoop stiekem dat Miguel Angel Lopez vandaag het kopmanschap gaat opeisen. Ook benieuwd naar wat Zakarin en Dayer doen vandaag.
23-03-2016 13:10
Finishtijd hier word rond 5 uur verwacht Romans, het tempo zit er voorlopig overigens goed in.
23-03-2016 13:14
Vandaag eens kijken of Alaphilippe goed is
23-03-2016 13:23
@winegum
Staat die niet al op 6 minuten ofzo?
23-03-2016 13:23
12 minuten al, dat is niet mis
23-03-2016 13:23
12 minuten al. Benieuwd naar wat Koen Bouwman kan vandaag
23-03-2016 13:25
@Manuel Beltran: haha. Je hebt helemaal gelijk. Eerlijk gezegd lag dat niet meteen binnen mijn verwachtingen.
23-03-2016 13:27
In een mum van tijd 12 minuten voorsprong. Hebben ze in het peloton collectief tegen een boom hun boterhammetjes zitten eten, of zo?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.