Volg hier de derde rit in de Ronde van Catalonië 2016
woensdag 23 maart 2016 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de derde rit in de Ronde van Catalonië 2016

In de Volta Ciclista a Cataluyna moeten de klassementsrenners vandaag voor het eerst op de afspraak zijn. In de finale moeten de renners La Molina twee keer overleven, die voorafgegaan wordt door de Alt des Toses. Wie verteert deze beklimmingen van de eerste categorie als beste?

Girona is vandaag de startplaats, waar Robert Gesink inmiddels woont. Kan hij in deze ’thuisrit’ vandaag verrassen, of gaan de usual suspects als Chris Froome, Nairo Quintana en Alberto Contador direct zorgen voor spektakel?

De koers is woensdagmiddag live te volgen via Eurosport, die de uitzending om 15.30 zal aanvatten. De finish verwacht men tussen 16.44 en 17.15 Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Catalonië 2016
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
94 Reacties
23-03-2016 13:30
Kan er iemand mij wat vertellen over de klimmers capaciteiten van deze kopgroep (Bouwman, Duyn, Alaphillipe, Reza, van Zyl, Howes en Hirt)? Ik heb het idee dat Bouwman en Alaphillipe de beste klimmers zijn, Reza en Duyn normaal gesproken voor het vlakke werk, maar over van Zyl, Hirt en Howes (tijdrijder?) weet ik eigenlijk niet zo veel....
23-03-2016 13:30
Kopgroep loopt enorm sterk en in het Peloton ondernam niemand iets. Sky nu aan kop om het niet te laten groeien
23-03-2016 13:31
Sky pakt hier de ritzege! Hebben 4 troeven !!!!
23-03-2016 13:32
Wat een traktatie, Bouwman eerste en Duijn tweede in de tussensprint.
23-03-2016 13:35
Howes is een renner van het vlakke werk. Zyl is een (redelijk matige) alleskunner en kan bergop redelijk sterk zijn. Hirt ken ik niet.
23-03-2016 13:36
Volgens mij hebben TLJ en Roompot meegelezen hier gisteren met al die kritiek. Is wel heel erg toevallig dat er nu iemand van allebei meezit.
23-03-2016 13:39
Hirt is volgens mij een redelijke klimmer
23-03-2016 13:39
hirt is volgens mij een talentvolle klimmer wat ik van Pro Cycling Manager weet :p.
23-03-2016 13:42
Bedankt, ik ben zelf ook even op onderzoek gegaan. Hirt werd afgelopen jaar 7e in de etappe naar de Rettenbachgletsjer in de Ronde van Zwisterland, voor bijvoorbeeld Henao, Dumoulin, Majka, Ten Dam, Barguil en Gesink. Die kan een aardig potje klimmen lijkt me dan...
23-03-2016 13:43
Die kopgroep blijft nooit voorruit jongens!!!
23-03-2016 13:43
Hirt is inderdaad een hele aardige klimmer, vorig jaar was hij nog derde in het ak van de ronde van Oostenrijk :)
23-03-2016 13:43
Jan, Hirt, Tjech, aankomend klassementsrenner. 1.81 meter bij 60 kilo, een lange slungel. lijkt me de beste klimmer van de kopgroep.
23-03-2016 13:44
Hirt kon nog wel eens de beste klimmer zijn. Ik zou hem zeker boven de Nederlanders plaatsen. Alaphillipe heeft pfeiffer (gehad), het is onzeker of hij daarvan hersteld is. Bouwman is natuurlijk in de jeugdcategorieën een aardige klimmer geweest, maar het is niet gezegd dat hij soepeltjes de overstap heeft gemaakt.
23-03-2016 13:46
'(redelijk matige) alleskunner'

:) Heerlijk !
23-03-2016 13:50
Een jongen als Hirt zoveel voorsprong geven kan wel eens een flinke fout van het peloton blijken te zijn.
23-03-2016 13:51
Voorsprong naar 9.30 volgens Sporza. Dat gaat snel achteruit dan.
23-03-2016 13:51
@TiesW en rahimns, wat betreft liveticker op het forum; ik ben om! Puik initiatief! Zeker zolang er verder niemand doorheen post!
23-03-2016 13:51
@Tutu888 Hij staat al op 7.03 minuten, dus denk dat dat wel goed komt
23-03-2016 13:59
Ik zag ergens ook al 7 minuten staan Ferrari maar bedenk dat tijdmeten in Catalonië niet echt een specialiteit is ;)
23-03-2016 14:04
Voorsprong slinkt snel!!!
23-03-2016 14:07
@TiesW: Ik bedoelde meer dat Hirt voor aanvang van deze etappe al 7.03 minuten verloren had.
23-03-2016 14:12
Ik verwacht Dan Martin vandaag ook wel.
Maar goed, ik verwacht eigenlijk alle toppers. De vraag is wie er zin heeft om aan de boom te schudden met de etappe van morgen in het vooruitzicht?
23-03-2016 14:31
Howes is niet echt een hardrijder hoor. Kan relatief goed beklimmingen aan (het liefst korte). Hirt verraste vorig jaar in die bergrit in Zwitserland. Mocht hij weer zo goed zijn vandaag, dan verwacht ik dat hij het het langste vol houdt van de vluchters.
23-03-2016 14:43
Zie poels en Thomas proberen om ze af te matten en dan froome toe te slaan ?!??!!
23-03-2016 14:45
Bouwman pakt ook de tweede tussensprint

Om te reageren moet je ingelogd zijn.