Volg hier de derde etappe van de Vuelta a España 2019
maandag 26 augustus 2019 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van de Vuelta a España 2019

Gisteren was pas de eerste rit in lijn van de Vuelta, maar die zorgde al meteen voor veel vuurwerk met Nairo Quintana als grote winnaar. Ook vandaag moeten bijna 2000 hoogtemeters worden overwonnen. Kunnen de ploegen met sprinters het pak bij elkaar houden op weg naar Alicante?

Gestart wordt vanuit Ibi, dat bekendstaat om haar productie van speelgoed. Vandaar dat de stad ook wel Ciudad del Juguete wordt genoemd, Speelgoedstad. Van daaruit wordt een grote lus gemaakt door het achterland van Alicante. Het profiel is ‘Spaans vlak’ met onderweg twee beklimmingen van derde categorie na halfkoers. Vanaf de top van de laatste klim gaat het over 37 kilometer in dalende lijn naar aankomstplaats Alicante, waar na 188 kilometer wordt gefinisht.

Het startsein voor de derde etappe wordt gegeven om 12.53 uur. De finish wordt verwacht tussen 17.21 en 17.49 uur. De koers is vanaf 15.00 uur rechtstreeks te volgen op Sporza, Eurosport 1 en via de Eurosport Player. En op WielerFlits hoef je de komende drie weken niets te missen van de strijd om de rode leiderstrui! Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Links
Vuelta 2019: Voorbeschouwing etappe naar Alicante

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Parcours

Liveblog (WielerFlits)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
33 Reacties
26-08-2019 13:02
Is Thomas al weg?

P.s. : Hulde voor Wielerflits dat het volgtopic weer in ere hersteld is.
26-08-2019 13:18
Madrazo, Saez en Rubio zijn weg.
26-08-2019 13:31
geeuw....waarom toch ziet geen organisatie, noch UCIin dat hier niemand meer op zit te wachten--
    26-08-2019 13:40
    Gisteren een schitterende etappe gezien, 'maar' 6 sprintetappes op papier. Je kan de Vuelta veel verwijten, maar ze leggen toch een schitterend parcours neer?
26-08-2019 14:04
@polleke, wat wil jij dan? 21 etappes vol spektakel, dat is toch onmogelijk
    26-08-2019 14:17
    daar ligt dus het probleem...die 21 etappes moeten er asap max 14 worden...eens zien hoe creatief organisatoren dan ineens zijn met hun parcoursen...deze etappes zijn er omdat ze nu eenmaal 3 weken moeten (mogen) opvullen...
    26-08-2019 15:58
    Als jij er gewoon de 7 "saaiste" niet kijkt dan zijn het er toch ook 14?
26-08-2019 14:30
6 sprintetappes van de 21 is toch niet verkeerd, er zijn mensen die een sprint mooi vinden.
Stel dat je maar 14 etappes hebt en je krijgt er nog 4 sprintetappes bij, dan blijft dat hetzelfde.
26-08-2019 14:44
@polleke: Jij wil liever dat de Vuelta gewoon schriftelijk wordt afgedaan? Iedereen stuurt zijn testwaarden in en de hoogste testscore wint?
26-08-2019 15:44
Iemand een korte samenvatting van het gesprek op Eurosport? Kan het hier niet volgen? Kan ook niet horen wie het is
    26-08-2019 16:31
    Bedoel je het gesprek zonder beelden (dus gewoon beelden uit de koers, geen geïnterviewde)? Dat was Sander Kleijkers, die aangaf wie hij allemaal al gesproken had in Spanje en dat uit zijn gesprek met Plugge duidelijk werd dat Poels sowieso niet op weg is naar TJV.
26-08-2019 15:44
Ik hoor Wuyts net zeggen dat er eerder in de etappe een valpartij is geweest. Kelderman lag er weer bij.....
26-08-2019 16:03
Etappe in een houdgreep, jammer maar dit type ritten horen ook bij de uitputtingslag die grote ronde heet.
26-08-2019 16:11
Het is wel een feit, gegeven en een stelregel dat als je maar vaak genoeg roept dat een etappe supersaai en stom is, dat ze het dan vervolgens accuut in een waaier trekken.
    26-08-2019 16:27
    Geen waaiers, maar toch interessant genoeg om de beelden even te checken :p
26-08-2019 16:25
Moet TJV nu het initiatief nemen? Verspilde energie? Zelfoverschatting?
    26-08-2019 16:28
    Pavlov.
26-08-2019 16:30
Opgave Gaviria.
26-08-2019 16:32
Madrazo wil maar niet opgeven. Geldt achteraan ook voor Jakobsen.
26-08-2019 16:32
Mooie grinta bij Jakobsen.
26-08-2019 16:35
Opgave klopt niet gelukkig.
    26-08-2019 16:48
    Staat nog wel hierboven.
26-08-2019 16:41
Is er een klassementsman achterop geraakt?
    26-08-2019 16:49
    Als je Sergio Henao nog zo wil noemen. Die probeert Gaviria terug te brengen.
    26-08-2019 16:55
    Nee, niet direct.. Net zo'n klassementsman als Poels.
26-08-2019 16:52
Gaviria komt never nooit meer terug.
    26-08-2019 16:56
    Zit al wel weer tussen de auto's. Marcato heeft ook gewacht. Ze komen ietsje dichterbij, maar zo meteen gaat het weer wat omhoog.
    26-08-2019 17:00
    In de afdaling schieten de volgauto's er weer langs. Dat wordt 'm niet meer.
26-08-2019 16:56
1000 franc boete voor DSQ.
26-08-2019 16:59
Strijdlust voor de gehavende Gaviria ( mocht ik mogen kiezen
26-08-2019 17:12
Fabio handhaaft zich prima voorin het peloton. Het hupje van 4km tot 3km moet hij toch kunnen overleven.

Tony Martin neemt de bochten en rotondes van Sant Joan d'Alacant voor zijn rekening. Nog 7km.
26-08-2019 17:23
Chaotische sprint. Die man van Euskadi die Walscheid blokt. Sarreau uit z'n pedaal geschoten.
    26-08-2019 17:24
    Jakobsen ook ingesloten, maar die kwam sowieso te kort.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.