Volg hier de derde etappe in de Tour de l’Ain 2016
vrijdag 12 augustus 2016 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Tour de l’Ain 2016

In de Tour de l’Ain staat vandaag de derde etappe op het programma. Op het menu staat een rit door bergen met finish bergop in het skioord Lélex Monts-Jura.

Leider in de wedstrijd is Matteo Trentin, de winnaar van de eerste etappe. De verwachting is dat vandaag de eerste serieuze verschillen in het klassement zichtbaar gaan worden.

De wedstrijd gaat om half één van start. De aankomst wordt tussen 16:36 en 16:59 verwacht. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (DirectVelo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
42 Reacties
12-08-2016 12:25
Heeft er iemand geld ingezet op Gesink?

(sorry, kon het niet laten)
12-08-2016 12:40
Ik hoop zo erg dat hij relatief bij de beste aan komt. Bij de beste 20 zou al fijn zijn.
12-08-2016 12:47
Benieuwd inderdaad of Gesink nog een beetje tussen de betere aan kan komen. Ik verwacht voor de rit een strijd tussen Latour, De Clercq en Geniez. Misschien een hele sterke Oomen voor een verrassing? Dit is wel zo'n rondje waar dat soort jongens door kunnen breken.
12-08-2016 12:47
Gezien de deelnemerslijst mag je toch van een Gesink ook nog in opbouw wel een top 10 verwachten ik hoop zelfs nog wel wat beter als hij zich wil testen voor de Vuelta.
12-08-2016 12:48
@Bertvd nee, nog niet. Ik wacht eerst even af totdat Gesink meld dat hij er klaar voor is.
Belangrijk ook is via google streetview het parkoers te checken voor eventuele kuilen;)
Vandaag is voor Pierre LaTour als hij goed is.
12-08-2016 12:51
Het is moeilijk om wat over Gesink te zeggen. Laten we hopen dat hij bij de eerste tien eindigt. Vandaag zet ik in op Geniez en Latour. [i]Edit redactie: niet uitdagen.[/i]

En ik ben benieuwd naar Sander Armee. Die begint steeds beter te klimmen, op iets latere leeftijd.
12-08-2016 12:55
Ik hoop voornamelijk dat gesink gewoon lekker kan rijden, top 20 lijkt me prima. Knechten voor kruijswijk in de vuelta en daarmee een podium halen zou een mooie opsteker zijn voor dit seizeon (jammer genoeg)
12-08-2016 13:09
Latour vs Soler denk ik. Wellicht Oomen en Vervaecke. Geniez gaf zelf aan nog niet goed genoeg te zijn om te winnen, maar rijdt beter dan hij zelf kennelijk verwachtte.
12-08-2016 14:44
Ik hoop ook het beste voor Gesink, maar ik verwacht eigenlijk niet dat hij al in staat is om de Vuelta te rijden - en het lijkt me ook heel onverstandig om 'm te rijden zolang hij nog last van die hersenschudding heeft. Gewoon eerst maar eens helemaal herstellen, en dan goed overwinteren en volgend jaar een nieuwe kans...
12-08-2016 15:05
Heeft iemand een live stream?
12-08-2016 15:09
Ik zeg Jungels, Soler en Latour.

Opvallend dat niemand hier Jungels noemt, eerste in jongere klassement van de Giro, 6de in GC.
12-08-2016 15:11
Zijn hier nog ergens livebeelden van te vinden?
12-08-2016 15:15
Dat mensen het grappig vinden om mij steeds maar weer belachelijk te maken omdat ik af en toe wat inzet op sporten die ik kijk, doet me best wel lachen. Wat een humor hebben jullie! Ik ben blij dat ik in de positie ben om redelijke bedragen in te zetten, en ik slaap er niet minder om als het even minder gaat.

Chasinque gaat hier top 10 rijden. Zonder twijfel. En mocht dit niet het geval zijn, dan spaart hij zich. Afgelopen 2 weken heeft hij trainingen met wattage-intervallen van 600 W gedaan. Dit is echt zeer, maar dan ook zeer indrukwekkend te noemen. Ik krijg dan ook de indruk dat Gesink de druk wil verlagen en in de schaduw van Kruijswijk een gooi wil doen naar een podiumplek.
12-08-2016 15:16
@ TykkeThor:
ik kan niks vinden.

Quemeneur en Di Gregorio hebben een minuutje of 3 op het peloton, op zo'n 50km van de meet.
12-08-2016 15:21
@rc
Natuurlijk zijn we allen blij dat je er warmpjes bij zit, wat betreft chasinque, rijdt ie met een magnetron op zijn rug?
12-08-2016 15:46
@schipperaar nee hoor, kijk maar op Strava.
12-08-2016 15:49
Latour, Peraud en De Clerq zijn weg. Vervaeke, Oomen, Martin, Konrad en Pedrero sluiten ook aan.
12-08-2016 15:52
Iemand enig idee hoe ver ze van de top van de Menthière zitten?
12-08-2016 15:56
@Prima Facie
Ben je ook aan het overwegen geld in te zetten op Péraud voor het Vueltapodium? Nu kan het nog aan goede odds.
12-08-2016 15:59
Gesink niet bij de eerste 15, Oomen wel.
12-08-2016 16:03
@albertoooo
Kijk, ik ga natuurlijk niet mijn strategieën openlijk bespreken voordat ik heb ingezet, want ik wil niet dat quotes voor mij ten nadele veranderen omdat ik hier gratis tips ga geven. Maar voor voor 100 euro ben ik bereid om advies te geven.
12-08-2016 16:04
Gesink ergens?!
12-08-2016 16:08
@jesse
Geintje natuurlijk maar dames dubbel twee roeien zo'n 350 watt aan 60kg, zes watt de kg dus. Geen betere allround sport en ook aan te raden voor fietsers, bikkels.
12-08-2016 16:09
Vijftien vooraan bij elkaar: Péraud, De Clercq et Pedrero + Geniez, Molard, Latour, Calmejane, Konrad, Oomen, Feillu, Soler, G. Martin, Levarlet, Gaudu, Vincent et Frankiny.

Hup Sam!
12-08-2016 16:16
O man.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.