Volg hier de derde etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
dinsdag 16 juni 2015 om 12:55 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

Tom Dumoulin staat na drie dagen Ronde van Zwitserland nog steeds in de leiderstrui. Vandaag staat er in de rittenkoers een iets éénvoudigere etappe op het programma, wat kansen biedt voor de sprinters en aanvallers. Sprinters moeten wel het pittige rondje in de slotfase van de rit kunnen overleven. Kan Peter Sagan door bonificatieseconden de gele trui overnemen van onze landgenoot?

Om tien over één wordt het peloton losgelaten op het parcours. De aankomst wordt verwacht tussen zes uur en half zeven. Vanaf vijf minuten over half vijf is Eurosport er live bij. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2015 (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
122 Reacties
1 2 3 5
16-06-2015 13:04
Weer een late finish, grmf
16-06-2015 13:13
Te zwaar voor cav, lutsenko topfavoriet?
16-06-2015 13:18
Dan nog even terugkomen op gisteren. Volgens het verslag van hun team hebben Gesink en Ten Dam gisteren allebei een aanval geplaatst in de finale. Volgens mij was het twee keer Ten Dam. Maakt verder niet uit, maar viel me op.
16-06-2015 13:18
Gilbert uitgestapt, zou dat "geen tour" betekenen?
16-06-2015 13:19
Ik vind die late finish wel prima zo. Ben toch altijd al half 6 van stage thuis.

Kristoff voor vandaag?
16-06-2015 13:21
Wat ook de reden mag zijn, Gilbert gooit wel nu z'n eigen ruiten in voor een tourplekkie.
16-06-2015 13:23
motivatieprobleem voor Gilbert na zijn akkefietje met Ochowicz, of is hij echt zo slecht?
16-06-2015 13:23
@ andries ik zag 1 keer ten dam en daarna gesink.
16-06-2015 13:25
Interessant, Gilbert heeft last van zijn knie.. Geen tour en volgend jaar geen BMC?
16-06-2015 13:26
[url=http://i.imgur.com/g1EiR0Z.png]Gedetailleerd profiel van de finale[/url]
16-06-2015 13:26
Gilbert heeft de Giro al in de benen, mocht hij de Tour ook gaan rijden zou ik nu afstappen en nog wat rust pakken. Kan dus van alles betekenen.

edit: ah de knie speelt op..
16-06-2015 13:29
Ah Gilbert... Die gaat niet naar de Tour in elk geval, volgend jaar naar een ander team. Als het maar geen Astana wordt, dan liever terug bij

Vandaag zeg ik weer Sagan, voor Matthews en Degenkolb of Kristoff. Van die laatste twee weet ik niet of er al één echt goed is, dat gaan we vandaag zien.
16-06-2015 13:30
Cimolai
16-06-2015 13:30
@ F4L: wederom bedankt!
16-06-2015 13:32
@Eriknogwat
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RLawWy-nF8s#t=375
Ten Dam sloop mee. Gesink zat iets verderop.
16-06-2015 13:35
Als de koers in de finale weer zo hard wordt is Sagan natuurlijk topfavoriet, heb echt nog niks gezien van de andere sprinters, behalve dat Rojas en Matthews gisteren nog wel in de groep zaten
16-06-2015 13:36
Helaas voor Dumoulin pakt Sagan deze ook, lijkt me.
16-06-2015 13:39
Denk persoonlijk dat wel meer sprinters deze rit overleven. Kristoff, Degenkolb en Matthews verwacht ik er wel bij. Schept kansen voor een extra dag in het geel voor Tom als Sagan wat meer tegenstand heeft in de sprint.
16-06-2015 13:42
@barcesportz

Waarom zou lutsenko topfavoriet zijn? Die vreselijke Belg van eurosport riep laatst ook al zoiets. Op welke uitslagen is dat in hemelsnaam gebaseerd? Leuk dat mensen favoriete renners hebben maar wanneer ze hierin de grip met de realiteit verliezen gaat het mij te ver. Net zoals dat voor die eurosport belg Elmiger elke etappe favoriet is, Why?
16-06-2015 13:48
Met een niet al te harde koers zie ik hier nog best een leuke sprint ontstaan met Degenkolb als winnaar, al moet ik eerder toegeven dat hier ook een beetje ik-gun-Dumoulin-het-geel-nog-een-dag chauvinisme bij zit.
16-06-2015 13:48
Is deze finale geschikt voor van asbroeck? of zal hij niet meer in het peloton zitten? Niet dat ik in hem een favoriet zie, denk meer aan een Albasini en Sagan.
16-06-2015 13:51
Lindeman op zijn verjaardag!
16-06-2015 13:55
@non-believer Als je elke dag Lutsenko blijft roepen als winnaar dan is er een kans dat je een keertje gelijk krijgt ;)

Vind het inderdaad nergens op gebaseerd. In principe is dit een etappe voor mannen als Kristoff en Degenkolb en natuurlijk Sagan. Maar op een of andere manier begin ik het gevoel te krijgen dat de 2 eerstgenoemde niet de vorm hebben of deze koers puur gebruiken als een soort training. Maar ik kan me vergissen.
16-06-2015 13:59
tja die laatste klimmetjes zijn niet echt zwaar als het peloton het rustig houdt kan zelfs cav het redden maar er zullen wel weer veel aanvallen komen op deze klimmetjes.
16-06-2015 14:05
Thomas de Gendt weer eens op avontuur, kijken of hij datgene kan wat hij in het verleden kon... wegblijven tot aan de finish (hij is niet alleen heeft 4 medevluchters)
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.