Volg hier de derde etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
dinsdag 16 juni 2015 om 12:55 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

Tom Dumoulin staat na drie dagen Ronde van Zwitserland nog steeds in de leiderstrui. Vandaag staat er in de rittenkoers een iets éénvoudigere etappe op het programma, wat kansen biedt voor de sprinters en aanvallers. Sprinters moeten wel het pittige rondje in de slotfase van de rit kunnen overleven. Kan Peter Sagan door bonificatieseconden de gele trui overnemen van onze landgenoot?

Om tien over één wordt het peloton losgelaten op het parcours. De aankomst wordt verwacht tussen zes uur en half zeven. Vanaf vijf minuten over half vijf is Eurosport er live bij. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2015 (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
122 Reacties
16-06-2015 16:34
@Hengacity:
Rara, wie zou er het eerste happen?
16-06-2015 16:34
@orogenese
Is het niet de etappe van gisteren waar je naar kijkt? ;p (beetje laat)

Ik denk verder dat demare ook wel mee gaat sprinten vandaag.. En van Asbroeck zou dit zeker moeten kunnen overleven maar dat blijkt dit jaar allemaal nog wat tegen te vallen..
16-06-2015 16:34
lol orogenese
16-06-2015 16:37
@xistnc, ik heb Gesink ook achteraan zien rijden, dacht ergens aan het begin van de laatste klim. Maar hij reed toen op dat moment direct naar voren toe, zonder dat het al te veel moeite leek te kosten.
16-06-2015 16:37
@stonedcamel het gaat niet om het happen het gaat om dat ik zo graag Woensdag even wil zien hoe hij 1e word en weer 7 8 9 10 of 11 :-(
16-06-2015 16:58
Geen idee wie die nieuwe commentator is, maar die kerel praat wat te veel door de neus. Erg storend..
16-06-2015 17:02
Commentaar op Eurosport: "Ik denk niet dat de mannen van Matthews Sagan er af kunnen rijden. Misschien wel, maar die kan toch wel een klein heuveltje overleven denk ik."
Sjongejonge, heb je de laatste uitslagen gezien? Tegen de tijd dat ze Sagan er bergop afrijden is Matthews al op 3 minuten achterstand lijkt me zo. Daar is toch geen eens twijfel over, Sagan rijd je er niet af op zo'n parcours.
16-06-2015 17:06
Kristoff dan weer wel. nu al zelfs, peddelend in een klein groepje gelosten.
16-06-2015 17:08
Reinier Honig is dat.. Ik erger me er ook aan, snap dan ook niet waarom ze hem vragen van eurosport.
16-06-2015 17:09
Hopelijk kan Paul Martens voor een verrassing zorgen!
16-06-2015 17:09
@iLLan
Je kunt hem er misschien wel afkrijgen op dit parcours, als je echt wil.
Maar dan is Matthews inderdaad al lang gezien.
16-06-2015 17:11
Gaan we weer over het commentaar.
Volgens mij hebben veel commentatoren een andere baan (bv. sportjournalistiek, niet alleen gericht op wielrennen) en ook nog een sociaal leven ernaast.
Ik denk dat de gemiddelde commentator daarom veel minder uren doorbrengt voor de tv en op wielerfora etc. dan de meeste fanatieke volgers hier.
Dus ja, het kan zijn dat ze dingen niet weten die jij en ik wel weten. Leer ermee leven.
Er zijn natuurlijk ook niet-gemiddelde commentatoren die uit de koers komen (De Cauwer), maar dat terzijde.
16-06-2015 17:11
Mensen, wees ten eerste blij de Eurosport dit uitzendt en ten tweede wees blij dat je tijd hebt om het te kunnen volgen. Alles beter dan vanaf een liveticker..
16-06-2015 17:13
Dumoulin voor Sagan in de tussensprint
16-06-2015 17:15
Goeie actie!
16-06-2015 17:15
@ Gesink4President

Ik lees anders dit: The riders have just contested the finale intermediate sprint. Dumoulin beat Breschel and Thomas while Sagan could only manage fourth.

Om de een of andere reden dacht ik al dat Kristoff dit parcours niet aan zou kunnen. Degenkolb is op de heuvels toch echt altijd beter. Blij dat ik Kristoff niet in mijn teams heb zitten :). Edit: Had hem trouwens vanochtend nog wel bij de favorieten zitten, maar ergens toch logisch dat ie gelost wordt.
16-06-2015 17:15
Sagan was in slaap gesust en Dumoulin en Thomas gaan er met de seconden vandoor.
16-06-2015 17:16
+1 Zjoske
16-06-2015 17:16
Klopt, maar Dumoulin pakt tijd op Sagan in ieder geval, dat bedoel ik
16-06-2015 17:17
wow volgens die co-commentator wint Tom Dumoulin de Ronde van Zwitserland!!!! Die maakt zijn naam alvast als hij gelijk heeft :D
16-06-2015 17:18
De Rettenbachgletsjer doet mentaal veel met de mens. De kans is groot dat Cavendish afstapt na vandaag.
16-06-2015 17:19
Hij is niet de enige toch? Hij zegt het zelf ook.
16-06-2015 17:19
Hahaha die Breschel
16-06-2015 17:19
José niet op Eurosport ia het weer niet goed ;)
16-06-2015 17:21
@Matisz
Hoezo? Die mogelijkheid is hier ook al uitgebreid besproken. Als hij morgen niet te veel verliest (op Thomas vooral) dan heeft hij de tijdrit om het verschil weer goed te maken. Alles zal afhangen van hoeveel oorlog de klassementsmannen morgen vanaf de voet van de slotklim willen maken.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.