Volg hier de derde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015
woensdag 8 april 2015 om 12:41 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015

Nadat de sprinters de eerste twee dagen met de eer zijn gaan strijken, moeten vandaag de klassementsrenners voor het eerst kleur bekennen in de Ronde van het Baskenland. In de derde etappe van Vitoria-Gasteiz naar Zumarraga liggen acht cols op de renners te wachten. Na de top van de laatste klim, de Alto de la Antigua van tweede categorie, is het nog slechts drie kilometer naar de finish.

Het startsignaal voor de 170,7 kilometer lange rit wordt gegeven om 12.55 uur. De winnaar zal naar verwachting tussen vijf uur en half zes de finish passeren. Vanaf half vier doet Eurosport live verslag. Volg hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.

Links

Website organisatie
Informatie etappe 3
Startlijst

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
144 Reacties
1 2 3 6
08-04-2015 12:44
Dit wordt de eerste zege van Purito in meer dan één jaar! :)

De explosieve klimmers zullen sowieso al een eerste keer afstand nemen van de diesels.
08-04-2015 12:45
Rodriguez, Quintana, Kwiatkowski en Mollema voor de winst? Ik ben razend benieuwd naar Henao, die lijkt echt nu al heel goed in orde, na heel lang blessureleed!

Verder Arredondo met een aanvalletje voor de favorieten uit, en Peraud die altijd goed is op dit soort muren als outsiders.
08-04-2015 12:46
Of gaat Betancur de wereld verbazen? ;)
08-04-2015 12:48
Betancur is bezig met een guerrilla tactiek. Hier hoopt hij topfavorieten in de Tour mee te gaan verassen :P
08-04-2015 12:50
@LyndaLid
Wie weet, hij wordt hier ten minste op minuten gereden i.p.v. op een kwartier. ;-)
08-04-2015 12:57
@Tutu888
Gisteren kwam hij toch aardig in de buurt ;)
08-04-2015 12:59
Ik ben benieuwd of Rodriguez vandaag de beste man van Katusha zal zijn. Moreno oogt niet slecht en voor Spilak is het weer te goed ;-) Ik hoop dat ik ongelijk heb en we de Rodriguez van een paar jaar geleden nog terug zullen zien, maar ik vrees echt dat het beste er af is bij hem.
08-04-2015 13:06
Wellens
08-04-2015 13:06
Denk dat rodriguez gewoon in het eerste groepje aankomt hoor Jayster, al is het de vraag of hij voldoende hersteld is van vorige weken.
08-04-2015 13:12
@Mazzoleni
Wellens zie ik deze ronde ook wel top10 rijden, Misschien dat hij vandaag net als maandag weer een aanval plaatst en met een klein groepje (met arredondo, nieve, moreno, vuilermoz, taaramae) naar de finish kan rijden.
08-04-2015 13:13
Stel... dat Betancur een Nederlander zou zijn, rijdend voor de supermarkt... dan had hij alleen al garant gestaan voor een explosie aan edits.
08-04-2015 13:14
Liveticker is nog van gisteren :| de 7 in de link veranderen door de 8 en hij doet het voor vandaag! ;)
08-04-2015 13:19
@Wim Kruithof
Toch denk ik wel dat die Franse verzekeraar waar Betancur voor rijdt elke keer weer dat salaris voor ogen ziet op het moment dat deze bollige Colombiaan over deze streep komt.
08-04-2015 13:20
[quote]The breakaway: WESTRA (AST), ARMéE (LTS), CARTHY (CJR) eta OMAR FRAILE (CJR)[/quote]

http://www.itzulia.net/en/2015/04/08/live#
08-04-2015 13:22
Henao Hey now, don't dream it's over...
08-04-2015 13:24
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of ze bij Garmin vol voor Acevedo gaan, of toch Talansky. Die laatste zakte er in Catalonie toch nog flink doorheen, terwijl Acevedo goed bezig is en zeer attent rijdt in deze koers.
08-04-2015 13:30
@Purito
Of Formolo, leek gisteren niet al te veel last te hebben van zijn tuimeling van etappe 1
08-04-2015 13:31
Denk dat George Bennet makkelijk zal winnen vandaag :)
08-04-2015 13:34
Meer dan 3 minuten al...
08-04-2015 13:37
@Tutu888
Inderdaad, dat is ook nog een mogelijkheid. En als Slagter zijn vorm van vorig jaar heeft, is voor hem ook nog wat mogelijk.
08-04-2015 13:50
Klimmetjes vandaag:
Km 16 Azazeta (2ª): 3 km / 5,6%
Km 38 Iturrieta (1ª): 12 km / 2,6%
Km 62,3 Urbasa (1ª): 5,3 km / 4,6%
Km 107,7 Urkillaga (2ª): 2,7 / 7,2%
Km 130,9 Gabiria (3ª): 2,6 km / 8,6%
Km 139,9 Antigua (2ª): 2,5 km / 9,6%
Km 152,7 Atagoiti (3ª): 2,5 / 3,4%
Km 167,7 Antigua (2ª): 2,5 km / 9,6%

Slik... Alto de la Antigua (last 0.88 km, 15.11 %, 133 m)
08-04-2015 13:50
waarom geeb tlj in de kopgroep
08-04-2015 13:57
@lotto-jumbo fan
Omdat wielrennen geen computerspel is waarbij je alleen maar de juiste knoppen hoeft in te drukken.
08-04-2015 14:08
ik denk toch dat Daniel Moreno hier gaat winnen
08-04-2015 14:26
Ik heb totaal geen zin om vandaag te kijken naar die dunne, kleine Spanjaarden. Ik kan niet wachten tot zondag, Parijs-Roubaix. Dat vind ik, in tegenstelling tot vandaag, wel écht wielrennen.
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.