Volg hier de derde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015
woensdag 8 april 2015 om 12:41 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015

Nadat de sprinters de eerste twee dagen met de eer zijn gaan strijken, moeten vandaag de klassementsrenners voor het eerst kleur bekennen in de Ronde van het Baskenland. In de derde etappe van Vitoria-Gasteiz naar Zumarraga liggen acht cols op de renners te wachten. Na de top van de laatste klim, de Alto de la Antigua van tweede categorie, is het nog slechts drie kilometer naar de finish.

Het startsignaal voor de 170,7 kilometer lange rit wordt gegeven om 12.55 uur. De winnaar zal naar verwachting tussen vijf uur en half zes de finish passeren. Vanaf half vier doet Eurosport live verslag. Volg hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.

Links

Website organisatie
Informatie etappe 3
Startlijst

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
144 Reacties
08-04-2015 16:03
En een valpartij...
08-04-2015 16:16
Hoeveel km nog?
08-04-2015 16:18
53KM...
08-04-2015 16:20
Bedankt
08-04-2015 16:29
Man man man Andrew. Leer een keertje sturen...
08-04-2015 16:30
Mooi dat Westra meezit, benieuwd wat hij kan uitrichten.
Ik zeg voor vandaag Dani Moreno, in de printjes zat hij al kort. Voor derest gewoon de Favorieten Quintana, Purito en Peraud. Van Garderen en Pinot beter met wat langere en vlakkere klimmen.
EDIT: Overigens vraag ik me af wat mollema kan? Hij is wel goed op zulke klimmen, maar dit is wel erg steil
08-04-2015 16:30
Talansky heel hard gevallen, lijkt einde koers te zijn.
08-04-2015 16:31
Talansky gevallen
08-04-2015 16:53
Ut Beest is los.
08-04-2015 16:53
Jaja Westra trekt ten aanval.
08-04-2015 16:57
Het is echt een vreselijke laatste km hoor. Na dat dorpje komt het niet meer onder de 10 procent.
08-04-2015 16:57
Wat een drukte langs de weg! Kan zelfs België maar zelden aan tippen.
08-04-2015 16:58
Jaa inderdaad, geweldig die Baskische fans.
08-04-2015 16:59
Als ik over 20 minuten de tv aanzet, kan ik dan de finish zien?
08-04-2015 17:00
Je moet wel echt heel goed gepositioneerd zitten, want er kunnen max 2 naast elkaar fietsen en als je iemand voor je hebt die kraakt, win je nooit meer.
08-04-2015 17:00
Misschien is een hek een idee? Help zeg...
08-04-2015 17:01
Wielrenners die lopen... Tja...
08-04-2015 17:01
Van der Haar had die 'loopstukken' vast leuk gevonden, in plaats van de Schedleprijs.
08-04-2015 17:01
@javier jaa 20 minuten is goed dan nog een km of 10
08-04-2015 17:04
Pinot heel ver. Zei al op de openingsdag dat hij zich niet goed voelde. Dat blijkt wel.

Ook Slagter meer dan een minuut achterstand.
08-04-2015 17:04
Ze zijn zo steil aan het klimmen dat sommige renners lopen?
08-04-2015 17:08
Steil klimmen + mensenmenigte waardoor fuik ontstaat.
08-04-2015 17:09
Pinot, Slagter, Acevedo, Matthews zijn gelost.

Mollema komt nu terug met een klein groepje. Nog zo'n 25 man.
08-04-2015 17:09
Vooral doordat het zo smal is. In 2011 moesten renners als Daniel Martin daar ook een stukje lopen.
08-04-2015 17:10
Westra heeft het Weening verzet gekozen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.