Volg hier de derde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015
woensdag 8 april 2015 om 12:41 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015

Nadat de sprinters de eerste twee dagen met de eer zijn gaan strijken, moeten vandaag de klassementsrenners voor het eerst kleur bekennen in de Ronde van het Baskenland. In de derde etappe van Vitoria-Gasteiz naar Zumarraga liggen acht cols op de renners te wachten. Na de top van de laatste klim, de Alto de la Antigua van tweede categorie, is het nog slechts drie kilometer naar de finish.

Het startsignaal voor de 170,7 kilometer lange rit wordt gegeven om 12.55 uur. De winnaar zal naar verwachting tussen vijf uur en half zes de finish passeren. Vanaf half vier doet Eurosport live verslag. Volg hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.

Links

Website organisatie
Informatie etappe 3
Startlijst

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
144 Reacties
08-04-2015 14:27
Westra?
08-04-2015 14:34
[quote]Robert Breekink - 8 april 2015 om 14:26
Ik heb totaal geen zin om vandaag te kijken naar die dunne, kleine Spanjaarden. Ik kan niet wachten tot zondag, Parijs-Roubaix. Dat vind ik, in tegenstelling tot vandaag, wel écht wielrennen.[/quote]

Nou, dat kunnen we allemaal dan als totaal oninteressante informatie tot ons nemen, en gewoon doorgaan met dingen die wel boeiend zijn. Ronde van het Baskenland bijvoorbeeld. Blijf je hier dan ook gewoon wel weg tot zondag?
08-04-2015 14:35
@ Robert
Je kunt vandaag ook scheldeprijs kijken.
08-04-2015 14:39
@Robert Breekink: dankjewel voor je waardevolle bijdrage!
08-04-2015 14:39
korte klimmetjes, <3km, lijkt me iets voor ardenne specialisten in goede doen.
Gilbert gisteren al 5e
08-04-2015 14:40
Ik mag mijn mening ventileren, wanneer ik wil. Daar hebben jullie geen zeggenschap over.
08-04-2015 14:41
@ iraileone

Dit is te steil voor Gilbert hoor, dit is meer voor "muurspecialisten" dan de Ardennen mannen.
08-04-2015 14:43
@ robert

Je zit op de verkeerde site, dit is voor mensen die graag over wielrennen praten. Niet voor mensen die graag hun mening willen geven over dingen er nu dus totaal niet toe doen. Dan ga je maar telegraaf of nu.nl en zeg je daar hoe stom je kleine Spaanse mannetjes op fietsen vindt.
08-04-2015 14:43
Ik denk dat Gilbert zeker een poging gaat wagen, hij reed de vorige etappes ook al attent.
08-04-2015 14:45
@Robert Breekink
Het is een vrij land.
Dat betekend ook dat andere mensen ook hun mening mogen ventileren over jouw posts.
Niet dat er iemand blij wordt van jouw posts OF van de meningen over jouw posts maar dat is natuurlijk bijzaak.
Als je Baskenland niks vind doe je jezelf uiteindelijk het meeste plezier door hier weg te blijven.
08-04-2015 14:45
@ll
Is toch beetje vergelijkbaar met Redoute en Cauberg, zou leuk zijn voor hem.
08-04-2015 14:47
@ schipperaar

Het is totaal niet vergelijkbaar met de Cauberg joh, tien keer zo zwaar. Het is nog niet eens te vergelijken met de Muur van Huy, en dat is al geen Gilbert heuvel.
08-04-2015 14:51
Huy geen Gilbert heuvel?
Volgens mij heeft hij daar al wel eens mooie dingen laten zien hoor.
08-04-2015 14:53
Op twitter staan ook genoeg foto's van de slotklim. Je valt al bijna achterover bij het bekijken van die kiekjes ;)
08-04-2015 14:54
@NumberSeventeen
Voor een Gilbert in absolute topvorm is Huy een beklimming waarop hij een uitslag kan rijden. Voor de Gilbert van tegenwoordig is die klim echter te zwaar, laat staan deze Antigua.
08-04-2015 14:54
@Lyndalid, ergens specs van die klim?
08-04-2015 14:55
@ll
Zie toch maar 9,5 % gemiddeld, een stukje van 20 is vaak niet langer dan 100m.
Kunnen we trouwens geen wielerflits cafe oprichten op de grens Nl-Belgie, zou de hele bende wel eens samen willen zien.
08-04-2015 14:57
Doorkomst 14.37 Iturrieta (1º): 1.OMAR FRAILE (CJR) 2.WESTRA (AST), CARTHY (CJR)

Verschil opgelopen tot 5.55 ( 58km gedaan)
08-04-2015 14:59
@Scotty
Voor het geval je het nog niet gezien hebt, hier de beelden van de eerste keer dat de Antigua in het Baskenland zat.

[url]https://www.youtube.com/watch?v=vUAeoMmCi3A[/url]

De laatste 800 meter zijn 11.5%.
08-04-2015 14:59
@ schipperaar

Los van de aanloop waarin de klim ook al zit, en ook die andere klimmen zijn niet voor de poes. Maar zie hier:

the Alto de la Antigua (2.5km, 9.6%) which is a brutal wall. After an opening kilometre of 8%, it just gets steeper and steeper and the final 500m average a massive 16%. The top comes with 30.8km to go.

Edit: dit in finale dus nog eens, dan de top op 3km van de finish.
08-04-2015 15:11
En de afdaling?
08-04-2015 15:20
@schipperaar
Bekijk de video, dan weet je het ;)
08-04-2015 15:24
Zo op Eurosport met José Been!
08-04-2015 15:31
@purito
Grazie!
08-04-2015 15:34
Eindelijk wielrennen!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.