Volg hier de Amstel Gold Race 2015
zondag 19 april 2015 om 10:00 Volg in Google

Volg hier de Amstel Gold Race 2015

De enige klassieker die Nederland rijk is wordt vandaag verreden: de Amstel Gold Race. 258 kilometer door de Limburgse heuvels draaien en keren staat de renners te wachten. In totaal worden 34 heuvels beklommen, waaronder vier keer de Cauberg (1,5 km aan 7%). Dit is ook het slotstuk van deze eendagskoers, al moet daarna nog twee kilometer gekoerst worden naar de streep in Berg en Terblijt. Wie volgt Philippe Gilbert op, of doet hij dat zelf? Volg de Amstel Gold Race hier op WielerFlits.

Om 10.15 uur worden de renners weggeschoten op de Markt in Maastricht, om rond half vijf te finishen in Berg en Terblijt.

De regionale zender L1 zendt een voorbeschouwing uit, tot 10.30 uur zullen zij dat doen, waardoor zij ook het eerste deel vanaf de start laten zien. De wedstrijd zelf wordt live in beeld gebracht door de NOS (vanaf 13.30 uur), Sporza (vanaf 14.15 uur) en Eurosport (vanaf 16.00 uur).

Links:
Voorbeschouwing: Amstel Gold Race 2015

Website organisatie
Parcours
Startlijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker en -stream
(NOS.nl)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Infostrada)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
274 Reacties
1 2 3 11
19-04-2015 10:13
Zin in! Hopen op een beetje actie
19-04-2015 10:14
Laat ons beginnen met voorspellen!
19-04-2015 10:17
Wat is de verwachte eindtijd? 1645?
19-04-2015 10:23
@JWB: stukje hierboven gelezen?
19-04-2015 10:30
mooi tv werk van l1 hoor alle ploegen even langs en favorieten ff bij de microfoon.ik verwacht een open koers met een koprgroep met ook al wat gevaarlijke mannen.

1 valverde 2 kwiatkowski 3 r costa
19-04-2015 10:32
7 ex-winnaars aan start! Gilbert, Kreuziger, Gasparotto, Cunego, Schumacher, Schleck en Rebellin!!
19-04-2015 10:40
Mijn jokers voor top-10: fuglsang, vichot, wellens
19-04-2015 10:40
In 2007 won Schumacher idd, dat lijkt een eeuwigheid geleden, toen reden Valverde en Rodriguez nog in dezelfde ploeg Caisse d' Epargne.
19-04-2015 10:48
Poels is weg!
19-04-2015 10:48
KELDERMAN!!! WORDT HET VANDAAG.
19-04-2015 10:49
Rijdt Poels voor eigen kans of in dienst?
19-04-2015 10:59
Wordt gewoon voor de vierde keer Gilbert hoor!
Zijn ploeg is sterk genoeg om te controleren tot de Cauberg en op de Cauberg zelf acht ik niemand in staat om hem te volgen.
19-04-2015 11:09
Terpstra in de vroege vlucht, toch wat jammer had hem graag wat later zien aanvallen. Omdat hij toch een van de sterkere roompot renners was woensdag.
19-04-2015 11:12
Terpstra en Roosen mee in een kopgroep, Gerdemann, Van Zyl, De Vreese en Polanc zijn de andere namen.
19-04-2015 11:13
@Tricoloor.

Springplankje en dan duotijdrit. Roosen ook mee. Goed. Ook een springplankje.
19-04-2015 11:18
Krijgt heel het podium trouwens bier of alleen de winnaar?
19-04-2015 11:20
Al 1.30. Vlucht van de dag is vertrokken. Twee Nederlanders. Mooi.
Tot vanmiddag
19-04-2015 11:22
@pirazzi
heel het podium :p
19-04-2015 11:24
roompot toch lekker bezig hoor bijna altijd in de kopgroep
19-04-2015 11:25
@nickdt

Een renner die in de vroege vlucht zit is maar zelden een springplank van enig belang. De praktijk is dat zo iemand als de kopman eraan komt misschien nog even 1 km zijn laatste restje krachten eruit kan gooien voor de kopman, maar dan is die renner gewoon uitgepierd en van weinig nut in een duotijdrit.
@pirazzi

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar het lijkt me aantrekkelijker om bier te krijgen dan je gewicht in Camembert kaas, zoals ze dat doen in Parijs-Camembert. Dat moet dan bij die renner thuis niet te harden zijn met die kaaslucht.
19-04-2015 11:29
@Alsjewint.

Ja, weet ik wel. Maar de wens is de vader van de gedachten.
19-04-2015 11:39
Die winnaar van Camembert zal het dan wel delen met zijn ploeggenoten.
19-04-2015 11:45
Mooi, kan het helaas niet zien! Ik zeg (en hoop) Matthews, hoewel Gilbert een gaatje zal slaan op de Cauberg.

[i]edit redactie: wordt aan gewerkt, graag weer ontopic[/i]
19-04-2015 11:50
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
19-04-2015 12:20
@Harm, ik vind het raar als ik in de trein of thuis op mijn telefoon zit en mijn telefoon begint geluid te maken

[b]Redactie-post: Graag on-topic aub. Op het forum is ruimte om dit te bespreken. Hier graag weer over de Amstel Gold Race.[/b]
1 2 3 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.