Volg hier de Amstel Gold Race 2015
zondag 19 april 2015 om 10:00 Volg in Google

Volg hier de Amstel Gold Race 2015

De enige klassieker die Nederland rijk is wordt vandaag verreden: de Amstel Gold Race. 258 kilometer door de Limburgse heuvels draaien en keren staat de renners te wachten. In totaal worden 34 heuvels beklommen, waaronder vier keer de Cauberg (1,5 km aan 7%). Dit is ook het slotstuk van deze eendagskoers, al moet daarna nog twee kilometer gekoerst worden naar de streep in Berg en Terblijt. Wie volgt Philippe Gilbert op, of doet hij dat zelf? Volg de Amstel Gold Race hier op WielerFlits.

Om 10.15 uur worden de renners weggeschoten op de Markt in Maastricht, om rond half vijf te finishen in Berg en Terblijt.

De regionale zender L1 zendt een voorbeschouwing uit, tot 10.30 uur zullen zij dat doen, waardoor zij ook het eerste deel vanaf de start laten zien. De wedstrijd zelf wordt live in beeld gebracht door de NOS (vanaf 13.30 uur), Sporza (vanaf 14.15 uur) en Eurosport (vanaf 16.00 uur).

Links:
Voorbeschouwing: Amstel Gold Race 2015

Website organisatie
Parcours
Startlijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker en -stream
(NOS.nl)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Infostrada)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
274 Reacties
19-04-2015 12:21
Geen last van het automatisch afspelen, als trotse niet-iphonebezitter.
Maar het zorgt wel voor heel wat vervelend scrollwerk.

On topic: ik vrees dat het een korte maar heftige finale wordt. Maar dan kan het alleen maar meevallen natuurlijk. Ik kijk in ieder geval. Vond de Amstel ook jaren geen echte klassieker, maar met de 50 jaar gun ik de Noorderburen deze titel wel ;)
19-04-2015 12:53
Om tussen alle ongelukkigheid ook iets positiefs te melden: Ik ben blij dat beide Nederlandse ploegen en mannetje mee hebben in de vroege vlucht. Dat is wat je mag verwachten van twee thuisploegen zonder echte kanshebbers op de eindzege!
19-04-2015 13:21
@Orakel

Als je bedoeld dat je voor 16 uur niks van de koers mist dan kon je daar wel eens gelijk in hebben. Wat mij betreft blijft het in elk geval altijd de moeite waard vanwege het mooie Limburgse land, waar het uiterst aangenaam fietsen is.
19-04-2015 13:27
@nickdt dat duotijdritje zal niet zo lang duren dan :P
19-04-2015 13:27
Om ook iets inhoudelijks over de koers te zeggen: prima gedaan van Roompot en Lotto Jumbo dat ze meezitten, dat hebben ze in ieder geval al goed gedaan. Kopgroep lijkt echter te zwak om een rol te gaan spelen. Het is eigenlijk te hopen dat ze een beetje op tijd worden gepakt, dat zou nog eens een leuke wedstrijd op kunnen leveren.
19-04-2015 13:29
Roosen heeft tot nu toe elke wedstrijd waar hij aan is begonnen ook uitgereden. Dat lijkt me een goed teken voor een jonge wielrenner in zijn eeste seizoen op WT niveau. Mooi dat hij nu mee in de aanval is en hopelijk lukt het hem om lang vooruit te blijven en daarna mooi uit te rijden.

Van Baarle reed vorig jaar ook alles behalve de Giro (wat vooraf afgesproken was) en het WK uit en dat heeft hem duidelijk goed gedaan. Aan het einde van het wielerseizoen had hij duidelijk een stuk meer inhoud ontwikkeld dan toen hij het wielerseizoen begon.
19-04-2015 13:30
Heeft iemand een duidelijker profiel (ik zie hem hierboven niet erg scherp) en een tijdwijzer met de opeenvolgende hellingen en afstanden?
19-04-2015 13:34
Jammer dat de finale dit jaar makkelijker is dan vorig jaar. De Bemelerberg als voorlaatste klim stelt niks voor. Daar rijd je zelfs Tom Veelers er niet af.
19-04-2015 13:34
@knaljaas
[url=http://nu.html.infostradasports.com/asp/lib/event/tour/default.asp?page=live&SportID=102&CompetitionID=20523&DerivedCompetitionID=24055&SeasonID=488&PhaseID=999168&EventPhaseID=999168&Taalcode=1&Cache=2]Zoiets?[/url] (sorry voor de lange link, maar hij werkt goed)
19-04-2015 13:36
Werk aan de winkel.
Fietsen jongens.
19-04-2015 13:41
@Tuubke: super, bedankt!
Toch vreemd dat dit op de officiële website niet echt duidelijk te vinden is, he?
19-04-2015 13:41
Met Chrome ipv Safari nergens last van op den iPhone. Edit: toch :-(
19-04-2015 13:45
Heb nog geen live beeld van de koers.
19-04-2015 13:47
Aanwakkerende no wind, neem aan id rug of zit ik er weer naast?
19-04-2015 14:03
Hup Boogerd en Roompot natuurlijk.
Hup Dumoulin en zijn knechten.
Hup Mollema.
19-04-2015 14:05
De NOS heeft wel leuke bijdrages moet ik toegeven.
19-04-2015 14:06
Wordt niks met TLJ vandaag, met zulke appeltaart kom je nie ver, om te huilen.
19-04-2015 14:06
Ik ben voor Matthews vandaag, benieuwd hoe hij de Cauberg op knalt!
19-04-2015 14:09
Dumoulin rijdt voor de 7e plaats vandaag.
Iedereen is blijkbaar van plan om te wachten tot de laatste cauberg.
19-04-2015 14:12
En Bauke ziet er scherp uit(en lekker bruin).
19-04-2015 14:13
[quote]Cylingparty - 19 april 2015 om 14:08
Ik zie Kwiatkowski vlot meegaan met Gilbert en dan plots BAM! Lost hij en eindigt hij niet in top 10.. The usual stuff bij Kwiatkowski eig! :D[/quote]

Dag sporzy/cyclingfan_/etc., blij om te zien dat je weer terug bent.



OT: Geef mij nog maar eens een Kreuziger-scenario, dan gebeurt er tenminste nog eens iets voor de laatste keer Cauberg.
19-04-2015 14:13
Hallo Allemaal, heerlijk, het is koers! KoersUpdate nodig? Minstens 5 mensen die het willen anders niet ;)
19-04-2015 14:14
@Knaljaas:
Uitleg van Dumoulin was wel logisch. Als er te veel knechten zijn, dan is aanvallen zinlozer dan wachten tot de Cauberg.
19-04-2015 14:16
De tip van Danny Nelisen vond ik wel goed, aanvallen als iemand lek rijdt! :p
19-04-2015 14:19
Ja, graag koersupdate, kan ik de race toch nog een beetje volgen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.