Tour 2017: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 4 juli 2017 om 12:00 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de vierde etappe

Na een rit met een pittige finale, lijkt het vandaag weer een etappe voor de sprinters te gaan worden. Wordt het in deze overwegend vlakke rit een nieuwe zege voor Marcel Kittel, of nemen zijn concurrenten revanche? Bespreek hier het verloop van de etappe.

Het startschot weerklinkt omstreeks 12:10 in Mondorf-les-Bains. 207.5 kilometer later wordt de finish tussen 16:56 en 17:23 verwacht in Vittel. De live-uitzending op Sporza en de NOS begint om 14:10.

Voorbeschouwing etappe 4 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
04-07-2017 13:17
Schakel zojuist in. Top, 1 renner met 10 minuten voorsprong, kan niet beter. Over Doe Maar gesproken, Nederbelg kom maar in met je nederwiet. Dan is er tenminste nog iets.
04-07-2017 13:20
Krachtmens Van Keirsbulck heeft in de hellende beginfase het hele peloton weten te lossen en inmiddels 10 minuten gepakt! Het peloton sleurt op kop, maar blijft maar tijd verliezen. Is hier een Oscar Pereiro Siootje in de maak?
04-07-2017 13:22
Jammer dat er oortjes zijn tegenwoordig. Anders zou ik me als Van Keirsbulk achter een boom verstoppen en de rest van de etappe tussen de auto's gaan fietsen
04-07-2017 13:28
Ik snap dat er afstanden afgelegd moeten worden, maar we krijgen dit soort etappes komende donderdag en vrijdag + volgende week dinsdag en woensdag. Dat is wel heel veel in mijn ogen. Er ligt toch wel ergens een heuveltje in de finale om de boel ietwat op te leuken...
04-07-2017 13:30
@Wielrennertje
"Je ziet in je krantje dat het allemaal uit de hand loopt
Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop
Dan rook je een stickie en je vergeet wat je wilt vergeten
Je kijkt televisie en je vermijdt zo het ware leven'
Tja, die laatste zin stemt wat deze etappe betreft dan toch weer tot nadenken ;-)
Tourdirectie, doe maar net alsof je neus bloedt...
@HoofdIsVrij
Meer van dat! Misschien dat ze in het peloton bij bosjes vallen, door de ijle lucht op grote hoogte? Straks Van Keirsbulck op de top van de col ook nog even laten stoppen om een ijsje te eten.
04-07-2017 13:31
Vandaag wordt de tijdrit in de Giro Rosa gereden. Hebben jullie ooit zo'n steile helling gezien in koers? https://twitter.com/LasterketaBurua/status/882168460419244036

350 meter aan 20 % stijgingspercentage, ongehoord.
04-07-2017 13:34
Van Keirsbulck: "Hilaire zei deze morgen: probeer nog eens mee te springen"

Zou hij begrijpen dat dit officieel niet daaronder valt.
04-07-2017 13:38
@Nederbelg precies.
Het is wel erg rap gegaan. Rond 2010 waren er nog wel 4 heuveletappes elke tour, die lijken nu allemaal te zijn veranderd naar helemaal vlakke etappes van 200+ km. Dit alleen maar voor commercie. Hoe meer km's hoe meer regio's hoe meer steden die bezocht worden. Maar dit gaat wel heel erg ten koste van de amusementswaarde. Want zulke heuveletappes vond ik altijd erg leuk om naar te kijken.
04-07-2017 13:40
@tvm
Misschien even goed kijken naar de foto's uit de link, die je plaatst?
04-07-2017 13:45
Genereert het eigenlijk niet meer aandacht, exposure en naamsbekendheid als van Keirlsbulck nu afstapt en een 12:53 durende conceptionele dans-met-fiets inclusief tapdans-intermezzo op klikpedalen (klinkt lekker) opvoert ?
04-07-2017 13:46
@escapados... ik kan er ook niet bij dat een Grote Ronde absoluut 3 weken moet duren, al jaaaren kijken we tegen dit soort etappes aan, de organisatoren weten het, de UCI weet het en toch komt er niet eens een poging om de boel op te frissen...
04-07-2017 13:46
Hahaha

Man man ik hoop zo dat deze man voorop blijft!
04-07-2017 13:48
Zo veel saaie etappes in een wanhopige poging om Sagan die groene trui niet te moeten geven!
04-07-2017 13:51
@RV Een conceptionele dans? Wie raakt er zwanger, de renner of de fiets?

en dank aan allen voor de kijktips!
04-07-2017 13:57
Conceptuele dans mag dat ook zijn ja, er kijken nog kinderen.
04-07-2017 14:01
Vraag die niet gerelateerd is aan de etappe. Aangezien ik zelf niet wielren, maar wel creatief ben met Photoshop heb ik een shirt gemaakt. Nu vraag ik mij af wat de ervaringen zijn met een zwart wielershirt. Zorgt dit voor extra warmte of valt het mee? Voor de nieuwsgierigen is hier mijn shirt http://imgur.com/a/IRGhD
04-07-2017 14:03
Ha! van Keirsbulck in mijn tourpoul! (Goedkoop, zag hem nog wel voor de eerste dagen bollen gaan)
04-07-2017 14:07
Hé, al op de 3e pagina posts en nog geen opmerking over dat TLJ had mee moeten zitten. Nu ja, bij deze dan.
04-07-2017 14:08
@Nederbelg

Ga door! Ga door! Ik geniet!
04-07-2017 14:08
@Polleke, die 3 weken vind ik dan wel weer mooi. Bij de Giro krijgen ze het al jaren voor elkaar er 3 boeiende weken van te maken met genoeg variatie. In Tour kan dat ook als je bijvoorbeeld naar de editie van 2015 kijkt.
04-07-2017 14:11
Maakt iemand me wakker als ze nog 10 kilometer moeten?
04-07-2017 14:13
Het is lekker fietsweer. Van Keirsbulck is even aan het sparen om er straks nog een flinke snok aan te geven.
04-07-2017 14:16
TLJ had mee moeten zitten. Bijvoorbeeld Jos
04-07-2017 14:17
@Jorik112: best een leuk ontwerp. Zou het zelf op een snikhete dag in de Alpen echter niet aantrekken.
04-07-2017 14:20
@Jorik, genoeg koude dagen in Nederland, dus een zwart shirt zal voor de meeste echt niet zo'n probleem zijn. Wielrenners willen er vooral mooi uitzien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.