Tour 2017: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 4 juli 2017 om 12:00 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de vierde etappe

Na een rit met een pittige finale, lijkt het vandaag weer een etappe voor de sprinters te gaan worden. Wordt het in deze overwegend vlakke rit een nieuwe zege voor Marcel Kittel, of nemen zijn concurrenten revanche? Bespreek hier het verloop van de etappe.

Het startschot weerklinkt omstreeks 12:10 in Mondorf-les-Bains. 207.5 kilometer later wordt de finish tussen 16:56 en 17:23 verwacht in Vittel. De live-uitzending op Sporza en de NOS begint om 14:10.

Voorbeschouwing etappe 4 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
04-07-2017 16:18
@hoofdisvrij
Hij sprintte wel degelijk mee, maar was duidelijk niet snel genoeg.
04-07-2017 16:20
Ducrot is volgens hemzelf wat septisch. Snap ik wel een beetje bij zo'n etappe.
04-07-2017 16:24
Ik hoop dat bij de volgende sprinters-etappe gewoon niemand in de aanval gaat.
04-07-2017 16:27
@hoofdisvrij: hij sprint toch gewoon mee, en zijn hele ploeg knecht voor hem?
04-07-2017 16:29
Sporza erg leuk gevat op Twitter: 'Van Keirsbulck rondt de top van de enige beklimming. Straks ook de prijs voor de strijdlust? #TDF2017'
04-07-2017 16:31
@RaketVuist & Natrix maura
Excuus, ik ben een teletekst volger.
04-07-2017 16:32
@ Dennis,
En dat ze dan de hel dag 30 in het uur rijden En Na 19 uur finishen zodat alle tv schema's door de war raken. Dan is het snel afgelopen
04-07-2017 16:37
Ja, dan moeten ze de volgende dag voor straf twee uur vroeger starten of zo.
04-07-2017 16:38
Dit is zo slecht voor de geloofwaardigheid van het wielrennen. Zo'n eenzame vluchter die ze gewoon laten spartelen, terwijl ze hem in vijf minuten kunnen pakken. Dramatisch voor het kijkplezier en het heeft niks met sport te maken, zo. Op naar morgen.
04-07-2017 16:38
@Johanvanh
Ik zie het nog wel gebeuren dat de prijs voor de strijdlust gewoon naar een Fransman gaat. Eentje die 3,7 km heeft moeten achtervolgen vanwege een lekke band ofzo.
04-07-2017 16:38
@retro lex

Dan zouden ze nadenken wat ze daar aan kunnen veranderen.
04-07-2017 16:39
Zou Groenewegen er vandaag een volledig Nederlands succes van maken, na van Vleuten in de GiroRosa en Slagter in Oostenrijk?
04-07-2017 16:43
@wielrennertje
En nu geduld, van toepassing voor de kijker inderdaad... en ook wel op Sagan, voor een keertje
'Dit is een lied over een trui
een groene trui een mooie trui'
...
of een variant

'Dit is een lied over een trui
Een regenboogtrui, een mooie trui
...
En dan wordt het dikker
En dan is het september
En tijd voor de oogst!"
04-07-2017 16:44
Mijn vertrouwen in Dylan moet nog groeien.
04-07-2017 16:46
@Nederbelg 'en dan wordt de voorsprong voor de groene trui groter en groter en groter'
of
'groene trui, daarvoor hoeft niemand in
de massasprint in'
04-07-2017 16:51
Dit bericht is verwijderd
04-07-2017 16:52
@GertJan020: Ik begrijp dat je in een septische shock bent geraakt, omdat je nogal anti-septisch bent en de uitspraak zonder harde k niet te verteren vindt, maar je sarsasme is niet terecht, beide uitspraakwijzen zijn volkomen legitiem.
04-07-2017 16:53
Denk dat we na vandaag behalve de chasse-patate ook de term échappée-patate naar voren kunnen schuiven als alternatief voor dobbervlucht.
De prijs van de strijdlust laten sponsoren door Lutosa, of een Nederlands equivalent...
Guillaume met zijn gewicht in aardappelen het podium op en mee naar huis.
Het zal het Nederlandse publiek, met zijn zak aardappelen in de caravan, zeker aanspreken ;-)
04-07-2017 16:55
De prijs voor de strijdlust gaat naar de zieke Le Gac die de hele dag aan de doktersauto heeft gehangen maar niet heeft opgegeven. Chapeau!
04-07-2017 16:56
@man met de hamer: Dat zal best, maar het blijft me steeds maar raar in de oren klinken.
04-07-2017 16:59
Wat een gevittel weer over een wandel etappe, Boogie kan nie altijd gespannen staan zou Winnetou zeggen.
04-07-2017 17:05
Grivko is weer boos :)
04-07-2017 17:10
iemand van bahrein de kant in
04-07-2017 17:12
Dit bericht is verwijderd
04-07-2017 17:13
Cav-Sagan, die wil ik nog wel een keer zien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.