Tour 2017: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 4 juli 2017 om 12:00 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de vierde etappe

Na een rit met een pittige finale, lijkt het vandaag weer een etappe voor de sprinters te gaan worden. Wordt het in deze overwegend vlakke rit een nieuwe zege voor Marcel Kittel, of nemen zijn concurrenten revanche? Bespreek hier het verloop van de etappe.

Het startschot weerklinkt omstreeks 12:10 in Mondorf-les-Bains. 207.5 kilometer later wordt de finish tussen 16:56 en 17:23 verwacht in Vittel. De live-uitzending op Sporza en de NOS begint om 14:10.

Voorbeschouwing etappe 4 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
1 2 3 6
04-07-2017 12:05
Standaard scenario: Eerst komt er een dobbervlucht -> De hengel wordt in de laatste 20 kilometer opgehaald -> Colbrelli, Demare of Sagan wint de etappe omdat het met deze helling net iets te zwaar is voor de grote sprinters.
04-07-2017 12:10
Waar zijn de beelden zonder Eurosport2
04-07-2017 12:11
Hopelijk al vanaf kilometer 0 strijd zodat alleen de echte beren deze etappe weten te overleven. Ik verwacht dat ongeveer 20 man max. de finish vandaag bereikt. Zo'n parcours als vandaag zal voor veel rusteloze nachten bij de renners hebben gezorgd. De col van op zo'n 40 kilometer van het einde noemen ze ook wel 'Le grand frère du Zoncolan'.
04-07-2017 12:11
Dat lijkt me niet het standaardscenario, in principe is Kittel gewoon favoriet in Vittel. Ik hoop wel op Demare.
04-07-2017 12:20
@HoofdIsVrij, jij kijkt volgens mij niet vaak wielrennen, dit wordt waarschijnlijk gewoon een massasprint! ;)
04-07-2017 12:21
Arme Guillaume... arme kijker... arme commentatoren
04-07-2017 12:25
Hoe sterk is de eenzame fietser / kijker. Dit is echt niet om aan te zien, die keuvelende voorste linie van het peloton, nu ook nog een plaspauze.
04-07-2017 12:26
Op dit soort momenten besef je weer dat er iets goed moet veranderen in deze sport.
04-07-2017 12:31
Hoe mooi zou het zijn als er nu plots een man of 15 wegspurt uit het peloton om zich bij Van Keirsbulck te voegen en lekker door te jagen. Raken de ploegen die zo graag de boel willen controleren lekker over de jank. Maar helaas, dat past totaal niet in het plaatje...
04-07-2017 12:31
Hup Guillaume!

Voldoende te bespreken om de dag door te komen. Hoeveel voorsprong gaat hij krijgen? Welke ploegen gaan met hoeveel mannetjes op kop van het peloton rijden? Bij welke km gaat hij teruggepakt worden?
04-07-2017 12:31
En het erge is dat we de komende week nog 4 van dit soort ritten gaan krijgen.
04-07-2017 12:31
Echt fantastisch dat we deze lijdensweg vanaf het eerste moment kunnen zien!
04-07-2017 12:32
Een klassieke wandel etappe, met de arme van Keirsbulck in z'n eentje voor op.
04-07-2017 12:32
wat een ellende en wat een onzinnig besluit om dit van start tot finish uit te zenden
04-07-2017 12:32
Het enige voordeel (en dan ook echt het enige voordeel) van een enkeling vooruit is dat de tussensprint wel interessanter wordt en misschien wat heftiger wordt bekampt...
04-07-2017 12:33
Ja xistnc en wat vertel jij de rest van de vijf uren en drie kwartier die deze rit gaat duren?
04-07-2017 12:36
Af en toe een stilte laten vallen? Mag best. Al is niet elke commentator daar even goed in.

On: bij de volgende tijdsmeting zal Guillaume virtueel drager zijn van de gele trui!
04-07-2017 12:37
Vandaag een wandeletappe, het peleton verslaapt zich en Van Keirsbulck wint deze enerverende etappe. Op naar morgen;) het is lekker mooi, mooi uitzicht, echt genieten vandaag.
04-07-2017 12:37
Bij sommigen lijkt er iets spaak te lopen met hun vermogen om ironie te capteren bij...
@HoofdIsVrij
Bedankt voor deze broodnodige ironische toets. Kan je ons een hele etappe lang vermaken met een imaginair koersverloop in een parallel universum waarin alles net iets hoger, dieper en spannender is? We gaan het goed kunnen gebruiken. Welgemeende dank!
04-07-2017 12:38
Ik begrijp het niet... waar kijken jullie dit dan vanaf de start? 14.10 staat er toch?
04-07-2017 12:39
Volgens mij ben ik blij dat ik niet veel kan zien van vandaag.
04-07-2017 12:40
Wat een geklaag. Ik heb een dagje vrij, beetje klussen. Tour op de achtergrond. Verhalen aanhoren over de Franse historie, wielerwereld en dat allemaal tegen een plaatje van de mooiste sport ter wereld.
04-07-2017 12:41
Er zijn livestreams te vinden.
04-07-2017 12:43
Ik hoop dat van Keirlsbulck hersenen weer aanslaan en hij zich gewoon af laat zakken, hoe kan hij of Hilaire hier nou blij mee zijn deze bullshit ?!?
04-07-2017 12:43
Wel bijzonder dat er echt verder niemand is mee gesprongen. Er zijn zat ploegen die de sprint niet gaan winnen, dus op een andere manier in de kijker kunnen komen.
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.