Tour 2017: Volg hier de derde etappe
maandag 3 juli 2017 om 12:00 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de derde etappe

Na uitstapjes naar Duitsland en België, trekt het Tourpeloton vandaag Frankrijk in. De puncheurs in het peloton kunnen hun hart ophalen, want de etappe naar Longwy gaat constant op en af. De laatste anderhalve kilometer van de etappe lopen gevoelig bergop, en biedt kansen voor de heuvelspecialisten met een sterk eindschot. Kan Peter Sagan zijn status als topfavoriet waarmaken? Bespreek hier het verloop van de rit.

Sporza en Eurosport zijn er al bij vanaf de officieuze start om 12:00. De NOS schakelt pas in om 14:10. De finish wordt verwacht rond 17:00.

Voorbeschouwing etappe 3

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
126 Reacties
03-07-2017 13:48
Knap van Wanty dat ze weer mee zijn. Hardy of Sicard voor de prijs voor de strijdlust.
03-07-2017 13:49
@natrix Sagan zal het niet makkelijk krijgen de groene trui te pakken. Daarvoor zal hij toch wel een paar etappes moeten winnen en korter eindigen dan gisteren.
De nieuwe puntentelling geeft ook mogelijken voor sprinters als Kittel, zeker als hij een aantal etappes weet te winnen.
03-07-2017 13:51
Vlucht wordt wel dermate kort gehouden dat het bijna loont om met een zwikkie te gaan springen straks, ze zullen er zeker op wachten.
03-07-2017 14:08
@Natrix maura

De suprematie van het 49 punten achter staan met ng tig vlakke etappes in aantocht?
03-07-2017 14:11
Effe Andy in the picture, mooi zo, unieke wielrenner. Man wat was ik fan zeg.
03-07-2017 14:12
@robotour: dat klopt ook, dit jaar wordt het - op papier - lastiger; maar het ging me meer om het psychologisch mechanisme als zodanig.
03-07-2017 14:29
kunnen de NOS mannen alsjeblieft ophouden met hun "drag race" verhaal, die hoor je gewoon elke dag weer opnieuw...
03-07-2017 14:31
Dit bericht is verwijderd
03-07-2017 14:36
Ik dacht heel even Sinkeldam in de kopgroep te spotten. Dat wit van hem is natuurlijk nauwelijks te onderscheiden van dat wit van Hardy
03-07-2017 14:47
Ik vroeg me al af wanneer de eerste klachten over het commentaar op tv zouden komen. Kilco Welderman toch een twijfelachtige primeur.

On: Toch wel mooi die tussensprints tussendoor. Maakt de etappes een klein beetje leuker, wanneer er een kopgroep vooruit rijdt.
03-07-2017 14:48
Sagan gaat zeker geen groen pakken dit jaar. Veel te veel vlakke massasprints dit jaar. En dan zijn er meestal toch wel 4 of 5 sneller (gisteren zelfs 9). Voor de afwisseling leuk dat iemand anders met groen naar Parijs rijdt. Waarschijnlijk de beste sprinter deze keer. Sagan zal zijn Tour moeten maken met etappezeges. Vandaag kans 1.
03-07-2017 14:52
[i]Edit redactie: Let op je taalgebruik.[/i]
03-07-2017 14:55
TV-commentaar is een issue omdat het belangrijk is bij je TV-beleving. Onbegrijpelijk dat de NOS Herbert Dijkstra inzet bij 1 van de grootste sportevenementen van het jaar. Daar zet je je beste mensen op. Dat is Herbert? Dan is dat het failliet van een omroep. Iemand die bij Alpe d'Huez net zo enthousiast is als bij het NK Marathonschaatsen, kan ik niet aan. Padvinder.
Ik kijk België. Uit iedere zin blijkt de koerskennis. Met pijn in het hart, want het liefst kijk ik naar de Nederlandse tv.
03-07-2017 15:01
MarcoDordrecht, Sagan blijft nog steeds wel de favoriet voor groen, pakt elke dag wel punten. Kittel zal elke kans moeten pakken, net al vergeten mee te doen in de tussensprint. Denk wel dat het spannender wordt dan voorgaande edities, alleen maar een goede zaak.
03-07-2017 15:02
@MarcoDordrecht, volkomen mee eens.
03-07-2017 15:02
Zet Joris van den Berg naast Ducrot en de NOS heeft een kijker teruggewonnen.
03-07-2017 15:03
Ah, een mooi kasteel!
03-07-2017 15:03
@eddyvv. Zet zulke berichten lekker op facebook of twitter.

@MD na gister begin ik ook een beetje te twijfelen aan het groen van Sagan. Hij moet er dit jaar echt z'n best voor doen iig.
03-07-2017 15:05
@ploppy,
Bedoel je met Sagan of met Herbert Dijkstra? Of met beiden?
03-07-2017 15:09
@MarcoDordrecht

Ik geef je ook volkomen gelijk, maar tijdens de Giro en andere koersen is het al veel te vaak besproken. Er is toen ook een apart topic in het forum aangemaakt. Laten we deze tour ons focussen op de tour en de gebeurtenissen daar. Volgens mij is dat de bedoeling van dit Topic ;)
03-07-2017 15:12
@Marco, met Herbert uiteraard.
03-07-2017 15:13
@martini151,
Zal het proberen!
03-07-2017 15:16
@martini151

Onbegonnen zaak en bovendien ergeren mensen zich waarschijnlijk evengoed aan het commentaar op het commentaar op de commentatoren enz enz...
03-07-2017 15:16
@ schipperaar, denk je nog steeds dat 17u realistisch is ? ^^
03-07-2017 15:18
@Skedel

Het valt te proberen, maar ik zal zelf dan maar op de koers focussen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.