Tour 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 8 juli 2016 om 12:50 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de zevende etappe

Het peloton trekt vandaag de bergen in voor de eerste van drie ritten door de Pyreneeën. Op het programma staat vandaag onder andere de beklimming van de Col d’Aspin.

Het geel is nog altijd in het bezit van Greg Van Avermaet. Kan hij deze bergrit overleven? Het is de verwachting dat vanmiddag een nieuwe renner bovenaan in het klassement staat.

TDF16_PROFILS-ETAPE_07

Een nog altijd compleet peloton is om 13:10 uur vertrokken vanuit L’Isle-Jourdain voor een rit over 162,5 kilometer naar Lac de Payolle. Daar wordt tussen 17.07 en 17.32 de finish verwacht. Bij de NOS, Sporza en Eurosport is de rit vanaf 14.10 uur live te volgen. Bespreek hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream NOS (vanaf 14.10)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
338 Reacties
08-07-2016 13:56
@ mollemarijden Tlj toch weer in oude patroon terecht gekomen van plek in klassement beschermen??? Misschien daarom niet mee.
08-07-2016 13:56
Dit bericht is verwijderd
08-07-2016 13:56
12 man op kop tegenover een paar mannetjes van Etixx en Lotto Soudal gaan toch ongeveer even hard lijkt me
08-07-2016 13:56
Hoe is Pantano qua afdaling eigenlijk? Iemand die dat weet?
08-07-2016 13:57
Nog een kwartiertje en dan beeld.
08-07-2016 13:58
@klootje

Als Martin de vorm van de Dauphine heeft, komen er nog genoeg kansen voor hem
08-07-2016 13:59
Balen van tlj, en ook jammer dat er geen Nederlander van Canondale mee is.
08-07-2016 13:59
@martini
In Zwitserland in elk geval prima. Vorig jaar in de rit naar Gap ook meer dan behoorlijk.
08-07-2016 14:01
@ Chrys
Bij Etixx hebben ze Tony Martin

Edit: @ Wheelerfan. En op het moment dat je schrijft begint het verschil te dalen 40/30/20
08-07-2016 14:02
Zal je zien dat als NOS straks live gaat, er net een groepje de zegen heeft gekregen van het peloton. Dat gebeurt bijna altijd haha.
08-07-2016 14:03
Logisch, geen TLJ mee. Verstandig om eerst te kijken wat Kelderman in de favorietengroep kan betekenen. Hij blijft voorlopig toch nog een goede outsider voor Wit
08-07-2016 14:03
20 seconden nog maar
08-07-2016 14:04
Geen Dumoulin :(
08-07-2016 14:04
Nog maar 20 seconden.
08-07-2016 14:05
[quote]12 man op kop tegenover een paar mannetjes van Etixx en Lotto Soudal gaan toch ongeveer even hard lijkt me[/quote]
Precies. Mooi potje touwtrekken; weinig beweging in het verschil tot er iemand kraakt, want dan is het opeens snel gebeurd.
08-07-2016 14:05
Geen TLJ in een bergrit met een relatief vlakke aanloop, hoe erg is dat nou?
08-07-2016 14:06
En alles weer samen en bijna beeld nog ff wachten jongens.
08-07-2016 14:06
@koningjesper dumoulin wil blijkbaar ''een diefje'' plegen
08-07-2016 14:09
[quote] Verstandig om eerst te kijken wat Kelderman in de favorietengroep kan betekenen.[/quote]
Woensdag hebben Lindeman en Bennett het geprobeerd, maar met dit soort openingsuren heb je meer kwaliteit nodig om mee te zitten in groepjes van een man of tien. Grote kans dat dat vandaag weer het geval is. Eerder sprak er hier iemand wel over het inzetten op dagsucces, maar die concentreerde zich in deze eerst week natuurlijk vooral rond Groenewegen. In die zin wordt de kans om mee te zitten op dit soort dagen natuurlijk helemaal niet vergroot door een inzet op dagsucces.
08-07-2016 14:09
Volgend radio 1 hebben sagan en cav zich laten uitzakken en rijdt de rest nog voor t peloton. Benieuwd of ze nu wel weg mogen
08-07-2016 14:14
Dumoulin probeert mee te komen!
08-07-2016 14:15
Tom welteverstaan .....
08-07-2016 14:15
Naessen weer mee.
08-07-2016 14:16
Kom op Tom!
08-07-2016 14:17
Waar blijven die livebeelden

Om te reageren moet je ingelogd zijn.