Tour 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 8 juli 2016 om 12:50 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de zevende etappe

Het peloton trekt vandaag de bergen in voor de eerste van drie ritten door de Pyreneeën. Op het programma staat vandaag onder andere de beklimming van de Col d’Aspin.

Het geel is nog altijd in het bezit van Greg Van Avermaet. Kan hij deze bergrit overleven? Het is de verwachting dat vanmiddag een nieuwe renner bovenaan in het klassement staat.

TDF16_PROFILS-ETAPE_07

Een nog altijd compleet peloton is om 13:10 uur vertrokken vanuit L’Isle-Jourdain voor een rit over 162,5 kilometer naar Lac de Payolle. Daar wordt tussen 17.07 en 17.32 de finish verwacht. Bij de NOS, Sporza en Eurosport is de rit vanaf 14.10 uur live te volgen. Bespreek hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream NOS (vanaf 14.10)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
338 Reacties
08-07-2016 13:39
@ robotour, misschien voor een mogelijke trui van Kittel?
08-07-2016 13:39
Etixx kan beter Cav en Sagan laten spartelen en dan pas later ze inrekenen zodat ze in de tussensprint geen kans meer hebben.
08-07-2016 13:39
Is Etixx niet aan het achtervolgen om de kansen voor Kittel op de groene trui levendig te houden? Als Sagan en Cavendish nu de punten pakken wordt het gat wel erg groot.
08-07-2016 13:39
Het buigen- of barsten moment..., of het is zo gedaan.. of het is zo 5 minuten?!
08-07-2016 13:40
EQS wil niet dat Sagan en Cav die punten op de spring pakken? Of een kleine groep zodat Alaphillipe of D. Martin kan winnen?
08-07-2016 13:41
@f4l de bollentrui voor Kittel ?:)
08-07-2016 13:41
Ik denk niet dat Ettix voor Kittel en de groene trui rijdt. Ze zullen zelf wel plannen hebben qua aanval
08-07-2016 13:42
@ifor, de kansen voor Kittel op het groen zijn niet heel groot -lijkt me-, dus ik zou gaan voor optie 2 ...
08-07-2016 13:42
Kittel gaat het toch niet redden. Sagan gaat in de echte berg en heuveletappes gewoon teveel punten pakken
08-07-2016 13:44
Dat Cavendish nu in de aanval zit voor punten geeft wel aan dat hij waarschijnlijk Parijs wil halen. Daar zal Kittel het best even benauwd van krijgen.
08-07-2016 13:45
Ik begin er wel steeds meer in te geloven dat Cavendish er vol voor gaat rijden om groen naar Parijs te brengen!
08-07-2016 13:45
En niet dat het veel uitmaakt, maar als ze de Aspin omhoogrijden aan 20km/u dan is dat 36 minuten... Van Avermaet mag er dan 41 minuten over doen. Dat is 17,6 km/u. Als hij echt wil kan hij het wel volhouden denk ik. Morgen is ie hem sowieso kwijt.
08-07-2016 13:46
Lotto-Soudal nu ook aan het achtervolgen. Ook voor de groene trui? Het zou ook schelen als Greipel niet elke sprint laat lopen.
08-07-2016 13:46
Kelderman heeft tegen de NOS gezegd de Pyreneeën af te wachten. Als hij daar goed is gaat hij tóch voor het klassement.
08-07-2016 13:47
Zolang Kittel in de buurt blijft staan qua punten vind ik het niet meer dan logisch dat quickstep ervoor blijft knokken. Juist een goeie zet dan om het sagan ook in de bergen zo moeilijk mogelijk te maken
08-07-2016 13:47
Normaal gesproken moet Van Avermaet dit kunnen houden. Maar wij kunnen zijn benen natuurlijk niet voelen. Het zal er vooral om gaan hoe goed hij is hersteld van de inspanning van eergister.
08-07-2016 13:48
Lotto Soudal lijkt me om De Gendt of Gallopin ook mee te sturen
08-07-2016 13:50
Aanwezigheid van Izagirre betekent dat Quintana een aanval plant.
08-07-2016 13:50
Je hebt gelijk, want Greipel laat over het algemeen de tussensprint vaak links liggen.
08-07-2016 13:51
Best een prima kopgroep. Met Izagirre, Pantano, Costa en Lululululululululululu (en misschien Sagan wel?) kan er een mooie strijd aankomen. Van mij mogen ze de ruimte krijgen, liever dit dan zo'n groep met één naam die zo veel beter dan de rest is dat de spanning volledig weg is (remember Majka vorig jaar).
08-07-2016 13:52
Hoe kunnen ze het gat nog niet dichthebben..
08-07-2016 13:53
Tegenvallend TLJ niemand mee.
08-07-2016 13:53
Als etixx dit nog even volhoudt gaan we zo nog live het gevecht om wie er in de kopgroep zit kunnen zien.
08-07-2016 13:54
[quote]Hoe kunnen ze het gat nog niet dichtnebben..[/quote]
Heb je de namen van de renners in de kopgroep gezien?
08-07-2016 13:55
Avg speed 51 . Dat is even wat anders dan een rustige aanloop.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.