Tour 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 12 juli 2016 om 12:15 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de tiende etappe

Na de rustdag kunnen de renners de eerste 25 kilometer niet even op gang komen. Het is direct menens vanuit de start in Escaldes-Engordany. Welke sprinters weten te overleven? Of gaan het de vluchters zijn? Volg het hier op WielerFlits.

Met 197 kilometer en twee beklimmingen kunnen de renners niet inkomen. De Port d’Envalira van eerste categorie wacht vanuit het vertrek. Na de top gaat het nog louter naar beneden of blijft het parcours vlak. Tien kilometer voor de streep zit nog een klim die voor opschudding kan zorgen: de Côte de Saint-Ferréol van derde categorie is 1,8 kilometer lang aan 6,6%.

Om 12.30 uur beginnen de renners aan hun tocht richting Revel, waar in 2000 Erik Dekker met de zege ging lopen. De finish is daar tussen 17.00 en 17.30 uur. De NOS en Sporza komen vanaf 14.10 uur met live-beelden van de etappe. Eurosport is er vanaf 14.15 uur bij.

TDF16_PROFILS-ETAPE_10

Links
Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live Tracker (Kijk welke renner waar rijdt)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
294 Reacties
12-07-2016 16:06
Wanneer Katusha mee gaat werken hebben ze wel een kans anders gaan ze niet kunnen terugkomen.
12-07-2016 16:06
Hoop het niet. Finale is leuk genoeg met deze kopgroep.
12-07-2016 16:06
Er gaan echt wel een paar sprinters die klim overleven. Of ze dan nog jus in de poten overhebben is wel een 2e vragen, maar Sagan e.d. gaan dat echt wel redden. Cav in vorm (en dat is hij) kan het ook aan.

Maar voorlopig gaat het natuurlijk tussen Cummings en Matthews
12-07-2016 16:06
Wanneer Katusha weer mee komt doen kan het nog spannend worden. Chavanel en Landa zijn al een tijdje aan het plakken en ook Nibali steekt zich weg. Sagan had eigenlijk een man mee moeten hebben.
12-07-2016 16:07
Geen flauwe grappen over het hoofd van Titi!
12-07-2016 16:07
Kom op LTJ manneke erbij en dan Kelderman/Sep/Bennett laten demarreren op de laatste klim.
Eigenlijk moet nou Katusha toch ook wel 2 man erbij doen begrijp er helemaal niks van 4,5 minuut is niks als er nog 3/4 man bij komen van verschillende ploegen.
12-07-2016 16:08
Als kat. nu ook nog gas gaat geven wordt het misschien nog leuk. Misschien dat q-step nog een waaier durft te trekken om d Martin nog beter in het GC te krijgen
12-07-2016 16:08
Typisch voorbeeld van schijn-saai. Het gaat echt hard tegen onzacht. Respect voor IAM, dit mag straftraining zijn maar wel vol overgave. Zoiets levert vaker niets op dan iets. Als het gas erop blijft, zouden we op dat klimmetje in de finale nog wat favorieten in de aanval kunnen zien. Maar het kan zo in het peloton ook weer geheel stilvallen.
12-07-2016 16:18
Had de finale van een klassieker kunnen zijn met deze renners, wordt nog interessant!
12-07-2016 16:19
Inderdaad een super kopgroep. Velen zullen denken hoe ga ik winnen. Een paar durven de sprint aan met Sagan. Anderen die gewaarschuwd zijn voor Cummings, maar toch zijn wiel niet meer kunnen halen.
12-07-2016 16:22
Valt mij wel tegen dit van Etixx en Katusha.
Andere ploegen rijden niet door geen kans (LottoNL) , vol op klassement (Trek) of eergisteren nog een etappe gewonnen (Giant)
12-07-2016 16:22
Benieuwd hoe Orica hun numerieke meerderheid willen uitspelen. Om en om aanvallen en Matthews bewaren voor evt sprint zal het wel worden.
12-07-2016 16:24
En overigens misschien wel de beste kopgroe (vroege vlucht) ooit, met zoveel veelwinnaars.
Nibali, Bo Hagen, Sagan, Van Avermeat, Rui Costa, Matthews, Chavanel, Cummings, Landa

Tour winnaar, 2 wereldkampioenen, 15 ritten Tour. Dat is onwaarsschijnlijk
12-07-2016 16:26
IAM helemaal wappie
12-07-2016 16:28
heeft landa al 1 trap op kop gedaan?
12-07-2016 16:29
Trouwens, alle 15 renners hebben een etappe gewonnen in een grote ronde! (Impey en Izagirre TTT)
12-07-2016 16:33
Waaiers met het peloton zo??!!
12-07-2016 16:34
Bedankt Sagan dat jij degene bent die voor ons vermaak zorgt en constant initiatief toont om de vlam in de koers tot een groot vuur op te wakkeren
12-07-2016 16:35
Nog verliezers in het peloton? #waaiers
12-07-2016 16:36
en het peleton is alweer klaar hoor, laffe koers altijd. er zijn er maar 5 in dat hele peleton die er iets van willen maken
[i]Edit redactie: Let op je taalgebruik[/i]
12-07-2016 16:36
Dit bericht is verwijderd
12-07-2016 16:37
Peloton laat lopen..
12-07-2016 16:38
Sagan is echt in abnormaal goede doen zeg. Wow
12-07-2016 16:39
Sagan is weer heerlijk bezig vandaag. Na een dag waarin hij bergop de aansteker van iedere aanval leek te zijn in de voorfinale Landa nog even uit het wiel rijden. Orica zou moeten proberen straks Impey tactisch in de aanval te sturen. Mattheus tegen Sagan lijkt me minder kansrijk.
12-07-2016 16:41
sagan reed even de kopgroep uit elkaar !! mijn held geweldig,hij maakt zichzelf even kwaad..hij moet winnen !!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.