Tour 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 12 juli 2016 om 12:15 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de tiende etappe

Na de rustdag kunnen de renners de eerste 25 kilometer niet even op gang komen. Het is direct menens vanuit de start in Escaldes-Engordany. Welke sprinters weten te overleven? Of gaan het de vluchters zijn? Volg het hier op WielerFlits.

Met 197 kilometer en twee beklimmingen kunnen de renners niet inkomen. De Port d’Envalira van eerste categorie wacht vanuit het vertrek. Na de top gaat het nog louter naar beneden of blijft het parcours vlak. Tien kilometer voor de streep zit nog een klim die voor opschudding kan zorgen: de Côte de Saint-Ferréol van derde categorie is 1,8 kilometer lang aan 6,6%.

Om 12.30 uur beginnen de renners aan hun tocht richting Revel, waar in 2000 Erik Dekker met de zege ging lopen. De finish is daar tussen 17.00 en 17.30 uur. De NOS en Sporza komen vanaf 14.10 uur met live-beelden van de etappe. Eurosport is er vanaf 14.15 uur bij.

TDF16_PROFILS-ETAPE_10

Links
Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live Tracker (Kijk welke renner waar rijdt)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
294 Reacties
1 10 11 12
12-07-2016 16:42
Peloton is alvast met het avondeten begonnen
12-07-2016 16:44
ha, gaat Orica nu Sagan in een zetel naar de streep rijden?
12-07-2016 16:45
Is toch juist mooier als de vluchters het in zo'n soort etappe uitmaken. Zeker als het zulke goede vluchters zijn.
12-07-2016 16:46
Net thuis. Vroeg weggegaan in de hoop op mooie race. Toch wel weer een beetje jammer dat er dan geen enkele nederlander of uberhaupt Giant of TlJ renner in de kopgroep zit. En zie een wandelend peleton. En weer een Sagan en Avermaat in de aanval. Hoezo de verschillen zijn tegenwoordig klein door de wetenschappelijke benadering en de verminderde dopage.
Nou ja, ik ga maar eens hopen op Matthews.
12-07-2016 16:46
Greg draait niet meer mee, hij gaat winnen
12-07-2016 16:46
Waarom heeft iedereen het over waaiers? Er staat windkracht 3.
12-07-2016 16:46
Ik heb toch wel het gevoel dat Super Sagan wel heel veel heeft gegeven tot nut toe. Hij fiett vooral voor groen vandaag denk ik. EBH voor de winst
12-07-2016 16:50
@Wildebert, laatste etappe is gewonnen door een Nederlander, nu alweer vergeten?

De nummer 7 is bekend, die andere 6 kunnen allemaal meer dan behoorlijk sprinten, wordt nog leuk!
12-07-2016 16:52
Ik hoop op opnieuw Dumoulin. Maar het wordt vast opnieuw Sagan. Die man is zo goed.
12-07-2016 16:53
Avermaet spaart zich. Denk dat hij vandaag wint
12-07-2016 16:53
@ Wildebert:
Het tempo vandaag ligt heel hoog. ktusha geprobeerd en opgegeven. Iam op straftaining en leeg gereden.Direct energy/Voeckler ook tevergeefs gereden voor coquard ( met chavanel voorin)
12-07-2016 16:55
Impey een gevaarlijke klant voor Sagan wanneer ze in deze samenstelling over de top gaan.
12-07-2016 16:58
Allemaal rappe mannen, kan alle kanten op
12-07-2016 16:59
Retro bedankt en Spaakje, was ik niet vergeten, maar elke dag is een kans. en zonder aanval geen kans.
12-07-2016 17:01
spannnnnneeeeeend!
12-07-2016 17:05
Supermooie finale Met mooie namen op het podium
Ik wil de gezichten wel zien van Costa Nibali, Gallopin en Cummings ;-)
12-07-2016 17:07
sagan rijdt goddomme de laatste 10 km alleen aan de leiding ,hij pakt als enige impey 3x terug ,stelletje profiteurs de rest van de kopgroep
12-07-2016 17:14
Iedereen weer gereden om vooral niet net te verliezen, GvA voorop. Dumoulin en EBH hadden heel heel misschien nog een kansje bij een slechte Matthews. Matig gespeeld.
12-07-2016 17:17
@jp.vanoosterhout

En? Dat is toch zijn eigen keuze. Wielrennen is hard fietsen én optimaal profiteren. En: als je echt niet op kop wilt rijden dan stop je net zo lang met trappen totdat een ander je voorbij rijdt. Zoals Impey op het laatst deed.
1 10 11 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.