Tour 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 12 juli 2016 om 12:15 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de tiende etappe

Na de rustdag kunnen de renners de eerste 25 kilometer niet even op gang komen. Het is direct menens vanuit de start in Escaldes-Engordany. Welke sprinters weten te overleven? Of gaan het de vluchters zijn? Volg het hier op WielerFlits.

Met 197 kilometer en twee beklimmingen kunnen de renners niet inkomen. De Port d’Envalira van eerste categorie wacht vanuit het vertrek. Na de top gaat het nog louter naar beneden of blijft het parcours vlak. Tien kilometer voor de streep zit nog een klim die voor opschudding kan zorgen: de Côte de Saint-Ferréol van derde categorie is 1,8 kilometer lang aan 6,6%.

Om 12.30 uur beginnen de renners aan hun tocht richting Revel, waar in 2000 Erik Dekker met de zege ging lopen. De finish is daar tussen 17.00 en 17.30 uur. De NOS en Sporza komen vanaf 14.10 uur met live-beelden van de etappe. Eurosport is er vanaf 14.15 uur bij.

TDF16_PROFILS-ETAPE_10

Links
Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live Tracker (Kijk welke renner waar rijdt)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
294 Reacties
12-07-2016 15:16
GAAP
12-07-2016 15:18
Lekker off-topic, maar er is toch niets te beleven:

http://www.nu.nl/sport/4292068/brits-anti-dopingbureau-geeft-gruwelijke-fouten-toe.html
12-07-2016 15:18
@Goturead; sterk stukje zelfreflectie bij het handje vol bijdragen dat je hier hebt geplaatst?
12-07-2016 15:22
Haha.. Contador naar Trek, goed verlengd Mollema.. hahaha
12-07-2016 15:25
Net alsof Mollema dat niet wist.
12-07-2016 15:25
Lijkt me juist wel prettig @martini151, kan Mollema lekker pieken naar Vuelta of Giro, omdat hij niet als 'beste' klassementsrenner automatisch naar de Tour moet. Ik zie hem in een van die koersen met wat geluk nog wel een keer podium halen. Kan hij over 2 of 3 jaar weer naar de Tour.
12-07-2016 15:27
"hahaha" ...domme reactie, prima dat Contador bij Trek komt, geeft daar alleen maar een kwaliteitsimpuls en bovendien hebben bijna alle goede ploegen meerdere kopmannen voor de grote rondes.
12-07-2016 15:28
Gisteren op bij de avondetappe had iemand bij Trek het er al over dat ze Mollema volgend jaar in de Giro of de Vuelta willen uitspelen.

[url]http://nos.nl/tour/video/2117103-mollema-ik-hoop-dat-ik-vaker-kan-gaan-aanvallen.html[/url] vanaf 0:21 komt Luca Guercilena (algemeen manager Trek) aan het woord.
12-07-2016 15:29
Zit ff te rekenen maar de mannen in de kopgroep hebben samen al 24 ritzegens bij elkaar gefietst. Toch niet misselijk.
12-07-2016 15:34
@Moerenberg, of heb je zitten luisteren naar Dijkstra?

@Snoep de hond, dat was Guercilena inderdaad.

@Bertvd, ik moet altijd aan die Mo Farah denken, die hebben die Britten pas bijzonder goed geprepareerd tijdens OS 2012.
12-07-2016 15:36
Vergeet ook niet dat Contador vorig jaar speelde met de gedachte om na 2016 te stoppen. Gezien de mislukte Tour en het feit dat hij wil stoppen na een hoogtepunt gaat hij nog wel even door maar nooit heel lang. Nog een jaartje in de schaduw van een betere kopman zal nooit verkeerd zijn. En er zijn 3 grote rondes waar je altijd wel een keer start als kopman.
12-07-2016 15:36
Rijden er nog renners achter het peloton?
12-07-2016 15:37
@Scotty
Haha nee niet eens, zit nog op werk. Luister überhaupt nooit naar Dijkstra.
12-07-2016 15:38
Nou, breng Cummings maar in een zetel naar het klimmetje..
12-07-2016 15:41
Ivodepivo ....vergeet toch dat Cav groen kan winnen. Gaat afstappen ivm OS en zou klimmetje van 3e cat vlak voor finish niet overleven ...
12-07-2016 15:43
Cav overleefde dat klimmetje toch in 2010 en won de sprint van een uitgedund peloton na Vinokourov.
12-07-2016 15:45
Om 2e te worden ....en andere training vooraf en ander doel. Maar als jullie willen geloven dat Cav groen wint in Parijs, be my guest
12-07-2016 15:49
Britten zijn natuurlijk geen haar beter, het grootste verschil is dat zij hun 'oerknal' nog niet en publique gehad hebben waar de meeste anderen deze al achter de rug hebben.
En of het nou Britten of welke andere nationaliteit betreft, wees niet verbaasd als ook in deze tour er weer in blauwe busjes afgevoerd worden hoor.
12-07-2016 15:50
Ik zeg helemaal niet dat hij groen gaat pakken in Parijs. Ik zeg gewoon dat hij op basis van resultaten in het verleden niet noodzakelijk kansloos is voor de overwinning vandaag.
12-07-2016 15:50
IAM die zijn hele ploeg op kop zet voor Enger? Vreemde move!
12-07-2016 15:52
Straftraining
12-07-2016 15:52
Clement zet Voeckler even te kakken. Moment van de dag!
12-07-2016 16:00
Oef, er wordt nu wel vol gekoerst in het peloton door IAM. Ik zie ze nog wel terugkomen, rijdt niet echt door voorin.
12-07-2016 16:05
Sagan gaat solo op dat heuveltje
12-07-2016 16:05
Ik snap niet waarom Katusha er een paar mannetjes bij zet

Om te reageren moet je ingelogd zijn.