Tour 2016: Volg hier de elfde etappe
woensdag 13 juli 2016 om 13:20 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de elfde etappe

Het peloton begint vandaag aan de elfde etappe van de Tour de France. Het lijkt een dag voor sprinters te gaan worden, maar de wind zou roet in het eten kunnen gooien.

Het gaat namelijk hard waaien als we de weersvoorspellingen mogen geloven. Als de wind de goede kant op staat, zou dat voor waaiers kunnen zorgen. De klassementsploegen moeten dus attent koersen op weg naar Montpellier. Dat gaat waarschijnlijk een nerveuze koers opleveren.

De wedstrijd gaat om 13:35 van start en eindigt naar verwachting tussen 17:22 en 17:42. Eurosport, de NOS en Sporza beginnen vanaf 14:10 met de uitzending. Bespreek hier het koersverloop.

Links
Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live Tracker (Kijk welke renner waar rijdt)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
13-07-2016 14:44
Vanaf ca. 80 km voor de meet begint het echte feest pas, met veel open stukken met veel potentie.
13-07-2016 14:46
Zal nog wel ff duren voordat de boel evt op de kant gaat. Vermoedelijk tot na de sprint, dus nog 65 km wachten?
13-07-2016 14:49
Met dit tempo is dat over iets meer dan een uur en zijn ze over twee uur binnen.
13-07-2016 14:55
Vandaag moeten we heel alert zijn, half ltj zat weer in de berm, tja.
13-07-2016 14:55
Waaiers gaat vandaag echt niet gebeuren. In ieder geval niet waaiers waardoor klassementsmannen op achterstand geraken. Wind staat wel goed, er zijn ook wel open stukken, maar niemand van de ploegen wil het zelf in waaiers trekken en is vooral alert om geen slag te missen.
13-07-2016 14:58
@schipperaar
Half ltj?
13-07-2016 14:58
@Jaizkibel2008
Als iedereen alert is om geen slag te missen, gaan ze allemaal voorin zitten tot er geen plek meer is aan de kant van de weg --> waaiers. Zou mooi zijn! Het is vooral te hopen dat de open stukken lang genoeg blijken om echt een gat te slaan.
13-07-2016 14:58
ff normaal doen schip, uitwijken voor valpartij, alleen Bennett de loopgraven in. Laat het overdrijven maar aan de wolken over.
13-07-2016 14:59
@jaizkibel2008 gelukkig dn laatst ze maar finishen. Het kan binnen 1 km helemaa uitelkaar liggen dus beetje voorbarig.
13-07-2016 15:01
Heerlijk het zeiken op ltj is alweer begonnen......
Heb ook nog totaal niemand anders zien vallen of een val zien ontwijken....

Benieuwd wie het vandaag op de kant durft te trekken, als ze weer zuinig aan rijden en niks durfen bij een ploeg wordt het weer een rustige etappe. Althans een zenuwachtige met veel valpartijen
13-07-2016 15:07
@Heesterboy @Luc_16 Ik hoop uiteraard met jullie mee. Maar ik heb nog niemand horen stellen dat ze de waaiers willen gaan vormen. Iedereen neigt naar de verdediging. Ik ben wel benieuwd welke ploeg jullie het op de kant zien zetten?
13-07-2016 15:09
Interview met Wijnants impliceert dat toch wel hoor (Cf. NOS).
13-07-2016 15:10
Bmc en of trek gaan wel wat proberen denk ik
13-07-2016 15:11
Ik denk dat Sagan het straks in z'n eentje op de kant zet ;)
13-07-2016 15:13
nou ik denk toch wel Etix of Tinkhof hoeft niet perse voor het klassement te zijn.
13-07-2016 15:13
Als je kijkt naar TLJ, dan hebben ze werkelijk waar niets te verliezen om het in waaiers te trekken. Enige wat ik meafvraag is of ze allemaal nog wel fit zijn
13-07-2016 15:14
Etix, TLJ en Tinkoff zetten de boel over ca. 15 kilometer op de kant...
13-07-2016 15:19
@Jaizkibel2008
Bijvoorbeeld Etix, TLJ en Tinkoff inderdaad. Sky heeft er ten opzicht van Quintana in principe ook een aardig team voor denk ik, maar zij hebben natuurlijk aangegeven te hopen op een rustige dag.
Edit BMC misschien:
GREG VAN AVERMAET: "BMC WANTS TO TAKE ADVANTAGE OF THE WIND"
Former yellow jersey Greg Van Avermaet (BMC) who finished fourth yesterday told letour.com this morning: “It's going to be a hectic day with crosswinds. The team who can take advantage of it? BMC! We have a bunch of strong guys who know how to race in these conditions. Yes I believe there will be a split and a few big guys could be surprised. It's not only us. Lotto or Etixx Quick Step also love to race in these conditions.”
13-07-2016 15:21
Daar gaat Tinkoff.
13-07-2016 15:21
Tinkoff nu voor de tussensprint of waaier (of beide)?
13-07-2016 15:21
Tinkoff dus
13-07-2016 15:21
En daar gaan we. Forza Tinkov en Soudal !!
13-07-2016 15:21
Waaiers!
13-07-2016 15:23
En Sagan haalt zijn mannen van de kop. Quick Step nu.
13-07-2016 15:23
LTJ komt links naar voren

Om te reageren moet je ingelogd zijn.